אדם פיטי הודיע: "מתמודד עם בעיות נפשיות, לא אתחרה בקרוב"

אחד השחיינים הגדולים בעולם מסר הודעה מפתיעה: "אני עייף, אני לא עצמי ואני לא נהנה מהספורט כמו שנהניתי בעשור האחרון. הספורט הזה נתן לי את כל מה שאני, ואני מצפה למצוא שוב את האהבה שיש לי אליו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם פיטי | צילום: Sandro Halank, Wikimedia

אדם פיטי, אחד השחיינים הגדולים בעולם, הפתיע אמש (רביעי) את השחייה העולמית, כאשר הודיע כי הוא מתמודד עם בעיות נפשיות ולא יתחרה בתקופה הקרובה. המשמעות המיידית היא היעדרותו מאליפות בריטניה שתיפתח בשבוע הבא ומשמשת כמבחנים הבריטיים לאליפות העולם, אליה כבר היה רשום.

האלוף האולימפי ושיאן העולם כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "כמו שחלק מהאנשים אולי יודעים, נאבקתי בבריאות הנפשית שלי בשנים האחרונות ואני חושב שחשוב להיות גלוי לגבי זה. אני עייף, אני לא עצמי ואני לא נהנה מהספורט כמו שנהניתי בעשור האחרון. יש שיגדירו את זה ש'נשרפתי', אני רק יודע שבמשך כמה שנים לא מצאתי את התשובות. בזכות עזרה שקיבלתי, עכשיו אני יודע איך לגשת לחוסר האיזון בחיים שלי"

"בעוד אני ממשיך להתאמן, החלטתי להימחק מאליפות בריטניה בשחייה בחודש הבא. זאת מתוך המטרה היחידה שהיא לתת את ההופעה הטובה ביותר במשחקים האולימפיים בפריז 2024. אני אסיר תודה על כל התמיכה שאני מקבל מהקבוצה שלי ומהמשפחה בהתאחדות השחייה הבריטית, יחד עם הספונסרים המדהימים שלי, המשפחה והחברים. כמו תמיד, אני מודה לקהילת השחייה ומעבר לה על התמיכה המדהימה שתמיד קיבלתי. הספורט הזה נתן לי את כל מה שאני, ואני מצפה למצוא שוב את האהבה שיש לי אליו".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Peaty OBE (@adam_peaty)

אחרי שזכה בשתי מדלית זהב ואחת מכסף במשחקים האולימפיים בטוקיו, לקח פיטי הפסקה מאימונים, בה בין היתר השתתף בתכנית "רוקדים עם כוכבים" הבריטית. לאחר שחזר להתאמן, סבל מפציעה שגרמה לו להיעד תקופה ארוכה מתחרויות. הוא חזר להתחרות אשתקד במשחקי חבר העמים הבריטי, שם נוצח לראשונה מזה 8 שנים ב-100 חזה. לאחרונה, התחרה באדינבורו שם השיג תוצאות חלשות יחסית, במה שמתברר כעת הייתה התחרות האחרונה שלו לתקופה הקרובה.

יש לציין, כי על אף שאליפות בריטניה ממנה ייעדר היא תחרות הקריטריון היחידה של נבחרת בריטניה לאליפות העולם, אם ירצה בכך ייתכן שעדיין יוכל להשתתף באליפות שתיערך בפוקואוקה בקיץ, שכן למאמני הנבחרת ניתנים "כרטיסים חופשיים" בהם יוכלו להשתמש במקרה של מקום פנוי בו לא קובעים שני שחיינים באותו משחה את הקריטריון המהיר ביותר (58.93 שניות ב-100 חזה). עם זאת, לא ברור האם פיטי ומאמנתו ירצו בכך, וכל שנותר לראות הוא מתי יחזור להתחרות.

בשנים האחרונות ראינו כמה ספורטאיות וספורטאים אשר חשפו כי הם סובלים ממצוקות נפשיות שונות, בהם השחיין קיילב דרסל, המתעמלת סימון ביילס, הטניסאית נאומי אוסקה, הכדורסלן קווין לאב ועוד. גם גדול השחיינים בהיסטוריה מייקל פלפס חשף כי התמודד עם קשיים דומים וסבל מדיכאון ואף מאובדנות לאחר המשחקים האולימפיים בלונדון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    גדולי כוכבי השחייה של אולימפיאדת טוקיו 2021 עברו את פרק ההיי שהגיע באחריה, וצנחו לשפל נפשי.
    אדם פיטי וקיילב דרסל, עוד לא חזרו לעצמם. לא ברור אם יחזרו, כיצד ומתי.
    אנשים תחת עומסים בלתי אפשריים של ציפיות.

  • יגאל שרם הגיב:

    שיהיה לו בהצלחה בהתמודדות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג