אדווה כהן עלתה לגמר ה-3,000 מכשולים באליפות אירופה

שיאנית ישראל ב-3,000 מכשולים הדהימה כששיפרה את שיאה הישראלי ביותר מ-12 שניות בריצת המוקדמות, ועלתה מהמקום ה-12 לגמר שיתקיים ביום ראשון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי-סלפטר עשתה היסטוריה בברלין ועוד לפני כן הפכה לרצה הישראלית הבכירה למרחקים ארוכים כיום בגלל התוצאות שהשיגה לאורך העונה, אבל יש עוד רצה ישראלית שלא מפסיקה להדהים. אדווה כהן עלתה היום (שישי) בצהריים לגמר ריצת ה-3,000 מכשולים בברלין, לאחר ששיפרה את שיאה הישראלי ביותר מ-12 שניות בריצת המוקדמות.

שמרה את הכוחות שלה לתחרות המטרה. אדווה כהן | צילום: טיבור יגר

לפי זמני הכניסה של המשתתפות, כהן לא היתה אמורה להיות בין 15 העולות לגמר. המטרה שלה היתה לשפר את שיאה הישראלי שנקבע השנה, 9:48.48 דק'. כדי לעלות לגמר היא היתה צריכה לסיים בין 5 הראשונות במקצה המוקדמות שלה, או להיות בין 5 הרצות המהירות בשני המקצים שלא סיימו במקומות 1-5.

כהן פתחה את הריצה מצוין, ויצאה מהר מאזור הנוחות שלה כדי להתמקם טוב בדבוקה. היא תפסה מקום טוב באמצע, כדי לא לאפשר לדבוקה המובילה להיות רחוקה מדי במקרה של ריצה טקטית. המיקום שבו היא הציבה את עצמה אפשר לה לרוץ חזק בקצב של שבירת שיא ישראלי, וגם אפשר לה לראות איפה היא ממוקמת ביחס ל-5 הראשונות.

לאורך כל הריצה היא הצליחה לשמור על אותו מקום באמצע, ובשתי ההקפות האחרונות, כשחלק מהרצות נחלשו, היא הצליחה להגביר את הקצב שלה ולהתקרב לצמרת. כהן הצליחה לטפס מהמקום התשיעי לשביעי, ולחצות את קו הסיום בזמן של 9:36.13 דק'. מדובר בשיפור של יותר מ-12 שניות לשיאה הישראלי וגם בתוצאה שיכולה להיות יותר טובה מהקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו. אז כהן אמנם לא סיימה בין 5 הראשונות, אבל היא תפסה מקום בין 5 המפסידות המהירות ביותר.

ריצת הגמר שבה תשתתף כהן תתקיים ביום ראשון, היום הנועל של התחרות. באותו ערב תתחרה גם לונה צ'מטאי סלפטר בגמר ה-5,000 לנשים. הערב תנסה חנה חיננקו לזכות במדליה נוספת למשלחת הישראלית, בקפיצה משולשת לנשים.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חיליק הגיב:

    שיפור מדהים ביותר ועל כך מגיעה לה הערכה גדולה מאוד.
    חשבון פשוט מראה שהיא הקדימה את עצמה ביותר מ- 61 מ'.
    אם כך היא עשתה לעצמה הנחה גדולה מאוד בריצות תחרותיות אחרות ולא מתחה את עצמה
    ליכולותhv האמיתיות, אם כי היא חייבת לעשות זאת במדורג שלא תגרום לעצמה
    פציעות שישביתו אותה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג