רץ הותקף במוט ברזל במהלך אימון: "מי שמכוון כך לראש כוונתו לחסל!"

במהלך אימון ערב שיגרתי בעיר מודיעין, הותקף רץ במוט ברזל והובל לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. התוקף ברח מזירת האירוע אך נלכד על ידי המשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשאנחנו יוצאים בערב לריצה, נועלים נעלים, מכוונים שעון, לא עולה בדעתנו האפשרות שאותה ריצה תסתיים בתקיפה עם מוט ברזל ופינוי לבית חולים. זה מה שקרה לגדי (שם בדוי, השם שמור במערכת), שיצא ביום חמישי בערב לריצה יחד עם קבוצתו ברחובות העיר מודיעין. הם עברו באחת משכונות היוקרה של מודיעין, שכונת פוכמן. ברחוב אסתר המלכה (באותו יום גם צוין חג פורים), יצאו לקראתם מספר תושבי השכונה והחלו מקללים, צועקים ודוחפים את הרצים בטענה כי הם ריססו סימונים על המדרכה. "הם דחפו לנו מצלמות לפנים", מספר גדי בראיון מיוחד שערכנו עמו, "היה קרנבל פורימי בסגנון הפוך", הוא אומר בעצב.

"חטפתי מכה רצינית בראש" | צילום: נורית כהן

אך כאן לא תמו ההפתעות. לפתע, יצא אל הרצים גבר בגיל 67, "הוא ניסה לחסום את הריצה שלנו, היינו בדיוק באימון עליות, זהו רחוב בעל שיפוע. הוא ניסה פיזית לחסום אותנו. כשהגענו בפעם השנייה למקום הוא היה כבר מצויד באלה. כלומר האיש הלך הביתה, הביא כלי תקיפה. הוא נפנף באלה וכשעברתי לידו הוא חבט חבטה בצד הראש שלי ופספס רק במעט את הרקה. התקפלתי וכשניסיתי להתרומם הוא הכה בי פעם נוספת. מדובר על בן אדם שבא 'להוריד'".

"מי שמכוון כך לראש כוונתו – לחסל! התוצאה חבלה רצינית ופינוי לבי"ח. בביה"ח נאמר לי שהיה לי יותר מכל מזל שכך האירוע הסתיים ושלא רחוק המצב שזה היה נגמר אחרת לגמרי", כתב גדי לאחר התקרית בפוסט בפייסבוק, "התוקף ברח מזירת האירוע אך המשטרה מצאה אותו ואת כלי התקיפה. איך זה נגמר בינתיים? הוא שוחרר לביתו לאחר חקירה! מאוד מתסכל. כיצד איש מסוכן שכזה משוחרר לביתו? איך זה יכול להיות, א-י-ך? הוא קיבל צו הרחקה – אז מה?! התוקף הזה כבר שבר מחסום אחד, מישהו ערב שלא ישבור מחסום נוסף?".

מאיפה הגיעה כל השנאה הזו לדעתך?
"אני לא יודע לומר. לא היתה שום קובלנה על עצם הריצה אלא על הסימון".

חשת פעם חוסר ביטחון לרוץ בעיר שלך?
"אף פעם לא. מודיעין היא עיר בטוחה, עיר ידועה שאין בה עבריינות, מעולם לא נתקלתי בשום דבר. מדובר בשכונה הכי טובה במודיעין".

היכן נפגעת?
"חטפתי מכה רצינית בראש וההמלצה היא על הימנעות מפעילות מאומצת בשבועיים הקרובים. מי שקרוב לתחום הריצה מבין את המכה. התכוננתי למרוצי חודש מארס שנשארו ועבורי זו מכה. אנשים שאינם מתחום הריצה אומרים לי, 'אז לא תרוץ', אבל עבורי זה משמעותי מאוד".

האם התקיפה גרמה להשלכות על הקבוצה?
"השאלה אם להמשיך לרוץ שם או לא, זה דבר לא נעים ולמאמנת זה היה אירוע מטלטל".

יש לך מסר לרצים אחרים?
"הרחוב הישראלי הפך למקום מאוד אלים ויש בזה משהו שעבורי כרגע מערער את הביטחון. אני לא יודע מה המסר שצריך לצאת מכאן, מה, לא נרוץ ברחובות? אני חושב שאנחנו צריכים לעמוד על מקומנו ושנוכל לרוץ בכל מקום שמתאפשר. הרחובות צריכים להיות לנו פתוחים, זהו המרחב שלנו, זו זכות שאנו צריכים שתישמר לנו, זה מסר טריוויאלי  שבחמישי האחרון נראה לי פחות טריוויאלי".

אחד מחברי הקבוצה, דודיק סידס, מארגן "ריצה בטוחה" ומזמין את כל הרצים שגרים בעיר מודיעין לקחת חלק ולהביע תמיכה. הריצה תתקיים ביום שישי הקרוב, 29.3 בשעה 8:15 והרצים יעברו במקום התקיפה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג