סיכום קטע 14 בג'ירו ד'איטליה: קרפאז מנצח ולוקח את החולצה הוורודה

קטע 14 של הג'ירו ד'איטליה הסתיים לו עם ניצחון דרמטי של קרפאז האקוודורי מקבוצת מוביסטר שתקף כ-28 ק"מ לסיום וקיבל את חולצת המוביל הורודה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: LaPresse - D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


מנצח הקטע של היום: ריצ'ארד קרפאז
מאיפה לאיפה? סיינט אל וינסנט
אורך הקטע: 131 קילומטר 
דרגת קושי: 5 מתוך 5 כוכבים 


לשמחתם של העיתונאים, בתום שלב 13 אתמול התפוצץ וינצ'נזו ניבאלי בעצבים על פרימוז רוגליץ' לאוזני כל מי שרצה לשמוע, ואמר: "רוגליץ' ממוקם מצוין בדירוג הכללי, אבל אם הוא ימשיך ככה, הוא לא ינצח את הג'ירו הזה. גם אני לא אנצח, אבל גם לא הוא".

ניבאלי, הכריש מסיציליה, רתח על טקטיקת ההידבקות של רוגליץ' הסלובני לישבן שלו. הוא רתח על כך שרוגליץ' לא עובד ולא תורם במרדף אחרי המטפסים. הוא זעם על כך שבשעה שרוגליץ' מוביל עליו במעל 1:50 דק' בדירוג הכללי, הסלובני יושב ומחכה שניבאלי יעשה את עבודת המרדף אחרי הרדיקלים ההרריים החופשיים שהתעופפו אתמול במעלה ההר לפניהם – רוכבים כמו אילנור זאקארין וצמד המטפסים המצוין של קבוצת מוביסטאר – מיקל לנדה וריצ'ארד קרפאז.

 

רוגליץ', שהוציא עד היום פרקי זמן עצומים מכל מתחריו בשני שלבים נגד השעון, זכאי לשתי הנחות קטנות: ראשית, כשהוא מגיע לעלייה האחרונה אין לידו אפילו רוכב אחד מקבוצתו. שנית, לא הוא ולא קבוצתו הצליחו אי פעם במלחמה קשוחה על ניצחון בגרנד טור. אבל עם הנחות והקלות לא מנצחים גרנד טור, ואת זה אמר אתמול ניבאלי.

הסיציליאני לא חסך מלים והוסיף בציניות: "אמרתי [לרוגליץ']: 'אם אתה רוצה לבוא לצלם אצלי בבית, אראה לך את אוסף הגביעים שלי מתי שתרצה". ניבאלי, באמצעות התקפות שלוחות רסן ניצח כבר בכל שלושת הגרנד טורים (ועוד), קיבל בחילה מהסגנון המתגונן של הסלובני.

לא חלפה אפילו יממה, ודבריו של ניבאלי התגשמו כאילו היה מכשף נביא זקן מכפר מבודד בהרי סיציליה. ובמלים פשוטות – רוגליץ' איבד את זה! נא הכניסו לבמה את: ריצ'ארד קאראפז מאקוודור.

בשלב 14 הקצר וההררי של 131 ק"מ היה ברור שיאן פולנץ' הסלובני מקבוצת איחוד האמירויות הערביות לא יצליח לשמור על החולצה הוורודה. אחרי כמה התקפות וסידורים בדבוקה, יצאה קבוצה בריחה איכותית לנסות את מזלה מול חמש העליות המדורגות והסיומת ההררית. לכל המטפסים והמועמדים היה ברור שההבדלים ייעשו על העלייה הלפני אחרונה והקשה של היום – הקולה סן קרלו. שם אכן נאספו אחר כבוד אחרוני דבוקת הבריחה. שם החל יאן פולנאץ' את מסע ההיפרדות הכואב שלו מהחולצה הוורודה של מוביל המרוץ, ושם התחילו משחקי הטקטיקה.

שתי קבוצות בלבד ניהנו מנוכחות של צמד רוכבים בדבוקת המובילים – בחריין מרידה האיטלקית, עם וינצ'נזו ניבאלי ודאמיאנו קארוסו ומוביסטאר הספרדית, עם מיקל לנדה וריצ'ארד קרפאז. אלא שבין שתיהן הבדל אחד ענק – אצל מוביסטאר, שני הרוכבים בקדמת המרוץ מועמדים לניצחון וממוקמים היטב בדירוג הכללי. אצל מרידה, כל הקלפים רק על ניבאלי.

זהירות קרפאז מאחוריך

כ-28 ק"מ לסיום, 3 ק"מ לפסגת הקולה סן קרלו, ריצ'ארד קרפאז הצעיר מקבוצת מוביסטאר תקף בעוצמה. קרפאז אמנם לא זוהה כמוביל קבוצתו לג'ירו, אבל האקוודורי שיהיה בשבוע הבא בן 26, סיים רביעי בג'ירו אשתקד, ניצח את וואלטה אסטוריאס בשנתיים האחרונות, וקינח בניצחון שלב 4 בג'ירו הנוכחי בשבוע שעבר. רק אתמול, הוא ברח לרוגליץ' וניבאלי ששיחקו בחתול ועכבר בסיומת ההררית, וקיזז זמן מול שניהם. הבוקר, הוא כבר חנה 1:57 דק' אחרי רוגליץ' ורק 13 שנ' אחרי ניבאלי בדירוג הכללי. אין מצבור הוכחות חדות וחותכות מאלו, שאסור לזלזל בבחור מאקוודור.

למרות זאת, כשקרפאז תקף, רוגליץ' גמגם. הוא חשב שהפער הגדול שלו בדירוג על קאראפז, יספיק לו. הוא חשב שניבאלי, שקרפאז מפגר אחריו רק 13 שניות בדירוג, ייקח על עצמו את המרדף. הסלובני, הרגיש בטוח. בשלב זה, לקח ניבאלי על עצמו לחנך את רוגליץ', והבהיר בהתנהגותו שאם רוגליץ' לא ישתתף במרדף, אז לא יהיה מרדף. רוגליץ' המהוסס נאלץ לקחת חלק, אבל גם אז, הוא עשה זאת בחוסר חשק (או חוסר כוח). ניבאלי הסכים להצטרף ולעזור, אך הקפיד לעשות זאת לפרקי זמן קצרים, כדי לכפות על הסלובני לקחת חלק מרכזי.

תוצאת שעת המחנך הזו היתה שקרפאז פתח יתרון של כמעט חצי דקה בראש הקולה סן קרלו, בזמן שסיימון ייטס מקבוצת מיצ'לטון-סקוט (האלוף המכהן של הוואלטה הספרדית) שאיבד זמן עוד קודם לכן, החל עושה את דרכו חזרה לדבוקת המובילים.

צילום: LaPresse – D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

בירידה הארוכה שאחרי ההר, לא הצליח ניבאלי לנער את רוגליץ'. הסלובני, שבעברו היה קופץ סקי מקצוען, יודע לרדת במדרון כמעט ברמה של ניבאלי. בסוף הירידה, הצטרפו לדבוקת המרדף הקטנה סיימון ייטס וג'ו דמוברובסקי האמריקאי מקבוצת אדיוקיישן פירסט (חינוך תחילה). מהר מאד הבינו השניים שדבוקת המרדף מבזבזת זמן על טקטיקות חסרות ערך.

ייטס, שרק אתמול בסוף שלב 13 נראה כמו סוס מת, קם לתחייה ויצא למרדף אישי אחרי קרפאז. בינתיים, מול כל מהלכי שחמט הכביש בדבוקת המרדף, הוריד קרפאזראש, ובבדידות מזהרת לחץ בכל הכוח, ללא שום שיקול טקטי. בסיום, האקוודורי לקח את כל הקופה – גם ניצחון שלב שני בג'ירו 2019, גם בונוס זמן, וגם את החולצה הוורודה הנחשקת של מוביל המרוץ. 7 שנ' לפני רוגליץ' ו-1:47 דק' לפני ניבאלי שעוד הספיק לזנק ולחצות שלישי את הקו כדי לקחת 4 שניות בונוס גם לעצמו.

הלב יצא אל מיקל לנדה, המטפס המעולה של קבוצת מוביסטאר, שנראה כמי שבקלות יכול היה לצמצם זמן רב לחברו לקבוצה. אך לנדה, תחת משמעת קבוצתית קשוחה מחשש שניסיון גישור שלו ימשוך את רוגליץ' וניבאלי חזרה לקרפאז, נאלץ לא לקחת כל חלק פעיל במרדף. הוא הגיע עם דבוקת המובילים הקטנה לסיום. את ההזדמנויות שלו, הוא יצטרך לנסות למצוא בהמשך.

ניבאלי לא שותק

מילותיו של ניבאלי מאתמול הדהדו היטב בסוף שלב 14 היום – מי שרוכב רק הגנתי לא ינצח בג'ירו הזה. אמנם לזכותו של פרימוז רוגליץ' עומד שלב נג"ש אחד ביום האחרון של הג'ירו בוורונה – שלב בו הסלובני עשוי לגלח חצי דקה עד דקה ממתחריו – אבל עד ורונה הדרך ארוכה. אם רוגליץ' ימשיך לחפש גלגלים להידבק אליהם מאחור במקום לתקוף, להוביל מרדפים ולהילחם על הדירוג הכללי, הוא יוכל לשכוח מניצחון בג'ירו.

קבוצת יומבו ויסטה ההולנדית של רוגליץ', וגם הוא עצמו, נראו ביומיים האחרונים כטירוני טקטיקה שמתיימרים להתנהל כאמנים. הניסיון שלהם כשל פעמיים בצורה מחפירה. למוביסטאר יש שני רוכבים בחמישייה הראשונה, וגם ניבאלי עוד לא ויתר על שום דבר. אף אחד לא יתן לרוגליץ' טרמפ חופשי לקו הסיום.

שלב 15 מחר הוא שלב מעבר ארוך של 237 ק"מ שחוצה את צפון איטליה ממערב למזרח, עם מעט עליות בחצי השני. שלב קלאסי לבריחות, עם צפי קטן לשינויים בצמרת הדירוג הכללי. אחרי יום המנוחה הקבוע ליום שני, יגיע שלב 16 המלכותי של הג'ירו עם טיפוסים מתוכננים לפסגות הגאביה והמורטירולו. אלא שנוכח חשש ממפולות שלגים ומזג אוויר סוער בשבוע האחרון על פסגת הגאביה, קיימת אפשרות שהעלייה האיקונית תימחק מהמרוץ והשלב יקוצר – דבר שעלול לפגוע מאד בתחרות.

עשרת הראשונים בסיום שלב 14 ובדירוג הכללי:

Rider Name (Country) Team Result
1 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 4:02:23
2 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 0:01:32
3 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:01:54
4 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:01:54
5 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:01:54
6 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:01:54
7 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:01:54
8 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:01:54
9 Joe Dombrowski (USA) EF Education First 0:01:54
10 Damiano Caruso (Ita) Bahrain-Merida 0:02:01

 

עשרת המובילים בדירוג הכללי בתום שלב 14:

General Classification after stage 14
Rider Name (Country) Team Result
1 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 58:35:34
2 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:00:07
3 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:01:47
4 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:02:10
5 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:02:50
6 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 0:02:58
7 Jan Polanc (Slo) UAE Team Emirates 0:03:29
8 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:04:55
9 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 0:05:28
10 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:06:30

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22