מהם השינויים החדשים שקבע ה-ITU בכללי התחרות בטריאתלון לשנת 2018?

מועצת המנהלים של איגוד הטריאתלון הבינלאומי, אישרה מספר שינויים משמעותיים בכללי התחרות הכוללים התייחסות לפרישות, קנסות, מכסות ותנאי כניסה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: ליאור זך-מאור

המאמר תורגם מאתר Triathlon.org; ונכתב על ידי אוללה סרנודה; תורגם על ידי: תומר גמינדר

הוועדה הטכנית שלנו יחד עם ועדות שונות אחרות ומחלקת הספורט עבדה קשה מאוד במהלך השנה כדי להתאים את הכללים שלנו לנסיבות החדשות ולנסות להבטיח שדה משחק בטוח והוגן יותר מאי פעם", אמרה נשיאת איגוד ה-ITU וחברת ה-IOC, מריסול קאסאדו:

"הצוות שלנו למד את כל המקרים והאפשרויות והחיל כללים חדשים, שינה כמה שהיו מיושנים או עדכן אחרים כדי להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור כל הספורטאים שלנו. כמו כן רצינו לספק מחזה פנטסטי ומרתק בכל אחד מהאירועים שלנו, ועם השינויים האלה, אני בטוח שנעשה זאת", אמר גרגלי מרקוס, מנהל הספורט של איגוד ה-ITU.

בעונת 2018, יותר השימוש בבלמי דיסק. בפרטריאתלון יהיו מעכשיו תשע מחלקות כתחליף לתת המחלקות ל-PTVI ו-PTWC, עם שישה אירועי מדליות בפרטריאתלון כמו ב-2017.

אליפות העולם בקונה, הוואי | צילום: טלי שיינברג

בכדי למנוע מספורטאים לפרוש מאירועים בשבועות שקודמים להם, לפדרציות הלאומיות יהיו רק 48 שעות לבצע את כל ההחלפות או הפרישות. ניתן להימנע מעונשים על ביצוע שינויים אלה לאחר 30 יום לפני האירוע בעזרת כלל ה"ג'וקר", עם כמות ספציפית של הזדמנויות לכל פדרציה.

אחד השינויים קשור לאיסור שימוש בהתקני תקשורת מכל סוג, כולל, אך לא מוגבל לטלפונים סלולריים, שעונים חכמים ומכשירי רדיו דו-כיווני במהלך תחרות באופן מסיח דעת. כמו כן, מצלמות, מצלמות טלפון ומצלמות וידאו אסורים, אלא אם ניתן אישור על ידי ה-ITU.

אחד הכללים החדשים שאושרו על ידי הוועד המנהל אומר כי ספורטאי לא יכול לסייע פיזית להתקדמות קדימה של ספורטאי אחר בכל חלק של המסלול. עזרה כזו תביא לפסילה של שני הספורטאים.

בשנת 2018, הערכה שנתית לפני ההשתתפות (PPE) תהיה חובה עבור כל הספורטאים המתחרים באירועי נוער, ג'וניור, U23, עילית ופרטריאתלון.

החמצת התדריך לפני האירוע תגרור עיכוב בזינוק בכל תחרויות, כולל טריאתלון, עבור כל הקטגוריות. העיכוב ייקבע על ידי המרחק של האירוע, באותו אופן שמחילים עונשי זמן.

להרשמה לישראמן לחצו כאן

לגבי ביגוד, חליפות טריאתלון חייבות להיות מחומר טקסטיל, בעוד שאם הספורטאי מחליט לחבוש שני כובעי שחייה, הכובע השני לשחות חייב להיות ללא לוגו וכובע השחייה הרשמי חייב להיות בחוץ מרגע שהספורטאים מתפקדים.

הליך העררים והמחאות נבדק כדי לשפר את התאמתו לכל סוגי האירועים והקטגוריות. לא ניתן לערער על עונשים שהתקבלו בגין הפרת דראפטינג, וכללים הובהרו בנוגע לעקיפה ולרכיבה מסוכנת.

כמות המשתתפים נבדקה לכל רמה של תחרויות ולכל הקטגוריות, עם יישום כללי של הפחתה בחמישה ספורטאים, למעט באליפות העולם בפרטריאתלון, שם הכמות הוגדלה ב-10 ספורטאים. בינתיים, ה-"פרטריאתלון הפתוח" כקטגוריה נפרדת הוסר.

כפי שהוכרז לפני כן, נבדקו הקריטריונים השונים לדירוג. חלק מן השינויים המשמעותיים הם שגביע העולם לא ייחשב לדרוג סדרת הטריאתלון העולמית. דירוג הניקוד הישן של ה-ITU החליף את שמו לדרוג ה-ITU העולמי (ITU World Ranking), כאשר כל רמות האירועים צוברות בו ניקוד, החל מאליפות לאומיות ועד לגמר הגדול. דירוגים קונטיננטליים יחולצו מעכשיו מתוך דרוג ה-ITU העולמי.

דירוג חדש של שליחים מעורב יסווג את הפדרציות הלאומיות בהתבסס על התוצאות שלהן ברמות השונות של אירועי שליחים מעורב.

מלבד כללי התחרות, עודכנו כללי הסיווג של הפראטריאתלון, בשילוב ועדת הפראטריאתלון, על מנת להבטיח עמידה מלאה בהוראות ה-IPC.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג