שערוריה: חברות מזון שיחדו חוקרים על מנת להטות את האשם בהשמנה מסוכרים לשומנים

מסתבר שעוד בשנות השישים חברות המזון האמריקאיות שילמו למדענים מאוניברסיטת הארוורד שחקרו את הקשר בין סוכר למחלות לב והשמנה, במטרה להציג ממצאים שישרתו אותן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הירחון הרפואי JAMA פרסם השבוע תחקיר שבוצע באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו שמוכיח שעוד בשנות השישים חברות מזון מסוימות שיחדו מדענים אמריקאים במטרה לשלול קשר בין מזון עתיר סוכר לבין מחלות לב, וכל זאת במטרה לקדם את המוצרים שלהם. לפי ה"ניו יורק טיימס" שפרסם את הידיעה, זה אומר שלא מעט המלצות בנוגע למזון עתיר סוכר שמפורסמות בימינו, מבוססות למעשה על מחקרים מוטים ולא נכונים של עשרות שנים. עורך המגזין JAMA פרופסור סטנטון גלנץ התייחס לנושא ואמר בראיון: "היתה להם היכולת להוריד את הנושא של הסוכר מסדר היום".

סוכר תזונה צילום Uwe Hermann

קידמו את הסוכר על חשבון בריאות הציבור | צילום: Uwe Hermann

עוד כתבות בנושא
האם ספורטאים צריכים סוכרים או יכולים להמנע מהם? 
הסוכרים, הפחמימות הפשוטות והקשר לריצה 
כיצד לקרוא נכון את תוויות המזון של החטיפים? 

לפי התחקיר, גוף בשם "הקרן לחקר הסוכר" שילם בשנת 1967 סכום של 50 אלף דולר לשלושה מדענים מאוניברסיטת הרווארד שחקרו את הקשר בין סוכר, השמנה ומחלות לב. הממצאים שלהם פורסמו במגזין היוקרתי "הירחון לרפואה של ניו אינגלנד", שם הם למעשה הקטינו משמעותית את הקשר בין הסוכר למחלות הלב. למרות שהממצאים האלה פורסמו לפני 50 שנים, חברות מזון רבות ממשיכות להישען עליהם.

הידיעה האחרונה מצטרפת לידיעות מהעבר כמו זו שפורסמה לפני שנה ב"ניו יורק טיימס" ולפיה גם חברת "קוקה קולה" במיליוני דולרים מחקרים בנושא הקשר בין משקאות מסוכרים להשמנת יתר, מחקרים שהממצאים שלהם שירתו את החברה עצמה.

אותם שלושה חוקרים מהרווארד שקיבלו את הכסף ב-1967 כבר לא חיים, אבל לפי הפרסומים מדובר במדענים שהתקדמו בהמשך דרכם לתפקידי מפתח במשרדים ממשלתיים בארצות הברית והיתה להם השפעה רבה על נושאי התזונה במדינה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג