אולטרה מרתון ה-2

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב שוונג





מרוץ האולטרה מרתון ה-2 יתקיים ביום שישי הקרוב באזור מגידו, במרוץ ייקחו חלק 300 משתתפים שיתחרו בריצה למרחקים שונים – 15 , 30 ו-60 ק"מ. מזג האוויר צפוי להיות חם אך החוויה כנראה – מיוחדת.







האולטרה מרתון ה-1

תחרויות אולטרה מרתון בעולם



את הרעיון למרוץ שאבנו מדין קרנזס וספרו "Ultra Marathon Man". הספר פותח בתיאור של מרוץ Western States Endurance Race, תחרות ריצה למרחק של 160 ק"מ בקליפורניה, בשטח הכולל הרים תלולים ובפסגתם שלג, עמקים נמוכים בהם מזג אוויר חם מאוד וחיות פרא כגון אריות הרים.

עוד תחרות אולטרה מרתון מעניינת היא ה – Badwater Ultramarathon, תחרות ריצת כביש של 217 ק"מ בטמפרטורה של עד 55 מעלות! אחד הטיפים החשובים ביותר למרוץ הוא לרוץ לאורך הקו הלבן על הכביש בכדי שהנעלים ימסו לאט יותר! אחת התחרויות הותיקות והאהובות עלינו היא תחרות ה Comrads בדרום אפריקה. זה האולטרה מרתון היחידי בעולם שמשודר בשידור חי בטלוויזיה לאורך כל 12 שעות התחרות.

לרוץ אולטרה מרתון


אולטרה מרתון היום הוא מה שהיה מרתון רגיל לפני 15 שנה. מרתונים נהיו פופולאריים בצורה משמעותית בשנים האחרונות והם גדלים היום בקצב של 10% יותר משתתפים משנה לשנה. במרתונים מפורסמים כמו בניו יורק, בוסטון ולונדון נערכת הגרלה בבחירת המשתתפים בעקבות דרישה גבוהה. עם שיפור בתוכניות האימונים, תזונה וציוד (בעיקר נעליים), אתלטים חובבים היום בכושר טוב יותר, בריאים יותר ומסוגלים לעמוד במאמץ וסבולת מתמשכת יותר מבעבר. מטבע האדם לנסות ולכבוש גבולות חדשים והאולטרה מרתון מספק מענה טוב לצורך זה. מדובר במרחק יותר ארוך, ולא במהירות יותר גבוהה, דבר שמתאים לאוכלוסיה המבוגרת יותר, ככל שגילם של הרצים עולה, הם מוצאים עצמם מדורגים במקומות יותר נמוכים בתחרויות 10 ק"מ, חצי מרתון ומרתון.

האולטרה מרתון ה-2 בישראל


מרוץ האולטרה שלנו הוא מרוץ שטח הררי, מה שעושה אותו קשה יותר ממרוצי כביש, אך למרות זאת ריצה בשטח מקלה על המפרקים לטווח הארוך. בהשוואה למרוצי כביש, מסלול ה-30 ק"מ מקביל לריצת מרתון טבריה מבחינת הזמן והמאמץ, והמסלול של 60 הק"מ מקביל לפעמיים מרתון טבריה.






לפרוץ גבולות חדשים בריצה

האולטרה הוא גם מרוץ אתגרי אשר דורש מהמשתתפים שלו להיות עצמאיים ולדאוג לקחת עימם את האספקה שלהם (מים ואוכל) בחלק גדול מהמסלול. יש לכך 2 סיבות, ראשית זה הופך את המרוץ ליותר מאתגר, שנית, זהו הבסיס לכל המרוצים האתגריים אשר בהם נדרש המשתתף לעצמאות מוחלטת למשך זמן ארוך. ב-2007 רצים נדרשו לרוץ בזוגות כנדרש במרוצים אתגריים אחרים, אך השנה הסרנו את הקריטריון הזה.

האולטרה מתחיל באור ראשון, כשהרצים רצים יחד את חצי הקילומטר הראשון כחימום לפני שכל אחד ממשיך בקצב שלו, ומתמודד עם 30 הק"מ הראשונים. המסלול לוקח אותם דרום מזרחה לכיוון מגידו, לפני שחוזרים חזרה וחוצים את נקודת הזינוק/סיום. כאן נהנים הרצים מנקודת "רענון", ובעזרתם של המתנדבים הם יכולים למלא את שקיות השתייה ומזון, להחליף גרביים, ולנופף לשלום למשפחה ולחברים. כל משתתף יוכל להשאיר בנקודה זו כל ציוד אשר יזדקק לו להמשך הריצה.

הקטע השני הוא באורך של 15 ק"מ, וגם הוא מסתיים בנקודת הזינוק/סיום, ומאפשר למשתתף הזדמנות אחרונה למלא את האספקה לפני יציאה למקטע האחרון של 15 הק"מ הנותרים וסיבוב ניצחון סביב האצטדיון לפני המעבר תחת שער הניצחון.

מרוץ 30 הק"מ יתחיל ב- 10:00 שהרצים הראשונים של מסלול 60 הק"מ יעברו את נקודת הזינוק/סיום, מה שמאפשר לרצים לרוץ עם קבוצה גדולה של אנשים. במהלך הריצה יהיו פעילויות לכל המשפחה וחברים בנקודת הזינוק, ובארגון המועצה המקומית.

מרוץ 15 הק"מ יתחיל ב11:00. מי שרץ את מסלולי ה- 15 וה- 30 ק"מ ומעוניין לרוץ עם בן משפחה וחבר שרץ את המסלול הארוך, יוכל לחכות להגעתו של בן המשפחה בנקודת זינוק לפני שהוא יוצא. במקרה זה זמן הריצה יחושב לפי הקטע של הרצים למרחק הארוך יותר.
כל מסיים של מרוץ 60 הק"מ יחשב כמנצח, ויקבל מדליה ושמו יונצח ברשימת מסיימי האולטרה .

מזג אוויר צפוי ליום התחרות = 21-24 C




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג