תוואי מסלול: איך צולחים את חצי המרתון במרוץ מודיעין?

תוואי המסלול של מרוץ מודיעין ידוע בעליות ובירידות שלו, אז איפה תמצאו אותן ואיך תערכו אליהן לאורך הקילומטרים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד מארבעת המקצים התחרותיים במרוץ מודיעין שיתקיים ב-22 בנובמבר יהיה המקצה לחצי מרתון ומי שביקר באזור של מודיעין לפחות פעם אחת יודע שזה לא המקום לחפש בו מסלולים שטוחים ונוחים לצורך קביעת שיא אישי. מצד שני, מרוץ שיש בו עליות וירידות יכול לשמש כיופי של אימון נפח עבור על מי שמתאמן למרתונים של האביב והחורף. אז מי שמתכוון לרוץ 21.1 קילומטרים במודיעין לא רק שיכיר דרך הרגליים את מרכז העיר, משם מזנקים ושם גם מסיימים, אלא גם את המקומות היותר ירוקים באזור כמו למשל פארק ענבה וכביש עוקף רעות שאותו פוגשים בתחילת הדרך.

מרוץ מודיעין | צילום: חורחה נובומינסקי

אם אתם לא מכירים את האזור, אולי זה נחמד לדעת היכן תעברו אבל מה שבאמת חשוב לדעת זה איפה ימתינו לכם הרגעים הקשים בתוך ההקפה הזאת שאורכה 21 קילומטרים ו-100 מטרים? אחרי הכל, יש הבדל עצום בין להגיע למרוץ בלי להכיר מראש את התוואי שלו לבין להגיע מוכנים, כשאתם יודעים היכן נמצאות העליות הקשות שיעלו לכם את הדופק, ומתי לא כדאי לכם להתפתות מהירידות שהן אכן מפתות.

מקטע ראשון: 1 ק"מ עד 7 ק"מ

אז בתור התחלה, חשוב לזכור שמיד אחרי הזינוק תפגשו את העלייה הראשונה כשרצים ברחוב עמק דותן לכיוון מזרח. למעשה 400 המטרים הראשונים הם במגמת עלייה ו-600 המטרים הבאים במגמת ירידה. זה אומר שבקילומטר הראשון אסור להגזים לכאן ולכאן. לא לפתוח מהר (כמו שרוב האנשים עושים) בגלל העלייה ולא להתפתות לרוץ מהר מדי בירידה ה"מנחמת".

אחרי כ-800 מטרים פונים ימינה לכביש עוקף רעות (רח' יאיר פרג) ואז חוזרים למעשה לכיוון מערב ברחוב המקביל שהוא עמק החולה, אחד הרחובות המרכזיים של מודיעים אליו מגיעים אחרי 1.3 קילומטר. ברחוב הזה תרוצו לאורך של 1.7 קילומטרים, שרובם יהיו במגמת ירידה, אבל בזמן שאתם נהנים ממנה חשוב שתזכרו שבקילומטרים האחרונים צריך לטפס את כל זה בחזרה, ולכן זה לא הזמן לרוץ מהר מדי ולנסות קצבים שלא תכננתם.

מרוץ מודיעין | צילום: חורחה נובומינסקי

מקטע שני: 8 ק"מ עד 13 ק"מ

בקילומטרים הבאים ממשיכים לרוץ במגמת ירידה, אבל חשוב לזכור שזה לא אומר שכל הזמן יש ירידה כי פה ושם תתקלו בגבעות מתגלגלות שיקשו על שמירת הקצב ואולי זה דווקא טוב כי זה יהפוך את הריצה ליותר אחראית. אחרי 8 קילומטרים מגיעים לנקודה המערבית ביותר באזור ליגד סנטר, שם מבצעים פניית פרסה והפעם רצים לכיוון דרום.

"אלו הקילומטרים היפים של המרוץ כי הם גם שטוחים יחסית וגם מחוץ לנוף האורבני, בסמוך למקומות הירוקים כמו פארק ענבה", מסבירה אורית שימה, מאמנת קבוצת ALL OUT ממודיעין. אז בין קילומטרים 9 ל-13 בערך תוכלו ליהנות מהריצה באזורים הירוקים והשטוחים יחסית, וזה בדיוק הזמן לאגור כוחות ולהטעין מצברים לקראת השליש האחרון של חצי המרתון, שכולו במגמת עלייה.

מרוץ מודיעין | צילום: חורחה נובומינסקי

מקטע שלישי: 14 ק"מ עד 21.1 ק"מ

זה מתחיל אחרי 14 קילומטרים כשרצים על כביש 431, וכאן צריך לזכור שבין השלט שמראה על 14 קילומטרים לבין השלט של ה-17, הטיפוס המצטבר הוא של כ-75 מטרים ובמלים אחרות, מדובר בשלושת הקילומטרים הקשים ביותר של חצי המרתון – זכרו זאת.

אחרי 17 קילומטרים חוזרים למרכז העיר, ובאזור של שדרות החשמונאים תוכלו ליהנות מקילומטר במגמת ירידה בדיוק בזמן המתאים. אחרי 18 קילומטרים חוזרים לרחוב עמק החולה ורצים בצדו השני של הכביש (לעומת הדרך הלוך), כבר בין 18 ל-18.5 פוגשים עלייה אחת, ולאחר יהיה קילומטר וחצי רגוע יחסית, שבו צריך לשמור את הכוחות לפיניש האחרון. העלייה האחרונה, אחרי קצת יותר מ-20 קילומטרים, היא למרחק של 500 מטרים ויש בה טיפוס מצטבר של קצת יותר מ-20 מטרים, וזה אומר שזו עלייה קשה בסגנון "ירושלמי". החדשות הטובות הן שב-200 המטרים האחרונים תיהנו מירידה לכיוון שער הסיום.

להרשמה למרוץ לחצו כאן

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.