מתגברות הקריאות: "חשיפה לטבע לצורך הליכה ופעילות גופנית חיונית לבריאות, גם בתקופת הקורונה"

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע, יצאו בקריאה משותפת למקבלי ההחלטות - לאפשר את היציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים לצורך הליכה ופעילות גופנית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע, יוצאים היום (חמישי), בקריאה משותפת למקבלי ההחלטות, לאפשר, במגבלות השמירה על הריחוק הפיזי, את היציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים, לצורך הליכה ופעילות גופנית: "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו" על הקריאה המשותפת, חתומים יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין ומנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן.

אנפה בשמורת החולה. היציאה אל הטבע מועילה | צילום: Yehudit Garinkol

על פי שני הארגונים, לשהות בטבע, או בפארק עירוני, תועלת חיונית מוכחת לבריאות האדם, הן הפיזית והן הנפשית. פעילות זו אינה מותרות, היא חיונית לבריאותנו, ובוודאי לאחר תקופה ארוכה של סגר בבתים. מחקרים מוכיחים שעצם השהות ב"שטחים ירוקים", תורמת להפחתת דיכאון, הפחתת לחץ דם והחלמה מהירה יותר ממחלות.

"על אף היותנו מדינה צפופה, המרחבים הפתוחים של ישראל, מאפשרים לציבור לצאת לסביבה טבעית, תוך שמירה על כללי הריחוק הפיזי. הסיכון הבריאותי של הדבקה בפעילות זו, הינו מזערי, ואילו התועלת הבריאותית – עצומה", אומר פרופ' לוין.

איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע: "כאשר מתחילים לדבר על הקלות, אחד הצעדים החיוניים ביותר לביצוע, הוא מתן אפשרות לפעילות בשטחים פתוחים. יש מדינות שהפעילו אמצעי סגר שונים ועדיין מאפשרות לציבור לשהות בחוץ, תוך הקפדה על ריחוק פיזי – ניתן לעשות זאת גם בישראל ויש דרכים לווסת ולפקח על כמות ומרחק בין שוהים באתרי טבע".

הפעילות חיונית לגוף ולנפש | צילום: Image by SAM7682 from Pixabay

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע, קוראים למקבלי ההחלטות, למקם במקום גבוה בסדר העדיפות, במסגרת התכניות לחזרה לשגרה במערכת החינוך, את היציאה לטבע, גם אם באופן מדורג ובקבוצות קטנות, על מנת לנשום אוויר נקי, אחרי תקופת הסגר וליהנות מיופיו של הטבע. על פי שני הארגונים, היתרונות הפדגוגיים של פעילות זו, ידועים ומוכרים, ניתן לקיים טיולים גם קרוב למקום המגורים ולבתי הספר, והעובדה שמדובר במרחב פתוח – גם מצמצמת באופן מובנה את סיכוני ההידבקות. "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו", מסכמים פרופ' לוין והאן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג