מרתון טבריה ה-40 יוצא לדרך, אבל ללא הכותרת של "אליפות ישראל"

למרות שיו"ר איגוד האתלטיקה החדש חידש את הקשרים עם עיריית טבריה, לא היה זמן "להחיות" גם את אליפות ישראל. גירמה אמרה, איימרו עלמיה וקים דרמון מתכוננים למרתון הבכורה שלהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בניגוד לשנה שעברה, מזג האוויר ככל הנראה יאיר פנים משתתפי מרתון טבריה ה-40 שיוזנק ביום שישי הקרוב ב-7:30 בבוקר. הרבה דברים עברו על מארגני המרתון הזה, שרק לפני שלושה חודשים היה ברור שיתקיים בסופו של דבר. הנתק שהיה בעבר עם איגוד האתלטיקה גרם למעשה לכך ששנת 2017 תהיה שנה שבה לא תתקיים אליפות ישראל במרתון.

השנה מזג האוויר יאיר פנים למשתתפים. מרתון טבריה | צילום: מיכאל חורי

אמנם יו"ר איגוד האתלטיקה החדש, עמי ברן, חידש את הקשר עם ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד. מצד שני, לא היה מספיק זמן כדי להגדיר את התחרות הזאת מחדש כאליפות ישראל וכפי שפורסם בשוונג עוד בסתיו האחרון, בשנת 2017 לא לא תתקיים אליפות ישראל במרתון, לא בטבריה ולא בשום מקום אחר בארץ.

רוב המרתוניסטים הישראלים הבכירים, כולל אלו שהשתתפו במשחקים האולימפיים בריו, רוצים לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם שתתקיים בלונדון ויתחרו במרתונים שיתקיימו באביב באירופה (הרצים הישראלים מתחרים בדרך כלל ברוטרדאם). זה אומר שמארו טפרי, מוגס טסמה, ילנה דולינין, לונה צ'מטאי, מאור טיורי ודניאל גואדי – לא ירוצו את המרתון בטבריה.

מצד אחד זה לא נשמע טוב, אבל אלו הן ההשלכות של מרוץ שלא מוכר כאליפות ישראל. ועם זאת, נראה שרשימת המשתתפים למרתון טבריה ה-40 תספק קרבות מעניינים במיוחד. אצל הגברים, שני רצי ה-10,000 מטרים הבכירים בארץ, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה, מתכננים גם הם להצטרף השנה למועדון המרתוניסטים ואולי להגיע כך לאליפות העולם. שניהם ייזנקו בטבריה, ולצדם רצים כמו וובה בריהון, מלקאם ג'מבר ואמיר רמון. אצל הנשים מי שתנסה לשמור על התואר שלה תהיה הרצה הוותיקה סבטלנה בחמנד, ומי שתרוץ מרתון בפעם הראשונה ותנסה לאיים על התואר שלה תהיה קים דרמון, אחותו של הטריאתלט האולימפי רון דרמון. ההערכה היא שבמידה ודרמון תצליח לרדת מ-3 שעות, היא בהחלט תוכל לתת פייט לבחמנד.

גירמה אמרה במרוץ אייל 2016

מרתון בכורה שלו. גירה אמרה | צילום: צלמי שוונג

בדומה לשנה שעברה, איגוד האתלטיקה הישראלי לא יהיה שותף להפקה של המרתון הזה. מצד שני, הוא מספק למארגנים את העזרה המקצועית ובסופו של דבר המרתון הזה מתקיים תחת התקן של האיגוד בדומה למרתונים בתל אביב ובירושלים. חבר הנהלת האיגוד אריה גמיליאל יהיה הסמכות המקצועית במרתון, השופטים והמרשלים בדרך יצוותו לפי תקני האיגוד ויו"ר האיגוד החדש, עמי ברן, ישתתף במסיבת העיתונאים שתתקיים ביום חמישי. ועם זאת, אליפות ישראל הבאה במרתון תתקיים רק בשנת 2018.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג