מה מותר ומה אסור? התקנות הספורטיביות לסגר המלא

עד איזה מרחק מותר לצאת בזמן הסגר לריצה או הליכה ומה לגבי המסכה? הנה פרוט התקנות החדשות לפני הסגר המלא שיוטל על ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

לאחר שהמדינה נערכה לסגר השני, הוחלט על החמרת התקנות ולעבור מסגר נושם לסגר מלא והדוק. בסגר הראשון למדנו את התקנות תוך כדי יציאתן, אך כעת, לאור הניסיון התוויית ההנחיות כללה מראש התייחסות מפורטת לפעילות ספורטיבית.

מעת כניסתו של הסגר לתוקף החל מיום שישי בשעה 14:00, ייכנסו לתוקפן מגבלות חדשות ומחמירות יותר וזאת לתוקף של שבועיים עם אפשרות להרחבה והקלה של עוד שבועיים. ההנחיות עדיין מגבילות את ההתרחקות של 1,000 מ' מהבית, יחד עם זאת, פעילות ספורטיבית תותר לכל מרחק (ניתן לצאת ולחזור מעבר לקילומטר רק בתוך יישוב המגורים), אך ללא הגעה באמצעות רכב.

האם מותר לכם להגיע עם רכב למקום מרוחק ולבצע שם פעילות ספורטיבית?
התשובה היא לא! ניתן לבצע פעילות גופנית ללא הגבלת מרחק הכוללת, ריצה, רכיבה, הליכה או שחייה וזו רק בתנאי שהיציאה אליה נעשית ממקום המגורים ושלא באמצעות רכב. היציאה לפעילות ספורטיבית תעשה באופן יחידני או עם אנשים הגרים יחד והינה כאמור אפשרית לכל מרחק. חשוב לציין כי הפעילות הספורטיבית אינה מחייבת עטיית מסכה. שימו לב כי ניתן לצאת ולחזור מעבר לקילומטר, רק בתוך יישוב המגורים ולא מעבר לכך.

פעילות ספורטיבית בים?
אסורה השהייה בחוף ים, חוץ מלצורך ביצוע פעילות ספורטיבית מותרת של יחיד או אנשים הגרים יחד, בתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים ולא באמצעות רכב. בריכות השחייה ומכוני הכושר יישארו סגורים.

ומה לגבי ספורטאים תחרותיים?
ספורטאים הישגיים נחשבים חריגים ומקום המשמש לאימון של ספורטאי תחרותי מקצועי, שאושר על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט יהיה פעיל. יוכלו לפעול מקומות המשמשים לאימון של ספורטאים תחרותיים מקצועיים, שאושרו על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

הסגר יחל מהיום (שישי) בשעה 14:00 בצהריים ויימשך למשך שבועיים.

אין צורך במסכה בזמן פעילות ספורטיבית מחוץ לבית | איור: City vector created by pch.vector – www.freepik.com



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיורא הגיב:

    "אסורה השהייה בחוף ים, *חוץ מלצורך ביצוע פעילות ספורטיבית מותרת* של יחיד או אנשים הגרים יחד, בתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים ולא באמצעות רכב."
    כלומר השחייה בים מותרת כ"פעילות ספורטיבית יחידנית" כל עוד היא לא כרוכה בשהייה בחוף הים?

    1. אלעד הגיב:

      כן מותר לשחות אם הגעת לים בדרך שאינה ברכב

      1. ירון הגיב:

        שימו לב שעל פי הנחיות הקורונה מותר לשחות מאידך על פי התקנות העירוניות אסור לשחות בחוף ללא מציל ולפחות עיריית תל אביב שולחת פקחים (ולא משטרה) שלפחות מאיימים בדוחות

  • אריה הגיב:

    האם מותר לשחק טניס במקום המגורים עם שותף שאיתו אני משחק כבר 8 שנים ?

    1. גיא הגיב:

      מותר ספוט יחידני בלבד

    2. אלכס הגיב:

      אתם יכולים לעבור לגור ביחד. זאת גם פעילות מותרת וגם פותר את עניין הטניס.

  • אמנון טולידאנו הגיב:

    חזרתי מרכיבה לים. בכניסה לרעננה עצר אותי שוטר ונתן לי הזהרה. טען שאסור לצאת לפעילות ספורט גם יחידנית מחוץ לגבולות העיר שלך. למיטב ידיעתי הוא טועה. בהנחיות שקראתי לא ראיתי שום הנחיה כזאת.
    מה דעתכם?

    1. יאיר הגיב:

      בזמן שנכתב המאמר הזה, אכן היה מדובר ללא הגבלת מרחק לכל מקום שאתה מגיע באופן לא ממונע. אך בינתיים השתנו התקנות וכרגע (לפי אתר משרד הבריאות) הפעילות הספורטיבית ללא הגבלת מרחק בהגעה לא ממונעת מותרת אך ורק בתוך ישוב המגורים שלך.

      יש כותרת של "דברים המותרים בתוך ישוב המגורים" ותחתיה, למרבה הצער, נמצאת גם פעילות ספורטיבית.

  • אקוותיק ותיק הגיב:

    ככל שתשהה במקום צפוף יותר הסיכוי שלך לחטוף קנס הולך וקטן והסיכוי לחלות – ביחס הפוך. אם יש לך שאלות נוספות – התשובה מאד פשוטה – תחשוב מה נכון לעשות ואז תעשה הפוך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג