מה אתם צריכים לדעת על מסלול חצי המרתון בטבריה?

למה בדיוק צריך לשים לב במקצה חצי המרתון של טבריה שיוזנק השנה בפעם השלישית?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניתוח מסלול המרתון המלא בטבריה

בשנים האחרונות הרגילו אותנו לשינויים במרתון טבריה. ב-2016 נוצר נתק בין עיריית טבריה לאיגוד האתלטיקה כך שהמרתון לא הוכר כאליפות ישראל. שנה לאחר מכן נוצר שינוי קל במסלול כשנקודת הסיום הוזזה למלון חוף גיא, והחל מ-2018 נערך לראשונה גם מקצה חצי מרתון שהתווסף למרתון ולמרוץ ל-10 קילומטרים.

השנה זה יהיה הזינוק העמוס ביותר אי פעם | צילום: באדיבות עיריית טבריה

הרבה מאוד רצים, גם כאלה שרשומים למרתון וגם לחצי, שואלים לאחרונה הרבה שאלות כמו למשל איך ימנעו משני המקצים להיפגש בשלבי הסיום?

אז בואו נעשה סדר. מקצה חצי המרתון יוזנק בשעה 7:30 ביחד עם המרתון, בדומה למודל שקיים במרתונים אחרים בעולם כמו למשל וינה. המשמעות היא שאזור ההזנקה במרתון טבריה 2018 יהיה העמוס ביותר אי פעם, ויתכן שתהיה בו כמו כמעט כפולה של אנשים לעומת שנים קודמות.

מה שהמארגנים עשו כדי למנוע מהרצים בשני המקצים הגדולים לרוץ יחד הוא לפצל את הנתיבים לאורך הכביש בין טבריה לצמח. מי שמכר את המסלול של מרתון טבריה יודע שבקילומטרים הראשונים שלו הפיצול הזה יהיה כמעט בלתי אפשרי, ואכן עד לקילומטר השישי די ברור שכולם ירוצו ביחד.

החל מהקילומטר השישי תיווצר ההפרדה. רצי המרתון ירוצו למעשה נגד כיוון התנועה בנתיב שקרוב לכנרת, עליו הם יישארו כל הזמן. רצי חצי המרתון ירוצו בנתיב הימני בלבד.

נקודת הסיבוב של חצי המרתון תהיה מעט אחרי צומת צמח, היכן שנמצא המרכז המסחרי ובית בנדל. במקום הזה בנתיב של חצי מרתון תסומן פניית פרסה, בעוד שרצי המרתון ימשיכו ישר לכיוון צומת מעגן, ואז יפנו שמאלה לכיוון עין גב.

מהרגע הזה רצי חצי המרתון ימצאו את עצמם לבד, אבל צריך לזכור שבשלב מסוים יבואו מולם הרצים של מקצה ה-10 קילומטרים. רצי ה-10 מוזנקים בשעה 7:50, 20 דקות אחרי חצי המרתון. כדי למנוע התנגשות בינם לבין רצי החצי, ירוצו משתתפי ה-10 קילומטרים באותו נתיב של המרתון, כלומר הנתיב שקרוב לכינרת. כך למעשה לרצים המובילים של חצי המרתון לא תהיה שום הפרעה בדרך לשער הסיום.

אז איך הרצים המהירים לא ייפגשו את הרצים האיטיים של החצי? | צילום: אברום בורג

בנקודת הסיום יוצבו שני שערי סיום עם פיצול לפניהם. אחד עבור רצי המרתון ורצי ה-10 קילומטרים, והשני עבור רצי חצי המרתון.

באותה שיטה, גם רצי המרתון המובילים שצפויים להגיע לשער הסיום החל מהשעה 9:40, כשעתיים ועשר דקות לאחר הזינוק, לא צפויים להיתקל ברצי חצי המרתון בקצב של 2:10 שע' ומטה. הרצים היחידים שהם יוכלו להיתקל בהם, מבחינה תאורטית, הם רצי 10 קילומטרים בקצב איטי יותר מ-1:45 שע' ואם יהיו כאלה אז מדובר בבודדים שלא יפריעו לתנועה.

תיאור מסלול חצי המרתון

חשוב מאוד שגם רצי חצי המרתון יישמעו להוראות המארגנים ויעמדו במתחם הזינוק במקום המיועד להם לפי קצב הריצה שלהם. צריך לזכור שהתוצאה בטבריה נקבעת לפי זמן אישי, כלומר מרגע שדורכים על השטיח ולא מרגע ההזנקה.

מאחר ורצי חצי מרתון רבים ייזנקו לצד חברים שלהם שירוצו את המקצה המלא, כדאי להם לזכור שגם רצים בקצב דומה לשלהם יהיו שקולים יותר בקילומטרים הראשונים, כך שלא בהכרח צריך לבנות עליהם – מה גם שלא צריך לבנות על לרוץ לצידם עד לנקודת הפרסה בגלל אותה הפרדה בין הנתיבים בקילומטר השישי.

ההתחלה של המסלול בטבריה היא מהירה, וזה משהו שחשוב לזכור ולהבין, אולי אפילו יותר בחצי מרתון בו יש לנו נטייה לקצבים מהירים יותר. מדובר קודם כל בקילומטר הראשון כשאחרי כ-200 מטרים ביציאה מרחוב הגליל מרגישים מצוין את השיפוע למטה. רצים רבים נוטים להגזים בקילומטר הזה ומסתכנים ב"לשלם על זה" בקילומטרים הבאים. אחרי הקילומטר הראשון מתחילים לחצות מספר כיכרות בדרך ויש סיכוי שהשנה יהיה שם עמוס יותר, כך שמומלץ להתחיל יותר לאט, לא להגיע למצב שבו צריך להאט בכיכרות עצמן, ואז להתחיל לפתח מהירות החל מסביבות הקילומטר השלישי.

בסך הכל מה שמאפיין את מסלול חצי המרתון, שנראה מצוין על הנייר, זה שהוא מכסה את החלקים הפחות בעייתיים של מסלול המרתון המלא. רצי המרתון נתקלים בדרך כלל בקשיים בדרך חזרה בין עין גב למעגן, וחצי המרתון לא מגיע לשם. כל זה אמור להפוך אותו למסלול מהיר ואטרקטיבי, אבל חשוב לזכור שגם בדרך הלוך, החל מסביבות קילומטר 4-5 היכן שהדרך הופכת לקצת יותר חשופה, יתכן שתרגישו רוחות פנים וצד כך שבהחלט צריך להיערך לזה ולשאוף לריצת נגטיב ספליט קלאסית, שבה הדרך חזרה תהיה מהירה יותר מהדרך לצמח.

השנה מפרידים בין הנתיבים | צילום: אברום בורג

מבחינת עליות, גם רצי חצי המרתון יחוו את אותה עליה ידועה, שבדרך כלל בהלוך לא מטרידה אף אחד במרתון אבל בחזור היא יותר מורגשת. מדובר בעלייה שתפגשו אחרי כ-8 קילומטרים, קצת אחרי שתראו את המושבה כנרת מצד ימין. בסופה של העלייה תראו מצד שמאל את בית ספר תיכון בית ירח ואז בכיכר תדעו שגם מחכה לכם ירידה מפנקת. את הירידה הזו תפגשו שוב כעלייה בסביבות הקילומטר ה-13, אז מומלץ להסתכל עליה טוב ולסמן את בית ירח כמקום שבו תדעו ששם נגמרת העלייה.

בדרך לנקודת חצי המרחק יש עוד שיפוע קטן למעלה בסמוך לקיבוץ דגניה, אבל שם תפגשו את המעודדים והמעודדות מהקיבוץ שתמיד עושים שמח על הלב, הם ילוו אתכם גם לפני הפרסה וגם אחריה, כך שמי שירוץ נכון, יחזור מהר מאוד לאותה עלייה מדוברת מבלי להרגיש. החלק הקשה אחרי אותה עלייה הוא לראות תוך כדי הירידה חזור את מלונות טבריה באופק ולהבין שהדרך לשם היא עוד ארוכה. זה משמעותי מאוד לרצי המרתון, אבל יכול להשפיע בהחלט גם על רצי החצי. זה המקום שבו צריך לנסות ולהתנתק מהמחשבות על "כמה נשאר" ובאמת לנסות וליהנות מהנוף וממזג האוויר שכולנו נשאף שיהיה אידאלי לריצה מהירה.


0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.