עצות מעשיות לספורטאים ומתאמנים טבעוניים

ספורטאים טבעוניים ניצבים בפני אתגרים תזונתיים ייחודיים, אבל בעזרת ניהול אסטרטגי של מזון ותוספים מתאימים ניתן לפצות על החוסרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקריאת המחקר המקורי

עם הצמיחה של המדיה החברתית כפלטפורמה לשיתוף מידע, הנראות של הטבעונות עולה ויתכן שהיא הופכת מקובלת יותר בספורט ובתעשיית הבריאות והכושר. עם זאת, עד כה נראה שיש מחסור בספרות הדנה בכיצד לנהל תזונה טבעונית למטרות ספורטיביות.

עצות מעשיות למתאמנים טבעוניים

עוד כתבות בנושא 
תזונה טבעונית לריצת 10 ק"מ וחצי מרתון 
כיצד ספורטאים יכולים לעבור לתזונה טבעונית? 
5 הרגלי תזונה רעים לאחר אימון ואיך להיפטר מהם 

מאמר זה ניסה לסקור את הספרות על מנת לספק המלצות כיצד לבנות תזונה טבעונית לספורטאים ומתאמנים. בעוד שקשה היה למצוא נתונים בספרות על תזונת ספורט ספציפית, התגלה במקומות אחרים כי טבעונות יוצרת אתגרים שדורשים מענה בעת עיצוב תזונה מזינה. אתגרים אלה כוללים מענה מספק לאנרגיה וחלבון, אספקה הולמת של ויטמין B12, ברזל, אבץ, סידן, יוד וויטמין D, ואת החוסר בחומצות שומן n-3 ארוכות שרשרת EPA ו-DHA במרבית המקורות הצמחיים.

עם זאת, באמצעות ניהול אסטרטגי של מזון ותוספים מתאימים, הטענה של מאמר זה היא כי ניתן לתכנן תזונה טבעונית מזינה בכדי להשיג את הצרכים התזונתיים של רוב הספורטאים באופן משביע רצון. יתר על כן, מוצע כאן כי תוספי קריאטין ובטא-אלאנין עשויים להיות שימושיים במיוחד לספורטאים טבעוניים, מאחר ותזונה צמחוניות מקדמת רמות קריאטין וקרנוזין נמוכות בשריר.

עם זאת, נדרש מחקר אמפירי כדי לבחון את ההשפעות של תזונה טבעונית באוכלוסיות ספורטיביות, במיוחד אם תנועה זו תגדל בפופולאריות, זאת על מנת להבטיח כי הבריאות והביצועים של ספורטאים טבעונים עוברים אופטימיזציה בהתאם להתפתחויות בידע מדעי תזונת הספורט.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג