אדם פיטי פותח הכל: "התמכרתי לאלכוהול, נכנסתי לספרילה של הרס עצמי"

שחיין החזה הגדול בהיסטוריה, שמתמודד עם בעיות נפשיות, טס למחנה אימונים בספרד ומספר משם על המקום בו היה ועל השיקום שעובר: "שתייה נהייתה החולשה שלי, בזה שאני מדבר על הנושא, אני יכול להתחיל למצוא תשובות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם פיטי | צילום: Shutterstock

אדם פיטי הוא אחד השחיינים הכי טובים בהיסטוריה ושחיין החזה הגדול ביותר בכל הזמנים, זו כבר עובדה. אולם בימים אלה הוא מתמודד עם תקופה מורכבת, בה הרבה יותר קשה לו להתמודד עם הבעיות הנפשיות שלו מאשר עם הבעיות המקצועיות במים. רק לפני פחות מחודש נמחק ברגע האחרון מהמבחנים הבריטיים לאליפות העולם וגילה לעולם לראשונה על הבעיות הללו והשבוע הוא סיפר על הנושא בפתיחות בראיון לטיימז.

פיטי נמצא בימים אלו במחנה אימונים בספרד עם המאמן בן טינלי, בו הוא מנסה לחזור למיקוד ולהתרחק מהרעש. משם סיפר: "זה היה מסע בודד לגמרי, השטן הקטן על הכתף שלי אומר: 'אתה מפסיד את החיים, אתה לא טוב מספיק, אתה צריך משקה, לא יהיה לך את מה שתרצה, לא תוכל להיות שמח".

הוא סיפר בפתיחות על התמכרותו לאלכוהול: "שתייה נהייתה החולשה שלי. בכנות, נכנסתי לספירלה של הרס עצמי, ולא איכפת לי להגיד את זה, כי אני אנושי בסך הכל. בזה שאני מדבר על זה, אני יכול להתחיל למצוא תשובות… אני מנסה להשקיט את הקול בראש שלי שאומר לי לשתות. אני אוהב כוס יין או בירה בסוף היום, אבל כשאין לי תמריץ ומשהו להתמקד בו, אני נאבק ממש בקול הזה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Peaty OBE (@adam_peaty)

על בעיותיו הנפשיות אמר: "בריאות הנפש נהיה מונח מאוד רופף. הגעתי לנקודה בקריירה שלי בה לא הרגשתי כמו עצמי, לא הרגשתי שמח לשחות, לא רציתי להתחרות, שזו הייתה האהבה הכי גדולה שלי בספורט. היד שלי ריחפה כל הזמן מעל כפתור השמדה עצמית, ואם לא הצלחתי, לחצתי עליו. לפעמים זה יכול להיות חיובי, כי השתמשתי בזה כדי להניע אותי ולתת לי מוטיבציה לטווח ארוך, זו הסיבה שפרצתי למקום הראשון בעולם כל כך מהר בהתחלה. בכנות… פשוט מעצבן אותי להפסיד".

ההתמודדות בעבר והיום: "ההבדל בין עכשיו ל-2015 היא שהייתה לי הרבה יותר אנרגיה והרבה יותר מה להוכיח. הדבר הקשה עכשיו הוא שכשאני מדבר עם קול הזה בראש שלי הוא עונה 'אתה לא מרגיש טוב היום', ואני משיב: "כן, אני לא מרגיש טוב היום ועשיתי הכל בספורט, כל מה שאי פעם רציתי לעשות, אז במי אני עדיין נלחם? זו הסיבה שלקחתי הפסקה".

עם זאת, לפיטי עדיין מטרה מול העיניים – להשיג את הזהב האולימפי ב-100 חזה בפעם השלישית ברצף. הוא מטפל בעצמו ומספר שכותב יומן מסע ושגם למד לקחת הפסקות של 15 דקות ביום "זמן חשיבה", מה שעוזר לו בפן המנטלי. הוא מספר שבדרך לפריז הדבר הכי חשוב לו הוא ליהנות מעצמו: "אני לא רוצה להגיע למקום בו אני מתחרט, שונא את עצמי, או גרוע מכך. ההכנה הפיזית שלי נמשכת, כך שהגוף שלי יהיה מוכן להילחם ברגע שהלב והראש שלי ידביקו את הפער. אני אהיה מוכן כשאצטרך להיות מוכן"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ארד טלמון הגיב:

    אחלה כתבה. אולם אדם פיטי לא גדול שחייני החזה בהיסטוריה. הוא גדול הספרינטרים בחזה בהיסטוריה. בסך הכל,
    קיטאג'ימה עדיין בעל הישגים גדולים ממנו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג