מרתון חדש נולד: מה אתם יודעים על מרתון ארץ ים המלח?

הוא נדחק ללוח המרוצים בין המרתונים של טבריה ותל אביב, אבל מבטיח חוויה שונה, יוצאת דופן, נעימה, מהירה ונדירה. כל הפרטים על המרתון החדש בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים על מסלול מרתון ארץ ים המלח
רצים על מסלול מרתון ארץ ים המלח

עד לא מזמן היו רצים שהשתדלו לפקוד בזה אחר זה את שלושת המרתונים שהיו אז היחידים בישראל: טבריה, תל אביב וירושלים. מאז נוספו המרתון המדברי באילת, מרתון התנ"ך בשומרון, אפילו בסובב עמק הוסיפו מקצה למרחק של מרתון וב-1 בפברואר יושק מרוץ חדש נוסף – מרתון ארץ ים המלח.

חוצים את ים המלח בריצה

ההבדל בינו לבין המרתונים הקודמים שציינו כאן, שבמקרה הזה מדובר במרוץ בעל אופי שטוח, מהיר ומדוד באופן רשמי (בעל תו תקן של איגוד האתלטיקה), כך שעוד לפני שהוא התקיים בפעם הראשונה אפשר לצרף אותו לרשימה של "3 הגדולים". אז מה כל כך מיוחד במרתון ארץ ים המלח?

יש שתי סיבות עיקריות שאמורות למשוך רצים למרתון ארץ ים המלח. הראשונה היא האפשרות לחצות את ים המלח בריצה לכיוון הצד הירדני. זה דבר נדיר שיתאפשר בזכות פתיחת השער אל סוללת העפר של מפעלי ים המלח המקיפה את חלקו הדרומי של ים המלח. הסוללה הזו היא בעצם גבול בלתי מגודר בין ים המלח הישראלי לים המלח הירדני, ובדרך כלל נכנסים אליה רק עובדים מהמפעל ואנשי כוחות הביטחון.

"זה מקום שאף אחד מעולם לא רץ בו ואף אחד גם לא ירוץ בו חוץ מבמרוץ", מסביר דובב מזור, המנהל המקצועי של מרתון ארץ ים המלח. איך זה עובד בדיוק? "אחרי כ-4 קילומטרים שבהם רצים מעין בוקק לכיוון צפון, נכנסים מכביש 90 אל הסוללה. היא חוצה את ים המלח לכיוון דרום ומצד ימין ניתן לראות את ים המלח עם שלל התגבשויות מלח מיוחדות ואת עין בוקק ומתחם המלונות באופק. מקצה חצי המרתון ומעלה יעלו גם על לשון יבשה שנכנסת אל עומק הים ושם רצים על סוללה שמוקפת משני צידיה בים המלח. כל המסלולים הם הלוך-חזור, כשבכל אחד מהם מסתובבים בהתאם למרחק וחוזרים", אומר מזור.

סיבה שנייה להשתתף באירוע הזה היא תנאי הריצה הטובים באזור ים המלח בימי החורף הישראלי הנעימים. על דבר אחד אי אפשר להתווכח והוא שמדובר במרתון הנמוך ביותר בעולם שיוזנק בגובה של 392 מטרים מתחת לפני הים. בתנאים כאלה, לפחות לפי כתבה שפורסמה בעבר ב"ניו יורק טיימס" על הניסיון לרדת מזן של שעתיים במרתון, קל יותר למקסם את היכולות מכיוון שהגוף נהנה מ-5 אחוז יותר חמצן.

אז אולי מי שמחפש מרוצים עירוניים עם עידוד בלתי פוסק לא ימצא את זה בין גבישי המלח ונופי המדבר של כביש 90 באזור עין בוקק, אבל אין ספק שהאירוע החדש הזה, שלמעשה נוסד במקום אירוע הריצה הקודם של המועצה האזורית תמר שהוא מרוץ עין גדי, מציע חוויה שונה שיכולה "להדליק" הרבה רצים בארץ, ובמיוחד רצים מחו"ל שלעולם לא ראו מקרוב את ים המלח.

מקום שאף אחד מעולם לא רץ בו וגם לא ירוץ בו חוץ מבמרתון עצמו. הסוללה | צילום: אלמנטס

מעבר למרתון עצמו שיוזנק ביום שישי ה-1 בפברואר ב-6:30 בבוקר, יתקיימו עוד שלושה מקצים: אליפות ישראל בריצה ל-50 קילומטר (בשיתוף איגוד האתלטיקה), מקצה חצי מרתון שגם הוא יעבור בסוללת הגבול ומקצה מהיר ל-10 קילומטרים לאורך הטיילת החדשה של ים המלח. כל המקצים יסתיימו במתחם שיוקם על חוף ים המלח בחלק הצפוני של עין בוקק עם פעילויות לכל המשפחה, מתחם VIP לרצי המרתון וה-50 קילומטר ועוד.

אז נכון שרוב הרצים בארץ שמעו ככל הנראה על המרתון הזה אחרי שכבר פורסמו הפרטים של המרתונים האחרים בטבריה, תל אביב וירושלים, אבל בתור התחלה המארגנים מקווים שאפשר יהיה לספק למשתתפים חוויה מטורפת שהם יעבירו אותה הלאה בתקווה שהמרוץ הזה יצבור תאוצה בשנים הקרובות. "כחלק מהרצון שלנו למשוך רצים ברמה גבוהה יוענקו פרסים כספיים", אומר מזור, "לקח לנו המון זמן להשיג את כל האישורים הביטחוניים. המטרה שלנו היא לייצר אירוע שיהפוך למרוץ דגל שיהיה אחד המרכזיים בעולם הריצה הישראלי. בימים הקרובים נפרסם חבילות לינה למגוון בתי מלון בים המלח שיציעו למשתתפים חבילות לסופ"ש אטרקטיבי מפנק וכן חבילות ללילה אחד בלבד". 

ב-22 בנובמבר יעלו המחירים לרישום למקצים השונים של מרתון ארץ ים המלח. ניתן להירשם באתר הרשמי של המרתון, וכמו כן גולשי שוונג ייהנו מהנחה עם הקשת הקוד shvng19.

בשיתוף מרתון ארץ ים המלח



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג