מומחה לספורטאים צעירים מגרמניה: "חייבים שבישראל הרבה יותר ילדים יעסקו בספורט"

האחראי על איתור וטיפוח ספורטאים צעירים בגרמניה טוען בכנס בישראל, שאם רוצים שבישראל יהיו בין ספורטאים מצליחים בעתיד, חייבים שהרבה יותר ילדים יעסקו בספורט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דיוויד דאיסטר, האחראי לאיתור וטיפוח ספורטאים צעירים בהתאחדות האתלטיקה הגרמנית, הרצה ביום שישי בכנס שנערך במכללה האקדמית בוינגייט בשיתוף פעולה עם איגוד האתלטיקה. בכנס בנושא איתור וטיפוח ספורטאים צעירים, נכחו כ-150 מאמנים מענפים שונים. מלבד דאיסטר הרצו בכנס פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בוינגייט וד"ר איציק בן מלך מהמכללה.

85344-1

התייחס למודלים שמצליחים במקומות אחרים. דיוויד דאיסטר | צילום: גרשון ולדמן

דיוויד דאיסטר, האחראי לאיתור וטיפוח ספורטאים צעירים בהתאחדות האתלטיקה הגרמנית, שוחח עם המאמנים הישראלים ואמר: "אם אנחנו רוצים שבישראל יהיו בין 5-10 ספורטאים מצליחים, אז חייבים שהרבה יותר ילדים יעסקו בספורט במהלך היום יום שלהם. זאת במטרה שבטווח הארוך נגדל כאן כוכבים לאורך זמן. אני מאוד רוצה להבין לעומק את הבעיות שיש בישראל. נכון לעכשיו אני יכול להתייחס למודלים שמצליחים במקומות אחרים".

במהלך ההרצאה התייחס דאיסטר למודל שעל פיו עובדים בהתאחדות הגרמנית: "בגרמניה אנחנו מתמקדים בתחרויות בבתי ספר, באימונים גופניים יעילים ובהמון משחקים מהנים. אלו שלושת הנושאים החשובים ביותר שצריך להתייחס אליהם כשעובדים עם צעירים. בטיפוח ילדים בגילאים צעירים חשוב לשים לב לכמה גורמים: קואורדינציה, כושר גופני ולתת לילד להתנסות בכמה שיותר ענפי ספורט".

במהלך ההרצאה העביר המומחה הגרמני למאמנים הישראלים בובות מיניאטוריות של הדרדסים והשווה את הילדים לכוכבי הסדרה המצוירת: "ילדים הם בדיוק כמו דרדסים. לכל ילד אחד מהם יש אופי שונה, התפתחות פיזית אחרת והגוף שלהם מאוד עדין בדיוק כמו לדמויות החביבות. אחד סקרן, אחר רגזן וילד שלישי שמח. חשוב לדעת לטפל באופי של כל אחד מהם. מתפקידנו כמאמנים לייצר סיטואציות שיבחנו ויחזקו את האופי של הדרדסים שלנו".

ד"ר איציק בן מלך, מנהל המרכז לרפואה ולמתודיקה במכללה האקדמית בוינגייט אמר בכנס: "לפעמים תוצאות טובות בגילאים צעירים יסתיימו בכישלונות גדולים בגילאים מאוחרים יותר. מדובר בנושא שחוזר על עצמו פעם אחר פעם בישראל. זה קורה משום שהכשרה לא נכונה בגילאים צעירים הורסת בטווח הארוך את העתיד של הילדים הללו. לדוגמה, כשילדים צעירים מישראל מגיעים לתחרויות בינלאומיות וזוכים בפרסים, אז כשהם מתבגרים כבר אין להם לאן לשאוף יותר והמוטיבציה שלהם פוחתת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג