נבחרת הנוער של ישראל חזרה בשבוע שעבר מבלוק מרוצים ארוך ופורה באירופה. זה החל מסדרת מרוצים חד יומיים באיטליה, לאחריה הגיע טור של ארבעה ימים בפולין. המטרה – צבירת ניסיון אמיתי של מרוצים ופלוטון ברמה גבוהה, דברים שאין בנמצא בארץ.
לכתבות נוספות בנושא:
להתראות אלבניה, שלום איטליה: הפודקאסט של שוונג מסכם פתיחה סוערת בג'ירו
הגברת הראשונה: דמי וולרינג זכתה בוולטה לנשים במפגן עוצמה
שעתה היפה: ויטוריה בוסי שברה את שיא העולם ברכיבה למשך שעה
"באופן כללי אנחנו עובדים בנבחרת הנוער כבר שנה שנייה במודל הזה של אימונים על בסיס קבוע של רוכבי הנוער", מספר לשוונג מאמן הנבחרת ורוכב העבר גיא ניב: "אנחנו מנסים כמה שיותר להעמיד אותם בסיטואציות דומות לתחרויות, בדגש על חלוקה לקבוצות, ללמד אותם תפקידים בתוך קבוצה וכו'. בנוסף, אנחנו מנסים כמה שיותר לעודד ולדחוף ולייצר פלטפורמה שתאפשר כמה שיותר ימי מרוץ לחבר'ה האלו. החוסר בימי מרוץ ברמה גבוהה ואיכותית הוא עקב אכילס שלנו מול הרוכבים האירופיים. כמה שלא ננסה לדמות את זה במרוצי קרטיריום או באימונים, אין תחליף לפלוטון תחרותי מהיר של 170 רוכבים".
על סגל הרוכבים לסדרת המרוצים באיטליה נמנו עומר רמון, יואב לוין, רון דותן, אור גולדשטיין (IGP), אהוד פירסט ויואב שרביט (X-TEAM), כשבפולין הצטרפו ניצן בטאט (TACC) ואיתמר סגל (CCC) במקום פירסט ורמון.
ניתן היה לראות את ההתקדמות של הרוכבים ממרוץ למרוץ, כאשר באיטליה התוצאות הבולטות היו מקום 33 של אור גולדשטיין ב-GP Perdono ומקום 37 של עומר רמון ב-Coppa Montes. בפולין כבר ראינו גם מקום 12 של רון דותן, בשלב השלישי של הטור ומקום 26 של יואב לוין בשלב הרביעי (ו-25 בדירוג הכללי של הטור כולו).
על כך מספר ניב: "אחד הדברים הכי מרכזיים שאני לוקח זה שהחבר'ה עמדו בהתמודדות הזו, רואים שבין השלבים הראשונים לאחרונים ממש התקדמו, רכבו קדימה כנבחרת וידעו לשמור אחד על השני, עדיין לא בצורה מושלמת, סבלנו גם קצת מחוסר מזל ונפילות, אבל זה חלק מהלמידה והתמודדות. זה שלב ראשון בדרך".
נראה שיש התגייסות של כלל הענף להצלחת הנבחרת, מתוך הבנה שמשם ייצאו רוכבי העתיד של ישראל: "המאמנים וראשי המועדונים מאוד משתפים פעולה, יש עבודה טובה בגילים האלו ואפשר לראות די מהר את העובדה שקטגוריית הנוער קפצה מדרגה", אומר ניב בנושא.
עוד הוא מספר על הקשר הטוב עם ישראל פרמייר טק, בה רכב עד לא מכבר, אשר מסייעים רבות לנבחרת: "כל פעילות שקורית בשנתיים האחרונות בנוער זה בעזרת IPT בנסיעות אלו, ובאופן כללי בעבודת הנבחרת, מתקבלת תמיכה ישירה של הקבוצה, ששמה לה לדגש לעזור בפיתוח הנבחרות הצעירות. בנוסף, יצרנו יחד קשר עם "פיקוסה אקדמי", אחד המועדונים המובילים לנוער בספרד, ויש שיתוף פעולה גם איתם, כשהם נותנים במה בסגל של המועדון גם לרוכבים הישראלים. יש לנו שם את עומר רמון כבר שנה שנייה, והוא ממש התברג והפך להיות אחד הרוכבים המובילים של הקבוצה, כולל מרוצים מאוד יפים שעשה באפריל עם המועדון, כולל ניצחונות בשלבים".
לצד ניב, שהוביל את הנסיעה לאיטליה ביחד עם המכונאי טים סט, לקח חלק גם הדירקטור של ישראל פרמייר טק להב דוידזון שהביא מניסיונו והוביל את אחד המרוצים מרכב הנבחרת. יובל בן משה, עוזר מאמן נבחרת הנוער, הוביל את הנסיעה לפולין יחד עם מכונאי ספרדי מ-IPT, והסוואנייר, ברנט בוטאה, ישראלי ממוצא דרום אפריקני שעובד בקבוצת Jayco ובזמנו הפנוי מתגבר את עבודת נבחרת ישראל.
אחרי לא מעט שנים בהן נבחרת הנוער התכנסה במקרים נקודתיים בלבד, ניכר כי העבודה הקבועה של הנבחרת, לצד בלוקים של מרוצים בחו"ל, מספקת כבר ניצנים ראשונים. אחרי שרועי אדינגר, שרכב במסגרת הנבחרת אשתקד, כבר צורף העונה לסגל קבוצת הפיתוח של IPT, לא מן הנמנע שבקצב הזה נראה עוד לא מעט רוכבים צעירים הולכים ומתפתחים בשנים הקרובות.