אחד המותחים אי פעם: לורנס צ'רונו ניצח במרתון בוסטון

לורנס צ'רונו הכניע את לליסה דסיסה רק במטרים האחרונים וקטף תואר מייג'ורס ראשון, וורקנש דגפה ניצחה בין הנשים. גזאצ'ו פנטה היה הראשון בין הישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Runners start the 117th running of the Boston Marathon, in Hopkinton, Mass., Monday, April 15, 2013. (AP Photo/Stew Milne)

מרתון בוסטון ה-123 התקיים אתמול (שני) בתנאי מזג אוויר מאתגרים שכללו גשם וטמפרטורות קרות. הפעם, מה שהוסיף פלפל למרוץ היה הסיום המותח במיוחד במרוץ לגברים.

שלושה רצים נכנסו יחד לישורת האחרונה, ומי שהוביל ביניהם ונראה בדרך הבטוחה לניצחון היה לליסה דסיסה, האלוף מ-2015 ואלוף מרתון ניו יורק האחרון. אלא שב-100 המטרים האחרונים, לורנס צ'רונו הקנייתי פתח מבערים, ועקף את יריבו בספרינט אדיר. הסיומת של מרתון בוסטון נראתה כמו פוטו-פיניש בריצת 100 מטר, ובסופו של דבר צ'רונו שהיה אלוף מרתון אמסטרדם פעמיים, ניצח בזמן של 2:07:57 שע' והקדים בשתי שניות את דסיסה. קנת קיפקמוי הקנייתי סיים שלישי בהפרש של 8 שניות מצ'רונו, שחגג תואר ראשון באחד המרתונים של סבב המייג'ורס.

במרוץ לנשים זה היה פחות צמוד, כאשר שיאנית אתיופיה במרתון וורקנש דגפה פרצה קדימה בשלב מוקדם מאוד ודהרה לבדה בדרך לניצחון בזמן של 2:23:31 שע' והקדימה ב-42 שניות את עדנה קיפלגאט הקנייתית. האמריקאים חגגו את הפודיום של ג'ורדן האסאי, שסיימה שלישית בזמן של 2:25:20 שע' כאשר האלופה מהשנה שעברה, דס לינדן, סיימה חמישית.

ג'ואן בנואה סמואלסון האמריקאית, שהיתה המנצחת של מרתון בוסטון ב-1979 וגם האלופה האולימפית הראשונה בלוס אנג'לס 1984, חזרה למסלול הזה בגיל 61 כדי לציין 40 שנים לזכייתה. הפעם היא סיימה בזמן של 3:04:00 שע'. עוד מרתוניסט ותיק שרץ שם היה ג'ין דייקס שהוא שיאן העולם לגילאי 70 ומעלה, שהפעם הצליח בגיל 71 לשבור את שיא המסלול לקטגוריית הגיל שלו וסיים בזמן מדהים של 2:58:50 שע'.

לפי הרישומים, 17 ישראלים השתתפו השנה במרתון בוסטון. המהיר שבהם היה גזאצ'ו פנטה שסיים בזמן של 2:31:16 שע'. יערה זנגי רדושיצקי סיימה במקום ה-216 בין הנשים בתוצאה של 3:02:34 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמוס הגיב:

    חג שמח לכולם,
    אם נעיף מבט בתוצאות הקטגוריות 70 ו-80 נראה שהראשונים בהן השיגו תוצאות יפות מאד שאינן מביישות רצים חובבנים בקטגוריות צעירות יותר. בקטגוריה גברים 70 הראשון היה Gene Dykes עם תוצאה של סאב 3- 2:58:50 . בקטגוריה גברים 80 הראשון היה Taivassalo Keijo מקנדה עם תוצאה יפה של 3:47.
    אם נסתכל בתוצאות הנשים בקטגוריות אלו, נראה שגם שם הושגו תוצאות יפות: הראשונה בקטגוריה 70
    רצה את המסלול בסאב 4 – 3:53:37 ובקטגוריה 80 תוצאה יפה של 5 שעות.
    זה מראה שעם רצינות ועבודה קשה אפשר לפרוץ מחסומים ולהגיע להישגים מרשימים במרתון בכל הקטגוריות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג