פעילות גופנית אינה מסוכנת למפרקים

הדעה הרווחת בציבור בנוגע לקשר שבין פעילות גופנית ובין פגיעה מפרקית, הועמדה למבחן בסקירה שפורסמה לאחרונה בעיתון הרפואי, Journal of Anatomy
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדעה הרווחת בציבור בנוגע לקשר שבין פעילות גופנית ובין פגיעה מפרקית, הועמדה למבחן בסקירה שפורסמה לאחרונה בעיתון הרפואי, Journal of Anatomy

מאת:מולי אפשטיין


הפעילות הגופנית תופסת כיום חלק נכבד מפעילויות הפנאי של האדם בעולם המערבי. אנשים רבים הפכו את העיסוק בפעילות גופנית לחלק מאורח החיים המודרני שלהם. הפעילות הגופנית נהנית כיום מיחסי ציבור מעולים שנקנו בזכות היותה התרופה הזולה והיעילה ביותר למגוון רחב כל־כך של מחלות. פעילות גופנית מבוקרת תורמת לשמירה על משקל גוף תקין, למניעה ו/או לטיפול במחלות לב, כלי דם ובסוכרת, בשיפור התפקוד המנטלי ובמגוון נוסף של היבטים פיזיולוגיים ובריאותיים.
 

במקביל לתועלות הבריאותיות הרבות שלה נתפסת הפעילות הגופנית בעיני הציבור הרחב כבעלת פוטנציאל לפגיעה במפרקים, במיוחד במפרקים של הגפיים התחתונות. על מנת לבחון סברה זו סקרו לאחרונה חוקרים מארה"ב ומגרמניה את המחקרים הרלוונטיים שעוסקים בקשר שבין פעילות גופנית מתונה לבין שיגרון(osteoarthritis) . מסקנת החוקרים הייתה שבהיעדר פגיעה מפרקית קיימת אין כל הגברה בסיכון לחלות בשיגרון כל עוד הפעילות הגופנית מבוקרת ומותאמת ליכולות של המתאמן.  

"מצאנו שבקרב ספורטאי הישג, שם אנו רואים יותר פציעות ספורט, קיים סיכון לחלות בשיגרון במפרקים הפגועים, אולם אצל מרבית האנשים שעוסקים בפעילות גופנית נמרצת בעלת אימפקט נמוך, אנו מוצאים את הפעילות הגופנית כתורמת לבריאות הגופנית ולבריאות הנפשית", ציין ד"ר דיוויד הנטר, ראש צוות המחקר. "גורם הסיכון העיקרי בהיווצרות שיגרון במפרק הברך הוא עודף משקל. תוספת של ק"ג אחד למשקל הגוף מגדילה את כוח הדחיסה על מפרק הברך ב־4 ק"ג",הוסיף החוקר.

דווקא עיסוק בפעילות גופנית קבועה ומותאמת אישית, שבין היתר מסייעת בהפחתת משקל עודף, עשויה להקטין את הסיכון להיווצרות שיגרון ולא להגדילו. מפרק הברך הוא המפרק שמושפע יותר מהמפרקים האחרים מתסמיני השיגרון. יותר מ־10 מיליון אמריקאים סובלים משיגרון של מפרק הברך והוא הגורם השכיח ביותר למוגבלות תנועתית בקרב האוכלוסייה האמריקאית, במיוחד בקרב נשים.          

צילום שער: אנדר-ויק

מולי אפשטיין – פיסיולוג, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מנהל הפורום: "חיים וספורט".

————————————————————————————————————————–


מאמץ גופני ונזקי שריר



לקצר את זמן ההחלמה מפציעה

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.