תקנה חדשה: אין חובת חבישת מסכה בזמן פעילות ספורטיבית

בקרב הציבור יש אי הבנה לגבי מה מותר ומה אסור בנוגע לחלק מהתקנות הקשורות בפעילות גופנית. אנחנו עושים סדר בדברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

חובת חבישת מסכה החלה לפני כשבוע מתוך דאגה כי נגיף הקורונה מתנייד בין אנשים דרך טיפות הניתזות בזמן שיעול, התעטשות ואף דיבור. החלטה זו התקבלה למרות שבתחילת ההתפרצות דנו בנושא המסכות והוחלט כי השימוש בהן אינו מוכח מדעית ויתכן אף שאינו מועיל ואפילו מזיק בחלק מהמקרים.

אין חובת חבישת מסכה בזמן פעילות ספורטיבית | צילום: Image by Engin Akyurt from Pixabay

התקנות מתעדכנות כל העת ויש לשים לב מהו העדכון הרלוונטי לקהילת הספורטאים הרוצים לחזור לרוץ, לשחות ולרכוב באזורים פתוחים. כעת הוחלט במשרד הבריאות שכל העוסקים באופן יחידני, או בזוג עם אדם קבוע פעילות ספורט אינם חייבים בחבישת מסכה וגם לא לשאת אותה. כזכור התקנות כעת מאשרות לצאת לפעילות גופנית למרחק של עד 500 מ' מהבית, להבדיל מהתרחקות רגלית של 100 מ' מהבית לצרכים אישיים במרחב הציבורי.

בקרב הציבור יש אי הבנה לגבי מה מותר ומה אסור בנוגע לחלק מהתקנות וספורטאים רבים טוענים כי אינם יודעים במדויק את הכללים המעודכנים ומספרים לשוונג כי הם לוקחים סיכון מחושב כאשר הם יוצאים מהבית על מנת להתאמן. העדכון בתקנת חבישת המסכה בזמן פעילות ספורטיבית יצאה אתמול (ראשון) ויש רק לקוות כי כל השוטרים והפקחים ברשויות המקומיות מודעים לכך. על כל פנים באם אתם נמצאים בפעילות גופנית מחוץ לבית ועד למרחק של 500 מ' יש להציג לשוטר או לפקח את התקנה הנ"ל כפי שמופיע באתר משרד הבריאות: "פעילות ספורט של יחיד, או של יחיד עם אדם קבוע אחד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. חובת מסיכת פה ואף לא חלה בפעילות ספורט".

"ספורט הוא עמוד התיכון של חברה בריאה בכל זמן, ועל אחת כמה וכמה בימי מגיפה", אומר ח"כ עופר שלח יו"ר ועדת הקורונה בעמוד הפייסבוק שלו, "אבל הטיפול בספורט העממי והמקצועני בישראל לוקה בכל החוליים של ניהול משבר הקורונה בכלל: החלטות שרירותיות וחסרות הגיון, איסורים גורפים שלא לצורך, ומשרד ממשלתי שחומק מאחריות ומפיל הכל על משרד הבריאות. בדיון היום בוועדת הקורונה בכנסת התברר שאין שום תאריך להסרת המגבלות הלא מוצדקות על פעילות ספורטיבית בטבע, או להכשרת פעולתם של חדרי כושר במגבלות המתחייבות. אין דיון פרטני מה באמת צריך להגביל ומה לא, ואין תכנית של ממש להחזרת הספורט המקצועני. בינתיים ילדים ומבוגרים עולים במשקל ויורדים בבריאות, וספורטאים רואים את כל הקריירה שלהם הולכת לאיבוד. משרד הספורט הכין תכנית, שכרגע היא באוויר לגמרי, והשרה לא מפעילה את משקלה הפוליטי כדי לשנות את המצב. ספורט חשוב תמיד ועוד יותר בימי קורונה. לא נניח לנושא הזה עד שיוסדר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קיפי הגיב:

    האם תוכלו להביא מקור מדוייק לציטוט:" פעילות ספורט של יחיד, או של יחיד עם אדם קבוע אחד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. חובת מסיכת פה ואף לא חלה בפעילות ספורט". באתר המצויין של משרד הבריאות לא הצלחתי למצוא את המקור

  • חזקיהו הגיב:

    האם הליכה זה ספורט? האם צריך ללבוש מכנס קצר ובגדי ספורט? כי כמה שוטרים נתנו לי כבר קנס למרות שטענתי שזה ספורט והלכתי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג