סיפור דרך: ניתוח המסלול של המרתון המלא בתל אביב

גם השנה עבר המסלול המלא במרתון סמסונג ת"א שינויים קלים. לכבודם ולכבוד כל מי שלא סגור על המסלול ועל ההפתעות שצפויות בו, הכנו לכם מדריך מפורט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Tel Aviv Marathon 2015

ניתוח המסלול למרתון המלאניתוח המסלול לחצי מרתון | ניתוח המסלול ל-10 ק"מ |

המסלול המלא של מרתון סמסונג תל אביב עבר השנה שינויים קלים, בעיקר בגלל השיפוצים באזור מתחם שרונה. בכל מקרה, מדובר במסלול די דומה לזה של השנה שעברה. זהו מסלול מגוון, שמצד אחד יש בו לא מעט פניות ומצד שני הוא בהחלט מאפשר ליהנות מהעיר. הנה תיאור קצר של המסלול לפי שלושה חלקים.

איך נערכים למסלול הזה? | צילום: רונן טופלברג

עוד כתבות בנושא
4 מסלולים בתל אביב לריצה מסכמת למרתון 
היישורת האחרונה לקראת מרתון סמסונג תל אביב 
איך נראית החולצה הרשמית של מרתון סמסונג תל אביב? 

חלק ראשון: קילומטרים 1-13 

שער הזינוק מוצב באותו מקום, על שדרות רוקח לכיוון מערב, בצמוד לכניסות לגני התערוכה וללונה פארק. הזינוק מתוכנן לשעה 7:00 בבוקר, אך חשוב לציין שלפניו תהיה כניסה מדורגת למכלאה מכיוון חניון גני יהושע, ותחילת כניסת הרצים מתוכננת לשעה 6:40.

הריצה בזינוק היא כאמור לכיוון מערב שזה כיוון הים. אחרי קצת יותר מקילומטר וחצי עולים על גשר רוקח מעל לדרך נמיר ואחרי הירידה נצמדים ימינה. לפני החניונים של רידינג פונים ימינה ברח' אבן גבירול לכיוון שכונת כוכב הצפון, ואז שוב ימינה לרח' שי עגנון. בהמשך פונים שמאלה לרח' לוי אשכול וממשיכים לרוץ צפונה. 3 קילומטרים מתחילת המסלול פונים שמאלה מלוי אשכול לרח' פרופס ואז מיד ימינה לדרך 2040 שזה הכביש שמקביל לים ומשם ממשיכים לרוץ צפונה.

קצת אחרי המפגש בין 2040 לרח' שושנה פרסיץ' תהיה נקודת פרסה, זה קורה בין הקילומטר השביעי לשמיני – מסתובבים במקום וחוזרים דרומה. הפעם, בקצה כביש 2040 פונים ימינה ונכנסים דרך חוף תל ברוך לטיילת. זה קורה בקילומטר העשירי של המרתון, ובאזור הזה מומלץ מאוד לחפש דבוקה של רצים מכיוון שפעמים רבות נושבת שם רוח חזקה שעלולה להיות רוח פנים.

רצים כל הזמן על הטיילת, רואים את שדה דב מצד שמאל ואת הים מצד ימין, עולים על גשר ווקוף שמחבר בין הטיילת הצפונית לנמל תל אביב וממשיכים ממנו דרומה דרך הרחוב שחוצה את ההאנגרים של נמל תל אביב. בסופו של דבר מגיעים לכניסת המכוניות לנמל תל אביב שנמצאת ברח' כ"ג יורדי הסירה. שם פונים שמאלה ומיד ימינה לרח' הירקון – זה קורה אחרי 13 קילומטרים.

הריצה דרומה על הטיילת הצפונית, כדאי למצוא דבוקה | צילום: רונן טופלברג

חלק שני: קילומטרים 14-28

מהפניה לרחוב הירקון, רצים כל הזמן ישר על הכביש במשך חמישה קילומטרים. עוברים את גן העצמאות, כיכר אתרים (שם יש שיפוע למטה ואז למעלה), רחוב הרברט סמואל והכניסה ליפו עד שמגיעים לכיכר שנמצאת לפני השעון ביפו. בכיכר פונים ימינה וחוזרים לריצה על הטיילת צמוד לים, הפעם על הבלטות של נמל יפו.

אחרי 19.5 ק"מ מסיימים את הטיילת של יפו ונכנסים לפארק מדרון. רצים עוד 800 מטרים קדימה ואז פונים שמאלה ושוב שמאלה כדי להתחיל את הדרך צפונה בחזרה. רצים לאורך החוף ובקילומטר ה-24 עוברים לצד הימני של הכביש קצת אחרי מלון דייויד קונטיננטל ומסגד חסן בק. שם נכנסים בעצם לרחוב הירקון וממשיכים צפונה עד שפונים ימינה ברחוב אלנבי (הקצה של אלנבי שקרוב לים).

