שחר שגיב סיים במקום ה-14 באליפות העולם

הטריאתלט הישראלי המוביל רשם הישג אדיר בגולד קוסט שבאוסטרליה והיה רחוק רק ב-1:46 דק' מהמנצח הצרפתי וינסנט לואי. בנוסף, הוא עשה צעד חשוב מאוד בדרך להבטחת מקומו במשחקי טוקיו 2020
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטריאתלט הישראלי המוביל, שחר שגיב, רשם הבוקר (ראשון) את אחד ההישגים הטובים בהיסטוריה של הטריאתלון הישראלי, אולי הטוב ביותר. שגיב סיים במקום ה-14 באליפות העולם בגולד קוסט שבאוסטרליה, שהיתה תחרות הגמר של הסבב העולמי ל-2018.

הישג אדיר. שחר שגיב | צילום: מיטל חיימוביץ'

זמנו של שגיב, 1:46:21 שעה, והוא היה רחוק רק בדקה וארבעים ושש שניות מהמנצח הצרפתי וינסנט לואי. בזכות ההישג הזה, שגיב צבר 454 נקודות בדירוג העולמי, שזה יותר ממה שהשיג השנה בשתי התחרויות הטובות ביותר שלו. המשמעות – שחר שגיב יטפס משמעותית בדירוג האולימפי ועשה היום צעד חשוב מאוד בדרך להבטחת מקומו במשחקי טוקיו 2020.

עד היום ההישג הטוב ביותר של שגיב היה המקום הרביעי באליפות העולם עד גיל 23 בו זכה בשנה שעברה, אבל אין ספק שההישג הזה באוסטרליה ממקם אותו קרוב מאוד לקבוצת העילית של הצמרת העולמית בטריאתלון.

בקטע השחייה בגולד קוסט שגיב יצא מהמים כשהוא במקום ה-27 אחרי 19:11 דק' ולצדו כמה מהמועמדים לסיים בצמרת כמו למשל מריו מולה הספרדי, אליסטר בראונלי הבריטי וכריסטיאן בלומנפלט הנורבגי. בקטע הרכיבה שגיב צצמצם פערים והיה אחד המהירים. הרכיבה שלו היתה איטית רק בשנייה מזו של מריו מולה, ויותר מהירה מזו של וינסנט לואי.

למזלו של לואי הצרפתי, הוא רץ אדיר ואת 10 הקילומטרים הוא סיים בזמן של 29:44 דק' בדרך לניצחון בזמן של 1:44:34 שעה. הוא הקדים ב-14 שניות את מריו מולה, שזכה בפעם השלישית ברציפות בתואר אלוף הסבב העולמי. שלישי סיים הדרום אפריקאי ריצ'ארד מארי. שחר שגיב רץ את 10 הקילומטרים בזמן של 31:29 דק' וסיים כאמור במקום ה-14 כשהוא רחוק בדקה ועשרים וחמש שניות מהמקום השלישי.

שגיב הצליח להקדים כמה טריאתלטים בכירים בעולם כמו האחים דימיטרי ואידור פוליאנסקי מרוסיה, ז'ואו פריירה מפורטוגל, כספר סטורנס מנורבגיה, דוריאן קונין הצרפתי, ויסנטה הרננדז הספרדי וריצ'ארד וארגה הסלובקי.

בנוסף לשגיב, התחרו באוסטרליה עוד ישראלים בקטגוריות הגיל. באליפות העולם לנערות עד גיל 18 סיימה הגר כהן כליף במקום ה-15 (מרחק ספרינט) בזמן של 1:00:31 שעה. רז פרדוסו סיימה במקום ה-27 בזמן של 1:01:46 שע'. באליפות העולם לנוער סיים יואב אביגדור במקום ה-37.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג