סיכום ותוצאות מנצחי מרתון תל אביב 2020

מרתון תל אביב ייזכר כאירוע הספורט ההמוני שהתקיים בצל וירוס הקורונה שמשתולל בעולם; בגזרה הישראלית היתה זו ביטי דויטש שניצחה בנשים למרחק חצי מרתון וקבעה שיא אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לתוצאות האישיות שלכם מכל המקצים – לחצו כאן

מרתון תל אביב 2020 ייזכר כאירוע הספורט ההמוני שהתקיים בצל וירוס הקורונה וזאת לאחר שבתחילת השבוע הודיע משרד הבריאות כי אינו מאשר את השתתפותם של רצים זרים ובתוכם גם את רצי העילית מקניה ואתיופיה שהוזמנו במיוחד למרתון. למרות כל אלו, מי שניצחו במרתון היו אזרח גרמניה ואזרחית רוסיה.

האירוע כמו כל שנה הוזנק עם חמישה מקצים שהראשון מביניהם שיצא לדרך היה מקצה החצי מרתון בשעה 6:15 כאשר מקצה המרתון המלא הוזנק בשעה 7:00. בשל אי השתתפותם של רצי העילית הזרים ומאחר ורצי המרתון הישראלים הבכירים התחרו בתחילת השבוע במרתון סביליה, קשה היה לראות רצים בעלי תוצאות איכותיות הפעם. המנצח בגברים במרתון היה טוביאס סינגר מגרמניה שסיים בתוצאה 2:31:01 שע' שרחוקה מהתוצאות המוכרות לנו מהשנים האחרונות. כזכור שיא המסלול שייך לקנייתי וויליאם קיפרונו שקבע ב-2015 את התוצאה 2:10:30 שע'.

המנצח טוביאס זינגר | צילום: יח״צ מרתון סמסונג תל אביב וכפיים.

הוא הקדים ב-4 דקות את יותם פסן, כשמוקט דרבה סיים שלישי. על קו הסיום סיפר טוביאס בראיון לשוונג כי זו הפעם השמינית שלו כאן בישראל, "אני אוהב את העיר הזו. אני מאוד נהנה כאן ובעיקר נהנה לרוץ כאן ולפגוש את האנשים".

המנצחת אלנה טולסטיך | צילום: יח״צ מרתון סמסונג תל אביב וכפיים.

בנשים היתה זו אלנה טולסטיך מרוסיה, שניצחה בזמן של 2:44:17 שע' והקדימה את אירנה אור-קונובלוב. דקות אחדות לאחר שאור-קונובלוב סיימה את המרתון היא חשה לא בטוב וחובשים של מד"א הגישו לה סיוע והעלו אותה על אלונקה לטיפול. ממד"א מסרו כי הם פינו שני רצים במצב קשה שסובלים ממכת חום ושלושה נוספים פונו במצב בינוני גם הם ממכת חום. רץ נוסף פונה לאחר שסבל מאוטם שריר הלב.

בחצי מרתון היה זה בוקאיו מלדה שניצח ושבר שיא אישי בזמן של 1:03:21 שע', כמו חברו גודאדו בלצ'או שסיים בזמן של 1:03:37 שע'. גם ביטי דויטש שניצחה בנשים שברה שיא אישי בדקה ו-10 שניות וקבעה 1:14:05 שע'.

השנה הגיעו נציגים מטעם איגוד האתלטיקה העולמי (IAAF) לבחון את מרתון תל אביב על מנת לצרפו לרשימת המרתונים המובילים בעולם ולקבל לייבל בין-לאומי. כחלק מהגשת המועמדות לדירוג הברונזה של האיגוד. בתוקף זה השנה, לראשונה, נערכו בדיקות סמים בשטח האירוע שלושת המקומות הראשונים בגברים ובנשים במקצה המרתון המלא.

מנצחים במרתון ~ גברים
1. טוביאס סינגר, גרמניה 2:31:01 שע'
2. יותם פסן מישראל שסיים ב- 2:35:07 שע'
3. מוקט דרבה מישראל שסיים ב- 2:38:00 שע'

מנצחים במרתון ~ נשים
1. אלנה טולסטיך, רוסיה 2:44:17 שע'
2. אירנה אור-קונובלוב שסיימה ב- 02:51:17 שע'
3. קיירילובה אולקסנדרה, אוקרינה 3:03:44 שע'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג