אוויר(ת) הרים

אליפות ישראל במרתון אופני הרים תתקיים ביער משמר העמק בשבת הקרובה  (5 בחודש מאי 2012). לקראת האירוע תפסנו לשיחה את גל צחור, מאמן ומנהל מועדון CCC
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל במרתון אופני הרים תתקיים ביער משמר העמק בשבת הקרובה  (5 בחודש מאי 2012). לקראת האירוע תפסנו לשיחה את גל צחור, מאמן ומנהל מועדון CCC

מאת:נמרוד כהן


בשבת הקרובה תיערך אליפות ישראל במרתון אופני הרים (XCM) של איגוד האופניים ביערות מנשה. את התחרות מארגנים המועצה האזורית מגידו, אחת המועצות היותר פעילות בתחום האופניים בארץ, קיבוץ משמר העמק, CCC, מועדון האופניים המקצועי שפועל באזור, וחברת TREK, נותנת החסות לאירוע.


אזור יערות מנשה ויער משמר העמק ידוע בקרב ציבור הרוכבים זה שנים רבות, החל בתחרויות אופני הכביש שאורגנו על ידי המועצה האזורית מגידו, ויובל גולן, מנהל מחלקת הספורט; דרך תחרויות הוולבו צ'אלנג' ההמוניות, שגילו לרוכבים את נפלאות הסינגלים החשאיים, שגלי רונן, בן קיבוץ משמר העמק תיכנן ובנה; וכלה בתחרויות אופני ההרים שמארגן מועדון CCC בשנים האחרונות באזור.


צחור עם עידית שוב בקייפ אפיק בדרום אפריקה


לאחר תחרות מרתון אופני הרים קשה (בשל תנאי גשם ובוץ) ומוצלחת בשנה שעברה, זכה מועדון CCC לארח השנה את אליפות ישראל באופני הרים.  האיגוד החליט, בהחלטה אמיצה, להזיז את אליפות ישראל במרתון אופני הרים מהתאריך של האיגוד הבינלאומי (ה-UCI) באוקטובר, לתאריך הגיוני יותר לזירה המקומית. באוקטובר רוב רוכבי ההרים מותשים אחרי עונה ארוכה, עובדה הגורמת למרוץ לאבד מהאטרקטיביות שלו. במאי, כעת, הכושר והחשק להתחרות בשיאם, אך כיוון שאין זה התאריך הבינלאומי של ה-UCI, הזוכים באליפות לא יזכו בניקוד בינלאומי. ניחא, לא עושה רושם שיש מתחרה מרתון ברמה בינלאומית בקרב הרוכבים בארץ, אז ההחלטה נראית נכונה.

תפסנו לשיחה קצרה על המרתון את גל צחור, מאמן ומנהל מועדון CCC, וגם אלוף ישראל במרתון אופני הרים בעבר שהתחרה שלוש פעמים במרתון הרב יומי, קייפ אפיק בדרום אפריקה.

אליפות ישראל במרתון, אתה המארגן, יש התרגשות?

"לא, כרגע אין התרגשות, אבל בשבת, מי שינצח ומי שתנצח, יזכו ללבוש במשך כל העונה הבאה את חולצות אלופי ישראל הרשמיות. זה בהחלט מעמד מכובד ויוצא דופן, וזה שם הרבה משקל על התחרות הזו, על המתחרים, ונותן הרבה כבוד לתחרות ולפודיום".


זינוק למרוץ בשנת 2011 (צילום: יוסי ותום צלמים)


מה מייחד את אליפות ישראל במרתון ביערות מנשה ביחס לתחרויות מרתון אחרות, וביחס לשנה שעברה?

"המסלול. המסלול השנה יוצא דופן, ומי שרכב אותו בהיכרות המסלול כבר יודע את זה. 24.7 ק"מ על 680 מטרים, עם נופים מטמטמים, למי שיהיה זמן וכוח להביט בהם, תערובת של קטעי כורכר בהם יש משמעות לרכיבה טקטית ומתוכננת, סינגלים טכניים חדשים, חלקם בכלל נפרצו על ידי אופנועים ומחייבים תשומת לב מצד מי שירצה לרכוב אותם מהר, עליות לפנים, חלק חדש לגמרי המשקיף על קיבוץ מדרך עוז, וזינוק וסיום יפהפה באנדרטת הקיבוצים".

מי תכנן את המסלול?

"גלי רונן, מי שתכנן ובנה את רוב הסינגלים באזור משמר העמק וביערות מנשה, הוא מתכנן המסלול. גלי התפתח להיות רועה מסלולים ורואה מסלולים מהמובילים והטובים בארץ. הידע שלו כמקומי, והעבר שלו כרוכב תחרותי ברמות הגבוהות בארץ, מייצרים ביחד מסלולים מדהימים, שלא משעממים את הרוכבים, וגם מעבידים אותם קשה…



"אני מעריך שהקפה תיקח לרוכבי העילית הבכירים כשעה ורבע או שעה ועשרים דקות. זה אומר תחרות של כמעט ארבע שעות, אז יש הרבה משמעות לתכנון כוח, רכיבה טקטית, פריצות, עבודה בקבוצות וכו'".

מה מציעה התחרות לקהל הצופים, למשפחות ולמעודדים שיגיעו?

"גם השנה, מרתון TREK יערות מנשה נערך במסגרת פסטיבל יערות מנשה. הפסטיבל, שמתחיל כבר בחמישי, מערב תרבות וטבע, הופעות (אסף אבידן לדוגמא!), הפעלות לילדים ועוד. משתתפי המרתון ומשפחותיהם מקבלים כרטיס מוזל בהנחה מיוחדת לפסטיבל (50 שקלים בלבד), יכולים ללון בקמפינג מסדר כבר בליל שישי, וגם יכולים לקחת אופני TREK במגוון דגמים וסוגים לרכיבות מבחן בסינגלים המדהימים באזור – רק לא לעלות על מסלול התחרות בבקשה…

"פרט לחבר'ה התחרותיים, שרוצים לראות את זמן ההקפה שלהם, ואולי אף לעמוד על הפודיום ולקחת הביתה מדליה ופרס, פתחנו השנה גם מקצה "עממי אתגרי", המיועד לרוכבים רציניים, שאינם חובבים תחרויות. במקצה זה רוכבים הקפה אחת של המסלול, אך ללא מדידת זמנים. זה מאפשר ליהנות מהמסלול המוסדר והמסומן, מאווירת הפסטיבל, אך לא דורש ביטוחים אישיים, חברות באיגוד, בדיקות ארגומטריות ושאר ירקות מחויבות המציאות לרוכבים התחרותיים".

נקנח בשאלה נקודתית ואישית: ענבר רונן, רוכבת מהמועדון שלך היא אלופת ישראל במרתון אופני הרים המכהנת. אליעד דניאל היה אלוף ישראל במרתון פעמיים, ובשנה שעברה איבד את התואר לנועם סטרשנוב ממועדון "אופניים בשביל הגליל". כעת האליפות מתקיימת במגרש הביתי שלכם, בחסות נותן החסות של המועדון שלכם. זה מחייב? זה מלחיץ? מה התחזית שלך? מי יהיו אלופי ישראל במרתון השנה?

"טוב, זה פשוט… בנשים, ענבר רונן פשוט חזקה בטירוף כרגע, והיא לא רק תותיר מתחרות מאחור, היא תותיר גם מתחרים רבים מאחור. בנים, היזהרו.


"ענבר רונן פשוט חזקה בטירוף כרגע"


"בגברים, אני מאוד מקווה שאליעד דניאל ייקח בחזרה את חולצת האלוף מנועם. עידן שפירא ושקד פרנק גם כן חזקים מאוד, אך הם בבלגיה, מתחרים בכביש. עודד דנון יכול לסכן פודיום בכל יום נתון ובכל דיסציפלינה. הוא ואליעד מנוסים מאוד בלרכוב יחד בתחרויות ארוכות, ואני מקווה שלשניהם ילך מעולה. נועם סטרשנוב כמובן קנדידט לניצחון נוסף, אני מאמין שזו תחרות המטרה שלו, וגם רועי גולדשטיין, שעבר לעילית בוגרים בשנה שעברה יכול לעקוץ ולהפתיע. בגברים יהיה מעניין ללא ספק.



"אז כן, בשבת הקרובה יהיה מעניין ויפה. אליפות ישראל במרתון אופני הרים, על מסלול מהמשובחים שיש, עם פסטיבל עשיר למשפחה מסביב ועם המון מתחרים ומתחרות בשלל קטגוריות, תחרותיות ולא-תחרותיות.

"שווה לבוא, להשתתף, לצפות ולעודד – אנחנו נהיה שם".

כל הפרטים על התחרות כאן

  נמרוד כהן – עיתונאי אופניים, בעלים ומנהל של "עז הרים – הדרכות והפקות", יזם ומפיק אירועי רכיבה וספורט, מדריך רכיבה, כרוז ומנחה מקצועי ועוד כמה דברים. כותב בשוונג על אופני הרים, ציוד רכיבה, מסלולים, חוויות אישיות ועוד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג