מחזור חודשי ופעילות גופנית

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:(תרגמה) דפנה שב



ההבדלים בין המינים ידועים לכולם, אבל לבנות יש עניין נוסף קצת יותר מסובך….
נושא שלא עולה לדיון רבות אך אצלנו הבנות הוא מורגש היטב בצורה סדירה או שלא. אז איך לא לתת למחזור החודשי לבטל את הריצה של מחר, ואפילו לתת ביצוע מרשים בתחרות הבאה (בזמן המחזור כמובן)….
הכניסה לגברים מומלצת.

היה זה סיר אדולף אברהם, מומחה בתחום רפואת הספורט אשר הטיל ספק בתוצאה שהשיגה נערה שרצה מרתון (42.2 ק"מ) בזמן של 3 שעות, 40 דק –50 שניות.
היה זה בשנות ה-30 של המאה הקודמת ו-40 שנה אחר-כך עדיין לא נמצא איש שיערער על הצהרת המומחה. ייתכן כי העובדה שרמת ההמוגלובין של האישה בדם (13.7 גר' ל-100 מ"ל לעומת 15.7 אצל הגבר) או יחס שומן משקל גוף עדיף אצל הגבר הקשו על הספקנים.

בתקופת הגיל הרך כמעט ואין הבדלים ממשיים בין בנים לבנות בהתייחס לסבולת ריצה. הבדל כזה אם קיים נוטה דווקא לכיוון הבנות, עד שהן מגיעות לבגרות מינית.
החל מסוף גיל ההתבגרות ואילך ההתפתחות הפיזית אצל הנער המתבגר מהירה הרבה יותר ביחס לנערות.


בתקופת הגיל הרך כמעט ואין הבדלים

נשים-אתלטיות מתמודדות עם הענין המעיק של המחזור ואו עם הבעיות הקודמות למחזור – "התסמונת הקדם ווסתית" (ובלועזית:PMS- premenstrual syndrome).
השפעות המחזור על כל אישה מגוונות מאד. ישנן נשים שכמעט ולא סובלות ממנו ואילו אחרות סובלות ממקרים קיצוניים של כאב.
העלייה במשקל אשר מקורה בצבירת נוזלים לפני הופעת המחזור מהווה מכשול עבור האתלטית ולמרות זאת הוכח כי פעילות גופנית עשויה לאפשר לאישה להתמודד עם השינויים הפיזיולוגיים ביתר קלות.
אולם שינויים פסיכולוגיים עלולים להשפיע על ביצועים פיזיים.

זהי את תבנית הימים המסוכנים
במחקר שנערך בקרב נשים בגילאים 15-55 בארבעת הימים לפני הופעת המחזור וארבעת הימים של הופעת המחזור התגלה כי חלה עליה במועדות לתאונות, ירידה ביכולת המנטאלית, ירידה בעמידות בפני זיהומים, עלייה במקרי ניסיונות התאבדות ועלייה במספר ימי האישפוז.

חשוב להבין שאצל רוב הנשים טווח ימי הסיכון נע בין יומיים לשלושה וביכולתה של כל אחת ואחת לנטר באופן אינדיבידואלי את התבנית הספציפית של ימים אלו ולרשום את הזמנים בהם הן מעבר לשיא.
ועם זאת הוכח שאגרסיביות מוגברת בתקופה הקדם ווסתית עשויה להוביל לשיפור בביצועים.

מחזור לא סדיר
משקל גוף נמוך אצל רצות סבולת עלול לגרום להפסקת המחזור החודשי לחלוטין. הדעות חלוקות בעניין זה. דעה אחת גורסת שזו דרך הטבע לאותת לאישה שהיא רזה מדי בכדי להביא ילדים לעולם. דעה שנייה טוענת שהפסקה ארוכה של המחזור עלולה להוביל לחוסר פוריות.
ובכל זאת, ידוע על אתלטית ששנים לא קיבלה מחזור ועם פרישתה מאתלטיקה הביאה לעולם 4 ילדים בארבע שנים!

אז מה היא בדיוק ה"תסמונת הקדם ווסתית"?
ד"ר גיא אברהם,מומחה תזונתי לתופעת התסמונת הקדם ווסתית, מחלק אותה לארבע קטגוריות.
1-חרדה, מצבי רוח משתנים.
2-העלאה במשקל, נפיחות בגפיים, רגישות בחזה, נפיחות בבטן.
3-כאבי ראש, חשק לממתקים, תאבון מוגבר, דפיקות לב, עייפות וסחרחורות, חולשה.
4-דיכאון, שכחה,בכי, בלבול ונדודי שינה.

סימפטומים נוספים כמו עור שומני, אקנה, התנהגות מגושמת או הרגשת פגיעות ולעיתים (במקרים קיצוניים) מחשבות אובדניות.
בהתייחס לנשים אתלטיות, אסטמה יכולה להחמיר בתקופה זו.
ד"ר אברהם מצא כי נשים הסובלות יותר מהסימפטומים לוקות בתזונתן בהשוואה לנשים שאינן סובלות.
נשים הסובלות מהסימפטומים הנ"ל נמצאו ערכים נמוכים של מגנזיום, המשפיע על רמת הסוכר בדם והמטבוליזם ההורמונאלי. רמת מלחים גבוהה המחמירה הצטברות נוזלים ורגישות בחזה. זו גם משפיעה על פירוק השומנים, כיוון שמחקרים הראו שאצל נשים הסובלות מהתסמונת חילוף החומרים של חומצת השומן החיונית, חומצה לינולית, שנמצאת באיכות גבוהה בשמנים צמחיים, פחות יעילה.
מחסור זה מחוזק בחוסר בויטמינים B6, מגנזיום, אבץ, ויטמין C, ויטמין B3 וכרום.

עצות לאתלטיות הסובלות מהתסמונת הקדם ווסתית
1-צריכה של מולטי ויטמין המכיל ויטמין b6 (100 מ"ג ביום),יחד עם ויטמינים נוספים מקבוצת B, ויטמין C, תוספת מינרלים. הוכח כי יש הקלה בהופעת הסימפטומים.
2-קפסולה של 500 מ"ג שמן רקפות (כן,יש דבר כזה), כשבועיים לפני הופעת הווסת.
3-ויטמין E, מדי יום יעזור בהפחתת הנפיחות והרגישות בחזה.
4-200-300 מ"ג מגנזיום ליום.

* ההמלצה הנ"ל צריכה להיבדק בתקופה של שלושה חודשים לפני ההחלטה על יעילותה.
לעיתים בעיות הורמונאליות או גניקולוגיות הן בעלות סימפטומים דומים לאלו שנידונו קודם לכן, אם לא חל שיפור או קיימת החמרה במצב יש להיוועץ ברופא.

עוד על המחזור ועל ביצועים בספורט
כשליש מכל מדליות הזהב האולימפיות הושגו בזמן המחזור. כשני שליש הושגו כשבוע לאחר הפסקת המחזור.

ניתן להתאים את הופעת המחזור לתאריכי תחרויות כך שיחפוף לזמן היעיל ביותר: לפני הביוץ (ימים 9-12) או אחריו (ימים 17-20).

ספורטאיות בעלות תוכנית תחרויות ארוכת טווח אשר ביצועיהן נפגעים כתוצאה מהמחזור יכולות לחלוטין להפסיק את קבלת המחזור למשך מספר חודשים. מצב כזה דורש פיקוח רפואי כיוון שחלק מההורמונים שנצרכים יכולים להיות ברשימת הסמים האסורים בשימוש.

פרופסור טים נוקס גילה כי קיימת ירידה בצפיפות העצם אצל אתלטיות שלא מקבלות מחזור וממליץ על טיפול הורמונלי חלופי לשימור המערכת השלדית.


כשליש מכל מדליות הזהב האולימפיות הושגו בזמן המחזור

מקור
pponline

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.