צריך לקחת בחשבון שהריצה בחלק הראשון של אלנבי היא בעלייה, וזה קורה בקילומטר 25. לאחר מכן פונים שמאלה לשדרות רוטשילד, שם נהנים מריצה מישורית ובסוף גם מירידה כיפית באזור מוצל. כשרואים את הבימה והיכל התרבות ממול, פונים ימינה ברחוב מרמורק, ובסופו פונים שמאלה לרחוב אבן גבירול (תחילת הרחוב). זהו למעשה שינוי חדש שעודכן השנה. משיכים על אבן גבירול עד לצומת הראשונה, ואז פונים ימינה לרחוב קפלן. זה קורה בקילומטר ה-28.

תתכוננו לעליות ברחוב אלנבי | צילום: ניר עמוס

חלק אחרון: קילומטרים 29-42.2

אחרי הפניה ימינה בקפלן מתחילה ריצה בעלייה, שתסתיים עם הפנייה ימינה ברחוב אוסוולדו ארניה. כאן מבצעים הקפה של מתחם שרונה, דרך הרחובות קלמן מגן ודוד אלעזר שממנו חוזרים לקפלן. חוזרים בירידה לאבן גבירול ושם ממשיכים ישר (בעלייה קטנה) על תחילת רחוב דיזנגוף לפינת שד' תרס"ט (היכל התרבות נמצא בצד שמאל). מתרס"ט מתחברים בחזרה לשד' רוטשילד וזה קורה בדיוק בקילומטר ה-30 – כאן חשוב לציין שהשדרה הראשונה ברוטשילד היא בעלייה.

ההמשך כבר הרבה יותר טוב. שדרות רוטשילד זה מסלול מישורי ומוצל, ואחרי שפונים ימינה לאלנבי נהנים בהתחלה ממישור מוצל ואז מירידה מפנקת עד שמגיעים לפניה לרחוב הירקון מקצה אלנבי, מול מגדל האופרה. הפנייה הזו היא בקילומטר 32.5.



ממשיכים לרוץ על רחוב הירקון צפונה עד שהוא נגמר. מדובר בריצה של כ-2.5 קילומטרים על קו ישר, עם מספר שיפועים קטנים בדרך שהמשמעותי ביניהם הוא אחרי המעבר מתחת לכיכר אתרים – אחרי הרבה קילומטרים וכשמתחילים הכאבים זה לא פשוט, אז צריך להיערך מראש לאתגר. כשרואים את גן העצמאות מצד שמאל הדרך חוזרת להיות מישורית.

בקצה רחוב הירקון מבצעים פנייה חדה ימינה דרך רוקח ונכנסים לחלק הצפוני של רחוב דיזנגוף. זה קורה אחרי 35 קילומטרים והחלק הזה של המסלול יכול להיות מנחם גם בגלל שהוא מוצל וגם כי בדרך כלל יש שם הרבה מעודדים בצידי הדרך. רצים על דיזנגוף דרומה, עד שפונים שמאלה לשד' בן גוריון וזה קורה אחרי 36.5 קילומטרים. בבן גוריון רצים ישר לכיוון בניין העירייה, ובקצה פונים ימינה לרח' מלכי ישראל, ומשם שמאלה לפרישמן ושמאלה לרח' אבן גבירול. מבצעים בעצם כמעט הקפה שלמה של כיכר רבין, ואחרי 38 קילומטרים מגיעים לרחוב הגדול האחרון במסלול.

החלק האחרון של המסלול על שדרות רוקח | צילום: צלמי שוונג

הריצה באבן גבירול צפונה היא נוחה באופן תאורטי, אבל אחרי 38 קילומטרים שום דבר לא באמת נוח וצריך גם להיערך לזה שהחלק הזה במסלול יותר חשוף לשמש ובכלל ככל שהשעה תתקדם יהיה כנראה חם יותר. הריצה על אבן גבירול צפונה היא למרחק של כשני קילומטרים, בסופה עולים על הגשר מעל לנהר הירקון ואחרי שיורדים ממנו מבצעים פנייה חדה ימינה לתוך הספורטק, ומשם מתחברים לשביל הריצה העיקרי של פארק הירקון.

על השביל הזה רצים ישר לכיוון מזרח, וקצת אחרי שעוברים מתחת לדרך נמיר בקילומטר ה-1, פונים שמאלה בשביל השני אחרי המעבר וממנו מתחברים לחניון של הגולפיטק המקביל לכביש בשד' רוקח. זה גם מקום מצוין למקם בו את המעודדים האישיים שלכם שרוצים לרוץ אתכם את הקילומטר האחרון. מחניון רוקח יוצאים לגיחה קצרה על הכביש של שד' רוקח, וכשרואים באופק את הגשר ומתחתיו את שער הסיום של חצי המרתון, נכנסים ימינה לחניון גני יהושע, ורצים עוד 100 מטרים עד לשער הסיום של המרתון שממוקדם במקביל לשער של המקצים האחרים – רק בתוך מכלאה. שיהיה בהצלחה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג