אדוה כהן שברה שיא ישראלי בינ"ל בריצת 3,000 מכשולים ומתקרבת לפריז

האתלטית הישראלית קבעה את התוצאה הטובה ביותר שנקבעה על אדמת ישראל וזכתה בתואר המקומי עם 9:40.62 דקות: "התוצאה הזו מקדמת אותי אל עבר המטרה הגדולה". זמנו מוצ'ה ניצח אצל הגברים. וגם: שיאי הילדים הטריים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדוה כהן | צילום: צלם ספורט Maxim Dupliy

אדוה כהן (מכבי ת"א) הוכתרה אמש (חמישי) לאלופת ישראל בריצת 3,000 מכשולים. האתלטית האולימפית סיימה ראשונה את הריצה בזמן של 9:40.62 דקות, תוצאה המהווה שיא ישראלי בינלאומי, כלומר התוצאה הטובה ביותר שנקבעה אי פעם על אדמת ישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
"לראות את השקופים": על מיזם ההתרמה שחילק כבר 4,000 נעלי ריצה
היינו כחולמים: גרנד סלאם ירושלים מציג – אפשר לארח בישראל גם אחרי 7.10!
שיא ישראלי לסיון אוירבך בריצת 1,500 מטר, גם גטהון התקרב ב-10,000

כהן עשתה זאת בריצת סולו באצטדיון בהדר יוסף, משימה לא פשוטה בפני עצמה, ואמנם בשעות הערב המאוחרות כאשר השרב מעט נשבר, אך הלחות עדיין הייתה גבוהה על המסלול בתל אביב. כרוואן חלבי (מכבי חיפה כרמל) סיימה שנייה עם זמן של 10:02.91 דקות, ונעמי בן דוד (מכבי ת"א) סיימה שלישית עם זמן של 10:59.64 דקות.

אדוה כהן | צילום: צלם ספורט Maxim Dupliy

התוצאה הזו, בתוספת בונוס הניקוד על זכייה באליפות ישראל, מקרבת את אדוה עוד צעד לעבר המקום בדירוג המקנה השתתפות במשחקים האולימפיים בפריז, ומה שיכריע אם תיכנס או לא תהיה אליפות אירופה שתיערך בחודש הבא ברומא, שם הא שואפת להעפיל לגמר, ואולי אף לשבור את שיאה הישראלי.

"זה מרגש לקבוע שיא ישראלי בינלאומי ואני שמחה שהצלחתי לעשות את זה בריצה שהייתה סולו", סיפרה כהן והוסיפה: "התוצאה הזו מקדמת אותי אל עבר פריז, שזו המטרה הגדולה, ועוד כשבועיים אתחרה באליפות אירופה ושם אני מקווה לעשות תוצאה טובה יותר".

אדוה כהן | צילום: צלם ספורט Maxim Dupliy

אצל הגברים, זמנו מוצ'ה הוכתר לאלוף ישראל עם זמן של 8:43.36 דקות, שיא אישי חדש (שיפור של כשלוש שניות לשיאו האישי), גם הוא בריצת סולו מרשימה תוך שמירה על קצב מהיר. יובל בינדר (הפועל עמק חפר) סיים שני עם זמן של 9:34.34 דקות. אצל הצעירים, ישעיה לאסטר קבע קריטריון לאליפות אירופה לקדטים (U18) ב 2,000 מכשולים עם 6:02.68 בריצתו הראשונה למרחק זה.

מוצ'ה אמר בסיום: "כיוונתי גבוה אבל זה עדיין לא מובן מאליו ששיפרתי את השיא האישי שלי בריצה לבד ואני מאוד שמח ומתרגש. מה הלאה? תחרויות בינלאומיות כדי לשפר את התוצאה הזו עוד יותר".

זמנו מוצ'ה | צילום: צלם ספורט Maxim Dupliy

אליפות המכשולים התקיימה מיד בסיומה של אליפות ישראל לילדים (עד גיל 16), בה נקבעו כמה שיאי ישראלי לילדים: אסף נוגרד (מכבי ראשל"צ) הרשים בריצת 80 מטר עם שיא של 8.86 שניות, תומר אלוק (מכבי ת"א) הפגין טכניקה יפה בקפיצה במוט כדי להעמיד את השיא על 4.31 מטר.

כמו כן, נקבעו שני שיאים בשליחות ובשליחים ל-5×80 מטר. אצל הבנות, רצות מכבי ת"א (איה טאוב, הילה ורסנו, נועם זאבי, אווה ברמן, ונטע רובינשטיין) קבעו 50.66 שניות, שיפור של 1.2 ששניות לשיא קודם של הפועל עמק חפר משנת 2018. אצל הבנים, רצי מכבי ראשל"צ (יהלי עסיס, איתי מרומי, איתי עוזיאל, אסף נוגרד ואביחי מטרסו) קבעו 45.05 שניות, ושיפרו בכשתי שניות את השיא הקודם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג