אדום עולה: למה השחיינים כל כך אוהבים את הים באילת?

ב-27 בינואר תיפתח עונת תחרויות המים הפתוחים עם משחה גביע הים האדום הבינ"ל. רגע לפני, בדקנו מה מייחד את הים האדום ולמה מי שמגיע לשחות בו חוזר פעם אחר פעם. מהטמפרטורה והגלים ועד הדולפינים והדגים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה גביע הים האדום | צילום: צלמי שוונג

עונת תחרויות השחייה במים פתוחים תיפתח ב-27 בינואר עם משחה גביע הים האדום הבינלאומי באילת, שגם השנה יזמן מאות שחייניות ושחיינים מהארץ ומהעולם שיגיעו לזנק למשחים השונים, מ-500 מטר ועד 7.5 ק"מ. התחרויות באילת כבר עשו לעצמם שם בכל העולם, וזה זמן לבדוק מה בדיוק הופך את הים האדום לכזה אטרקטיבי עבור שחייניות ושחייני המים פתוחים. מצאנו עבורכם חמש סיבות

1. המים
מי שמגיע "לשכשך" במים במפרץ אילת יגיד אולי שהמים קצת קרים, אולם עבור שחייניות ושחיינים מקצועיים הטמפרטורה ברוב ימות השנה היא לא פחות ממושלמת. הסיבה היא התנודתיות הקטנה של הטמפרטורה ביחס למקורות המים האחרים שאנחנו מכירים. באילת גם בינואר הטמפרטורה היא כ-22 מעלות ויכולה לעלות עד כ-27 מעלות בחודשי הקיץ. זאת לעומת חופי הים התיכון בישראל, בהם טמפרטורת המים יכולה להגיע בחודשי החורף ל-17 מעלות ובקיץ ל-30 או בכינרת שם בחורף המים בטמפרטורה של 15 מעלות ובקיץ 31 מעלות.

המים באילת – נעימים ורגועים | צילום: צלמי שוונג

2. גלים וזרמים
מפרץ אילת מוקף הרים ברובו, ובשל כך ידוע במיעוט הגלים והזרמים היחסי במים. מבט חטוף בתחזית הגלים יוליד שימוש רב במילה "פלטה" בהקשר לגובה הגלים. נכון, גם באילת יש ימים יוצאים מן הכלל, כשרוח דרומית מגיעה ומחליטה לטלטל את השקט השורר. כותב שורות אלה חווה זאת על בשרו לפני כמה שנים באחת מתחרויות הסבב האירופי באילת, כשרוח דרומית כזו הקשתה על השחיינים, אך גם אז זה לא התקרב לרבים מאתרי התחרויות בעולם (מי אמר סטובל בפורטוגל). בשורה התחתונה – הים לרוב שקט במיוחד, מה שמקל גם על השחייה וגם על הניווט.

3. יצורים ימיים
ידוע שחלק מהקסם של שחייה במים פתוחים הוא ההיתקלות ביצורים ימיים יפים ומרתקים, באילת הקסם הזה מתגלה במלוא תפארתו. מדולפינים שלעתים נכנסים למסלול (אך לא מתקרבים לשחיינים), דרך חתולי ים (מנטה-ריי) וטריגונים (סטינג ריי) ששוחים מתחתיך ועד לשלל דגים מהממים ביופיים במגוון גדלים וצבעים. וכמובן, גם האלמוגים שמתגלים לעתים מתחת לשחיינים מרהיבים לא פחות.

גם דולפינים באים לבקר במסלול | צילום: צלמי שוונג

4. התנאים מעל המים
אם כתבנו קודם על טמפרטורת המים, ובכן גם מעל המים התנאים לרוב מיטביים. מזג האוויר החמים ברוב ימות השנה הוא כזה שגם במרבית חודשי "החורף" הטמפרטורה לא מרבה לרדת מתחת 20 מעלות. לכך ניתן להוסיף את העובדה שגשם הוא מאורע נדיר במיוחד בעיר הדרומית, מה שעוזר גם בהתארגנות וגם בשחייה עצמה.

5. החופים והטיילת
הזינוק של משחה גביע הים האדום הוא מחוף מלון רויאל ביץ', אולם הדבר נכון למרבית החופים בעיר. העובדה שהכל קרוב, במרחק הליכה, מקלה על ההתארגנות למשחה ועל העזיבה בסיומו. שכחתם משהו? הכל במרחק נגיעה, ולא צריך אפילו מונית או אוטובוס. בנוסף, החופים מסודרים ונקיים, כך שהכל נעים יותר, והשחייה לאורך הטיילת נותנת משהו מיוחד, כשכל תייר שעובר יכול לעצור ולצפות בתחרות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג