נמכרה: קבוצת האופניים "סקיי" תעבור לידיו של האיש העשיר בבריטניה

שמה של הקבוצה החל מעונת 2020 יהיה INEOS על שם החברה הגדולה ביותר של ג'ים רטקליף, חברה שהיא גם שנויה במחלוקת בגלל זיהום הסביבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עונת 2019 היא האחרונה שבה קבוצת האופניים הטובה והעשירה בעולם כיום תיקרא "סקיי". חברת התקשורת הבריטית תסגור עשור כנותנת החסות הראשית של הקבוצה, ומרגע שהודיעה על עזיבתה לפני מספר חודשים קיבלו ראשי הקבוצה מספר הצעות גדולות מנותני חסות אחרים.

יישאר מספיק כסף לכולם. כריס פרום וגראיינט תומאס | צילום: Geof Sheppard

בעיתון הבריטי "גרדיאן" פרסמו שהבעלים החדש של הקבוצה יהיה ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה. רטקליף הוא הבעלים של חברת הכימיקלים "אינאוס" (INEOS) ולפי הידיעה זה גם יהיה שמה החדש של הקבוצה שבה רוכבים בין השאר כריס פרום וגראיינט תומאס.

הון המוערך בכ-21 מיליארד פאונד

אם בעבר היו חששות שנותן החסות הבא לא יעמוד בתקציב הנוכחי של סקיי, שהוא גדול משמעותית משאר קבוצות האופניים הטובות בעולם, אז נראה שכעת אין יותר מדי סיבות לדאגה. רטקליף לא רק ישמור על התקציב, אלא אף יגדיל אותו לסביבות 40 מיליון פאונד לשנה, במטרה להמשיך ולהיות הקבוצה הדומיננטית בעולם באופניים ולהשתלט על כל התארים החשובים ביותר.

הקבוצה לאחר הקטע השני של הטור דה פראנס ב-2017 | צילום: youkeys

רטקליף מתגורר במונאקו והוא חובב אופניים וטריאתלון. הונו מוערך בכ-21 מיליארד פאונד, ובעבר שמו נקשר גם לרכישת מועדון הכדורגל צ'לסי, אם כי העסקה הזאת לא יצאה לאור. באי הבריטי רטקליף נחשב לדמות שנויה במחלוקת. מצד אחד זהו הוא הקים את אחת החברות המשגשגות שם, מצד שני נשמעו לא מעט טענות על חברה שמזהמת את הסביבה ואת הים. זה קצת לא מסתדר עם הקמפיין של קבוצת סקיי ב-2018 להצלת הלוויתנים, אבל מבחינת הבריטים הדיסוננס הגדול ביותר היה בשנה שעברה, כשראטקליף השקיע 110 מיליון פאונד במתן חסות לקבוצה בריטית בסבב היאכטות היוקרתי בעולם ה"אמריקה קאפ", וזה כנראה הוכיח שהכסף הגדול גורם לשכוח מכל הצרות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג