מי האוכלוסיה שנמצאת בסיכון הגבוה משמעותית למות מקורונה?

"אנשים בעלי השמנת יתר נמצאים בסיכון גבוה משמעותית למות מקורונה", כך טוען האפידמיולוג הראשי בצרפת השבוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לערוץ כתבות הקורונה בשוונג


"אנשים בעלי השמנת יתר (obesity) נמצאים בסיכון גבוה משמעותית למות מקורונה", כך טוען האפידמיולוג הראשי בצרפת השבוע, פרופ' ז'אן פרנסיוס דלרייסי, אשר נמצא בוועדה המייעצת לממשלה בצרפת בנוגע להתפרצות והתפשטות הנגיף. בדבריו טוען דלרייסי, כי 25% מהצרפתים נמצאים בסכנה ממשית בשל הגיל שלהם או השמנת יתר והוסיף כי גם 42% מאזרחי ארה"ב הבוגרים נמצאים בסיכון באופן מיוחד בשל השמנת היתר. "הווירוס הזה נוראי. הוא יכול לפגוע גם בצעירים, במיוחד בצעירים עם השמנת יתר. קבוצה זו באוכלוסיה צריכה להיזהר במיוחד. זו הסיבה שאנו מודאגים ממה שקורה בארה"ב, היכן שהבעיה של השמנת היתר ידועה ומוכרת, ויהיו להם כנראה את רוב הבעיות בשל כך", את הדברים אמר בראיון ברדיו "פראנסאינפו".

נמצאים בסיכון גבוה | צילום: Image by Bruno /Germany from Pixabay

בכתבה שהתפרסמה ב"דיילימייל", נאמר כי מומחים טוענים כי השמנת היתר תציב את ארה"ב בסיכון רב, כפי שהיה ב-1918 כשמגפת השפעת הספרדית התפרצה בעולם. לפי הנתונים של ה-CDC, לא פחות מ-42.4% מהבוגרים בארה"ב נמצאים בהשמנת יתר ו-18.5% מהילדים במדינה. השמנת יתר ידועה כגורם סיכון הגורם למספר מחלות ובהם גם סוכרת סוג 2, שבץ, התקפי לב ואף מספר סוגים של סרטן. כמו כן נטען, כי הגידול היחסי בקרב מבוגרים בעלי השמנת יתר יגדל, כאשר הנתונים מראים עלייה בהשמנה בדור הצעיר, לא רק יעלה את העלויות של ביטוח הבריאות בארה"ב, אלא גם יעלה את מספר הנדבקים בווירוס הקורונה או כל וירוס אחר שיתפרץ בעתיד.

במחקר שנעשה על מגפת השפעת (2009 H1N1 flu pandemic), נמצא שאנשים בעלי השמנת יתר הם בעלי סיכוי של פי שניים להתאשפז בבית חולים בהשוואה לאוכלוסיה בשאר המדינה. נתונים אלו מצביעים על כך כי בעלי השמנת יתר המאובחנים ככאלו שנדבקו בווירוס הקורונה, יכבידו עוד יותר על מערכת הבריאות. מחקר נוסף שהתפרסם לאחרונה מאוניברסיטת מישיגן, מצא, כי אנשים עם השמנת יתר שחלו בשפעת לא רק שנמצאים בסיכון של סיבוכים בריאותיים אלא גם נותרו חולים משך זמן ארוך יותר.

מכך עולה למעשה כי השמנת יתר קשורה באופן הדוק לשפעת, כאשר 75% מהמבוגרים האמריקאים, כך על פי הצפי, אמורים להיות בעלי השמנת יתר עד שנת 2030. נתון זה מראה כי אלפים ימותו ככל הנראה ממחלת השפעת או מווירוס הקורונה. אף על פי שעדיין לא ברור מדוע מבוגרים בעלי השמנת יתר יותר מדבקים, חוקרים מאמינים כי השמנת יתר משנה את תגובתו של החוסן הגופני ומובילה אותו לדלקת כרונית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג