שינה טובה וביצועים ספורטיביים

ספורטאים שמאריכים את שנת הלילה שלהם ומפחיתים בכך את גירעון השינה המצטבר, מסוגלים לבצע טוב יותר מיומנויות ייחודיות – כך עולה ממחקר שהוצג לאחרונה במפגש השנתי ה־23 של ה־Associated Professional Sleep Societies
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ספורטאים שמאריכים את שנת הלילה שלהם ומפחיתים בכך את גירעון השינה המצטבר, מסוגלים לבצע טוב יותר מיומנויות ייחודיות – כך עולה ממחקר שהוצג לאחרונה במפגש השנתי ה־23 של ה־Associated Professional Sleep Societies

מאת:מולי אפשטיין

 


תוצאות המחקר תקפות  לא רק לטניס בלבד 

תוצאות המחקר הראו שהארכת משך השינה תרמה לשיפור בביצוע תרגילי מהירות – 19.12 שניות בתחילת המחקר לעומת 17.56 שניות לאחר הארכת משך השינה; שיפור ברמת הדיוק של חבטות הפתיחה – 12.6 חבטות בהתחלה ו־15.6 חבטות לאחר הארכת משך השינה; ושיפור במיקומן של "חבטות העומק" – 10.85 לעומת 15.45. 

לדברי Cheri Mah, חוקר מהמעבדה לאבחון הפרעות שינה בסטנפורד קליפורניה, מרבית משתתפות המחקר נוכחו לדעת לראשונה עד כמה חשובה שינה איכותית לשיפור הביצועים הספורטיביים בזמן אמת. 

"באופן מסורתי ספורטאי הישג מקדישים כמה שעות ביום לצורך אימונים. אימונים אלה כוללים אימונים טכניים, אימוני כוח ואימוני כושר גופני על המגרש ומחוצה לו.  בנוסף, מרבית הספורטאים נעזרים בתזונאי ספורט במטרה לשפר את רמת הביצוע על מנת להגיע לאופטימום הנדרש" אמר Mah.  "לעומת זאת, תשומת לב מזערית, אם בכלל, מוקדשת לדפוסי השינה של הספורטאי ולהרגלי המנוחה שלו.  בעוד שמרבית הספורטאים וצוות האימון שלהם מאמינים ששינה טובה היא מרכיב חיוני בספורט, מרביתם לא תופסים שיכולת ביצוע אופטימאלית והגעה לביצועי שיא, יכולים להתרחש רק אם הספורטאי מקפיד על שינה איכותית ועל הרגלי שינה טובים". 

המחקר כלל 5 סטודנטיות, שחקניות טניס מנבחרת הנשים של אוניברסיטת סטנפורד.  גיל השחקניות נע בין 18 ל־21 שנה.  השחקניות שמרו על דפוסי השינה/מנוחה שלהן במשך 3-2 שבועות לצורך איסוף נתוני הפתיחה.  במקביל הן כמובן המשיכו באימוני הטניס הרגילים שלהן. 

לאורך תקופת המחקר, ולאחר כל אימון, ביצעו השחקניות מבחני הערכת יכולת גופנית.  המבדקים כללו מאוצים ותרגולי חבטה.  לאחר איסוף נתוני הבסיס התבקשו השחקניות להאריך את שנת הלילה שלהן ל־10 שעות.  תקופת הארכת השינה נמשכה 6-5 שבועות. 

במהלך התקופה נוטרו מדדי מצב הרוח והנטייה לישנוניות במהלך היום.  לשחקניות הוצמד מכשיר מיוחד (אקטיגרף) שמדד את הפעילויות הגופניות במהלך היממה.  מניתוח נתוני האקטיגרף אפשר ללמוד על הרגלי העוררות/שינה של השחקניות ולמדוד את מספר השעות בהן הן ישנו. 

המחקר נערך במכוון במהלך עונת הטניס הסדירה וזאת במטרה לאסוף נתונים במהלך האימונים ובמהלך הטורנירים והתחרויות. 

Mah סבור שממצאי המחקר רלוונטיים גם לענפי ספורט אחרים.  שיפור במצב הרוח והפחתה במידת הישנוניות במהלך היום, יכולים לדעת החוקר לסייע בהעלאת רמת הביצוע גם בענפי ספורט אחרים.


מולי אפשטיין – פיסיולוג, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט טלפון 3063*, מנהל הפורום: "חיים וספורט".
לכניסה לפורום "חיים וספורט"
הקליקו כאן
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
02:09
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
30:17
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
01:51
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
01:11:39
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
40:50
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
01:58
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20