מנהל המותג של גרמין: "ישראלים אוהבים חידושים ולהיות ראשונים"

בראיון מיוחד שערכנו עם מנהל מותג של גרמין בישראל, שליו ברוש, הוא מספר על החדשנות, הקהל הישראלי, האתגרים ועל אסטרטגיית השיווק בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

העולם מתקדם בקצב מהיר וכך גם משתלבות להן טכנולוגיות מתקדמות אשר עוזרות לנו למקסם את הביצועים שלנו ולהעלות את רמות היכולת שלנו בעזרת אמצעים מתקדמים כמו שעוני דופק. שליו ברוש, מנהל המותג של חברת גרמין, אחת מהחברות המובילות והוותיקות בשוק שקמה בשנת 1989 בארצות הברית. היבואן הבלעדי בישראל, הינה חברת רונלייט ומלבד גמין החברה מתמחה בייבוא טלפונים ניידים של LG מסחטות מיצים בכבישה קרה ואוזניות.

העבודה עם הקהל הישראלי מאתגרת ולוחצת | צילום: שליו ברוש

עוד כתבות בנושא
איך מנתחים את הנתונים של גרמין בריצה?
מבחן שוונג לשעון גרמין מדגם פניקס 5 פלוס
קניתי שעון דופק חדש, מה עושים איתו?

העבודה עם הקהל הישראלי מאתגרת ולוחצת, "הלחץ הוא גדול", אומר לנו ברוש בראיון מיוחד שערכנו עמו, "כל אחד רוצה את השעון שלו בזמן, אם השעון דרוש תיקון אז קשה לאנשים לחכות כמה שעות או ימים. הלחץ בעבודה הוא מטורף, נתח השוק שלנו מאוד גדול ואנחנו עובדים עם ספקים, מכירה ישירה וצריך למצוא את האיזון".

חברת גרמין מחפשת כל הזמן אחרי חידושים והמצאות ומשיקה מדי כמה חודשים שעון חדש ומפתיע, "ברבעון השני של 2019 ייצא פיצ'ר חדש", מגלה לנו ברוש, "גרמין היא חברה מובילה בכל הקשור לפיתוח היא החברה הראשונה שהוציאה שעונים עם דופק מובנה בכף היד עם נגן מוזיקה מובנה ושעונים בתמיכה בשפה העברית, גם הפיצ'רים הבאים יהיו מובילים בעולם הספורט, הפיצ'ר הקרוב ישמש ספורטאי סיבולת".

החברה נסחרת בבורסה בשווי של 15 מליארד דולר ומחזיקה מחלקת פיתוח שלא מפסיקה להפתיע לרגע וכבר עובדת על החידוש הבא, "גרמין לא מפסיקה לפתח מוצרים. אם נסתכל אחורה, לגרמין היה מספר מצומצם של מוצרים וכיום קו המוצרים הרבה יותר גדול ויוצאים חידושים לשוק כמעט בכל רבעון וכל הזמן חושבים על שווקים חדשים". החברה אינה עוסקת רק בייבוא של שעונים ריצה ומחשבוני אופניים היא גם עוסקת במערכות ניווט למטוסים וספינות, "השוק הימי בישראל הוא קטן אך בצמיחה. באירופה לדוגמה תחום ה'פיטנס' פחות חזק, אך הספורט הימי ומערכות ניווט למכוניות הן נתח השוק העיקרי שלהם".

"ישראל היא המדינה החמישית בה מתחילה Garmin Health לפעול" | צילום: באדיבות גרמין

מהם החידושים שהחברה מביאה כיום לשוק?

"גרמין עוסקת כל הזמן בפיתוח וכמעט בכל רבעון יוצא פיתוח או שעון שנושא עמו בשורה חדשה. בשעונים החדשים הוסיפו לדוגמה מערכת לווין שלישית, גלילאו שלא היתה קיימת לפני כן שאמורה לתת כיסוי וקליטה במקומות בעיתיים. בשעוני גרמין יש נגן מובנה. כיום יש שיתופי פעולה עם אפליקציות כמו 'ספוטיפיי' ו'דיזר', ואפשר להשתמש בכל הפלייליסט שיש בנייד ולהעביר אותו לשעון בסנכרון אחד עד כחמש מאות שירים".

הם גם הולכים לכיוונים רחבים וכך לפני מספר חודשים באה לעולם פלטפורמה חדשה בשם "Garmin Health" וישראל הינה המדינה החמישית בה מתחילה הפלטפורמה לפעול. היא יכולה לסייע לקופות חולים, בתי חולים וחברות ביטוח שונות לנטר חולים בזמן אמת ומרחוק. "Garmin Health הושק לפני שנה בערך והגיע כאמור לישראל. אנחנו נמצאים במגעים עם חברות ביטוח, בתי חולים וכדומה. היום יש לנו פרויקט עם בית החולים שיבא תל השומר, יש להם יחידה של ניטור מרחוק במחלקת שיקום לב, לאנשים לאחר אירוע לב על מנת לעקוב ולנהל את הפעילות הגופנית ולהתאים למצבם הבריאותי".

מהם היעדים שלכם לשנת 2019?

"גרמין מחפשת שווקים חדשים להיכנס אליהם ו-Garmin Health ייתן את המענה. אנחנו דוחפים קדימה את השירות הימי. אנחנו רוצים להמשיך להוביל בעולם ה'פיטנס' כמו הנוכחות שלנו במרוץ הלילה של תל אביב".

"אחד האתגרים הוא שישראלים אוהבים חידושים ולהיות ראשונים" | צילום: באדיבות גרמין

מה האתגר הכי גדול מבחינת השוק הישראלי?

"השוק הישראלי הוא שוק טוב ואחד האתגרים הוא שישראלים אוהבים חידושים ולהיות ראשונים, אוהבים את המוצר החדש והיוקרתי ביותר, זה לא משנה אם אתה רץ חמישה ק"מ או אולטרה מרתון. אנחנו מקום ראשון בעולם במכירות ביחס לאוכלוסיה. הצד השני של אותה המטבע הוא הצורך של הספורטאים להיות כל הזמן במגע אישי, צריכים את הקרבה והיחס האישי".

מה ההבדל בין הלקוח הישראלי לבין לקוחות בחו"ל?

"הלקוחות בחו"ל לא מתחדשים בכל שנה בשעון כי יצא דגם חדש. חלק גדול מהעבודה שלנו היא קבלת החלטות בנוגע למתן חסויות, נכון שיש תקציב שיווקי אבל בישראל זה מנוהל שונה מחו"ל. אנחנו מאמינים במגע אישי עם לקוח הקצה ונכוחות כנותני חסות במרתונים הגדולים ובישרמן אילת.

. בחו"ל עובדים אחרת, לא תראו הרבה השתתפות במרוצים כאלו, אלא יותר פרסומות בשלטי חוצות, תחנות אוטובוס, מדיה ורדיו. בשנתיים האחרונות נתנו חסות לחמשת האירועים הגדולים בישראל וזו השקעה כספית אדירה".

מה המצר שישראלים הכי אוהבים לקנות?

"ישראלים אוהבים לקנות את הדגם החדש ביותר. סדרת הפניקס היא הסדרה הנמכרת ביותר שלנו".

מה מבדיל אתכם מהמתחרים?

"גרמין היא חברת ענק. יש לחברה מחלקת פיתוח שעוסקת בקהל הישראלי ולכן לא סתם הגיעו לפני שנתיים לישראל שעונים עם תמיכה בעברית. הם זיהו את הפוטנציאל בישראל ומובילים בתחומים רבים, הם הראשונים שיצאו עם דופק מובנה בכף היד, הראשונים ששמו נגן מוזיקה מובנה, הראשונים שהוציאו שעון בשפה העברית ובקרוב כאמור, ישיקו עוד פיצ'רים חדשים".

פרגן לאחד המתחרים שלכם.

"אני מפרגן לשני המתחרים, הם משקיעים ועושים עבודה שיווקית טובה, יש להם נוכחות, זה רק מדרבן אותנו להיות טובים יותר".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג