פק"ל ריצה: כל מה שרץ מתחיל חייב שיהיה לו

יש אמרה שאומרת שריצה היא פשוטה כי בסך הכל צריך לנעול נעליים ולצאת מהבית. אולי בתאוריה, פשוט יש עוד כמה דברים קטנים שצריך לדעת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אומרים שריצה היא פעולה פשוטה, אבל כשמתחילים לעשות אותה מבינים שיש בה הכל חוץ מפשטות. בגלל שהיא נחשבת לכל כך פשוטה, יש נטייה לחשוב שהיא לא מצריכה היערכות מיוחדת. אז נכון, ריצה היא לא טריאתלון ולא צריך לפנות חדר בבית עבור הציוד של התחביב החדש. מצד שני, יש לפחות כמה אביזרים שכדאי לרצים מתחילים לעשות עליהם "וי". כמובן שבתאוריה אתם תמיד יכולים לרוץ יחפים, אבל עדיף שתקראו את ההמלצות שלנו.

אם יש ספק, אין ספק - קחו אתכם מים | צילום: thinkstock

נסו לרוץ באזורים מוצלים | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
צפו: המדריך לרצים מתחילים
צפו: מהי בדיקת מאמץ? 
צפו: איך להתנהל נכון ביום של מרוץ? 

בגדי ריצה (להבין שיש בגדים המיועדים לריצה) 

איך שלא נכתוב את זה, זה עלול להישמע מתנשא – אבל זה חשוב. אנשים באים בטענות לחברות ביגוד ספורט בנושאים כמו מחירים או אפילו ניצול עובדים באסיה. אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח: החברות האלו עשו יופי של עבודה בפיתוח בגדי הספורט בשני העשורים האחרונים, ובגדי הריצה של היום נוחים משמעותית ממה שהיה פעם. העניין הוא שלא כולם שמעו על זה. אנשים יוצאים לריצה, ועוד כאן בארץ, עם חולצות כותנה וגרביים שהם קיבלו בבקו"ם. חברים, מדובר כאן במקרה קלאסי של השקעה שבאמת מוכיחה את עצמה – יהיה לכם הרבה יותר נוח עם בגדי הריצה של העשור הנוכחי. אל תזניחו את זה. ביגוד מנדף יגרום להרגשה הרבה יותר טובה על הגוף, וגרביים מנדפות שמתאימות לריצה ימנעו גם יבלות.

שעון ריצה

זה לא מה שאתם חושבים, לא התכוונו שתרכשו שעון ריצה או טריאתלון שזה מוצר חשוב אבל יכול לחכות קצת עד לתקופה שבה תתפתחו כרצים. מה שכן, גם באימוני הריצה הראשונים שלכם חשוב שיהיה עליכם שעון יד פשוט שיש בו סטופר. ככה תוכלו לדעת כמה זמן אתם רצים, ואם אתם עדיין מתקשים בריצה רצופה תציבו לעצמכם מטרות כמו מספר דקות של הליכה ומספר דקות של ריצה. רק עם סטופר ביד תוכלו לשלוט בזה, וגם להפוך את האימון ליותר מעניין.

דאודורנט איכותי

אתם הולכים להזיע הרבה ומזה אי אפשר להתחמק וזה אפילו כיף, אבל זה הרבה יותר כיף כשמצליחים לשמור על ריח טוב. עם דאודורנט טוב, בהחלט אפשר להימנע מריחות לא נעימים בסיום הריצה. הרגשה של סוף ריצה ואנדרופינים משוחררים היא נפלאה, והיא תהיה הרבה יותר טובה אם בתוך כל הזיעה הזאת יהיה גם משב ריח נעים. זה יקרה אם תמרחו דאודורנט לפני הריצה.

בקבוק או תיק מים 

לא לכולם יש אפשרות לרוץ בפארקים מדוגמים שיש בהם ברזיות עם מים קרים כמעט בכל קילומטר. אם אתם לא בטוחים שבמסלול הריצה שלכם יש ברזיה, אתם חייבים להצטייד במים. חוץ מזה, חלק מהברזיות שתפגשו הן לא ידידותיות לרצים, ויש לא מעט אנשים שיעדיפו לא לשתות בכלל מאשר לשתות מים חמים באמצע ריצת קיץ. לכן אם יש ספק – אין ספק, ואם מישהו חושב שזה טיפשי לצאת לריצה של חצי שעה-שעה עם מנשא מים, הוא צריך לזכור שהדבר הכי טיפשי שאפשר לעשות הוא לצאת לאימון בלי לשתות בכלל. מילא טיפשי, אבל מסוכן מאוד. לא מתאים לכם תיק? תמיד אפשר לרוץ עם בקבוק מלא של חצי ליטר ביד.

הגנה על הפטמות

הסעיף הזה מיועד בעיקר לגברים. הזכרנו מקודם את נושא הביגוד המנדף, שלחלק מהבדים שלו גם יש חסרונות ולעתים החיכוך של החולצה עם הפטמה עלול לגרום למצב מאוד לא נעים של דימום. אחת הפאדיחות הגדולות ביותר של רצים מתחילים היא לסיים ריצה מאושרים, ולא להבין למה כולם מסתכלים דווקא לכיוון החזה שלהם ולא לכיוון החיוך. כתמי הדם שזולג מהפטמות למטה מזכירים יותר סרט אימה מאשר ריצה מהנה, והכאבים בהתאם. יש כמה דרכים למנוע את זה. קודם כל להבין שלא כל החולצות גורמות לזה, ובנוסף להשתמש באמצעי הגנה כמו סטיק שמורחים על הפטמות לפני הריצה או מדבקות שמדביקים עליהן. 

נעליים מתאימות

זה שהרבה אנשים מתעוררים ביום בהיר אחד בסביבות גיל 35 ומחליטים שהם מתחילים לרוץ זה מצוין. הבעיה היא שבמקרים רבים, מרוב ההתלהבות, הם מוציאים מהבוידעם נעליים ששימשו אותם בעשור הקודם. שלא תחשבו, אין לנו שום דבר נגד דגמים ישנים, להפך. הבעיה מתעוררת כשמתחילים כאבים באזור השוקיים, ואז אחרי תחקיר קצר מסתבר שאותם נעליים שימשו את אותו בן אדם בעשרות טיולים בארץ ובעולם, והוא גם שיחק בהן כדורגל מדי יום שישי. בקיצור, הנעליים גמורות – אבל מי חשב על זה בכלל? נעלי ריצה שהסוליה שלהן גמורה לא תומכות, לא בולמות זעזועים ובקיצור – עלולות לגרום לכאבים ולפציעה.

לרכישה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג