מהו אסטזנטין וכיצד הוא משפר ביצועים ספורטיביים?

הרוב לא מכירים את האסטזנטין, אך מדובר בנוגד חמצון טבעי המצוי באצת מים מתוקים שההשפעה שלו על הגוף הפכה אותו לתוסף תזונה נפוץ בקרב ספורטאים מקצועיים וחובבים כאחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יכולים לדמיין מה זה אומר לשחות נגד הזרם, במעלה נהר שוצף, לאורך כאלף קילומטרים? זה מה שעושים כל הזמן דגי הסלמון. הם נולדים בנהרות מתוקים ונודדים לאוקיינוסים המלוחים, שם הם מבלים את רוב חייהם. אבל כשהם מגיעים לבגרות מינית ורוצים להתרבות, הם יוצאים למסע מפרך ומסכן חיים הביתה, אל המקום המדויק שבו הם נולדו. רק שם הם יטילו ביצים. והמסע הזה, הוא מהמאתגרים שיש בטבע. רוב דגי הסלמון עומדים בו בגבורה רבה. מה מסייע להם לעשות את כל המסע הזה, כפי הנראה חוש ריח מאוד מפותח. והיום חוקרים מניחים כי גם הימצאותו של נוגד חמצון עוצמתי בשם אסטזנטין, המצוי באצות שדגי הסלמון ניזונים מהם. עד כמה עוצמתי? מחקרים מראים כי האסטזנטין (הידוע גם בשם אסטקסנטין) חזק פי 6,000 בהשוואה לוויטמין C פי 800 בהשוואה לקו-אנזים Q10 ופי 550 מנוגדי החמצון (הקטכינים) שמצויים בתה הירוק. חזק.

אז מה זה האסטזנטין ואיך הוא מסייע לספורטאים?

האסטזנטין הוא נוגד חמצון טבעי המצוי באצת מים מתוקים בשם "המטוקוקוס פלוביאליס" (Haematococcus pluvialis) וכן במאכלי ים רבים כמו אצות, שרימפס, סרטנים וכמובן בסלמון – שניזונים כולם מן האצה הזאת, שממנה מפיקים כיום את התוסף רב העוצמה הזה. ההשפעה המטיבה של אסטזנטין על הגוף הפכה אותו בעשור האחרון לתוסף התזונה הנפוץ ביותר בקרב ספורטאים מקצועיים וחובבים כאחד, ולא קשה להבין מדוע. אסטזנטין עושה בגוף את כל מה שכל מתאמן היה מייחל לו. איך הוא עושה את זה?

1. שיפור ביצועים – גנרטור של אנרגיה

ייצור האנרגיה בגוף מתחיל ברמת התא, או מדויק יותר במיטוכונדריה – החלק בתא שאחראי על ייצור האנרגיה. איך המיטוכונדריה עושה את זה? היא שוברת את המולקולות של הפחמימות וחומצות השומן ומייצרת מהם אנרגיה. ככל שהמיטוכונדריות שלנו עובדות טוב יותר, ביעילות ובזריזות – אנחנו מרגישים טוב יותר. איך גורמים למיטוכונדריה לעבוד טוב יותר? יש כמה דרכים. צריכת קלוריות איכותיות בכמות נכונה (לא מעט מדי ולא הרבה מדי), שנת לילה טובה ומזינה והפחתה של רדיקלים חופשיים וגורמי דלקת שונים. גם אסטזנטין יכול לעזור בדיוק במקום הזה. ולזה מתכוונים כשאומרים שתוסף התזונה הזה משפר ביצועים אצל ספורטאים.

מחקרים מראים כי צריכה של אסטזנטין באופן קבוע לעוסקים בספורט מספקת שפע של נוגדי חמצון ובכך מפחיתה באופן ניכר מדדי דלקת. שני אלה מסייעים למיטוכונדריה לעבוד בצורה יעילה יותר, וכאמור – מיטוכונדריה שעובדת טוב, משמע ביצועים גופניים טובים. ספורטאים רבים מדווחים על שיפור ניכר ביכולת הגופנית ובסיבולת לאחר שימוש בתוסף לתקופה של מספר חודשים. במלים אחרות, אסטזנטין ממקור טבעי מסייע לספורטאים למצות את היכולות הגופניות שלהם: הוא משפר סבולת לב-ריאה, מגביר את כוח השריר ותורם לרמות אנרגיה גבוהות יותר. הוא גם מגביר את הערנות ומשפר את מהירות התגובה והראייה המרחבית – כל מה שכל מי שעוסק בפעילות גופנית כזאת או אחרת, בצורה מקצועית או כתחביב, היה מייחל לו.

2. התאוששות מהירה יותר לאחר מאמץ גופני מתמשך

כפי שכל מתאמן יודע, פעילות גופנית מעייפת את הגוף ודורשת זמן מנוחה. מי שמתעלם מצורך בסיסי זה של הגוף, יכול להגיע למצבים לא נעימים ואף לפציעות. אך מה אם היינו אומרים לכם שניתן לקצר את זמן המנוחה וההחלמה ומנגד להגדיל את משך הזמן שבו ייקח לגוף להגיע למיצוי ועייפות?

במחקר שבדק בדיוק את העניין הזה, ניתנה לקבוצת מתאמנים אחת תוסף אסטזנטין ולקבוצה השנייה תוסף פלסבו. בקבוצת המתאמנים שקיבלה את האסטזנטין נצפו מדדים שונים לחלוטין: רמת המטבוליזם שלהם הייתה גבוהה יותר, הנשימה התאית הייתה טובה יותר, רמת נוגדי החמצון בדמם הייתה גבוהה יותר והכי חשוב – הם דיווחו על פחות עייפות מאשר חבריהם שעשו את אותו האימון ונטלו את תוסף הפלסבו. מחקר נוסף שנערך עם שחקני כדורגל הראה כי לאחר נטילת התוסף נצפתה פחות פגיעה ברמת השריר ובאופן כללי הייתה הגנה גדולה יותר על תפקוד התאים לאחר אימון ממושך. במלים אחרות, אסטזנטין מפחית את הנזק החמצוני הבלתי נמנע הנובע מפעילות גופנית מאומצת.

3. יותר שריר, פחות חומצה לאקטית

כפי שכבר צוין, אסטזנטין משפר ביצועים גופניים, אין כמעט מחקר שנעשה אודותיו ולא אישש ממצא זה. במחקר שנעשה על מתאמנים ב-Smith machine (יחידת כושר מאסיבית ביותר), ניתן להם במשך 6 חודשים תוסף של אסטזנטין. בתום ששת החודשים, נצפה שיפור של פי שלושה בביצועיהם. במחקר אחר שנעשה עם רוכבי אופניים מקצועיים נמצא כי נטילת התוסף סייעה להם לרכב מהר יותר וחזק יותר. אימון גופני מתמשך, כידוע, גורם לשקיעה של חומצה לאקטית בשרירים, מה שגורם להתכווצויות. האסטזנטין נכנס לתמונה גם כאן – נטילת אסטזנטין לעוסקים בספורט תומכת בשרירים ויכולה למנוע הצטברות של חומצה לאקטית.

4. יותר ביצועים, פחות דלקות

פעילות גופנית גוררת אחריה לא פעם מצבים דלקתיים לא נעימים, כפי שכל מי שעוסק בספורט יודע. הדלקת מובילה לכאב ומכאן דברים הרבה פעמים רק הולכים ונעשים פחות ופחות נעימים, בייחוד אם ממשיכים לאמץ את הגוף לפני שנוצרת החלמה מלאה. אסטזנטין הוא גם משכך כאב ונוגד דלקת חזק ביותר. אסטזנטין טבעי הוכח במחקרים כמפחית מדדי דלקת (CRP) בכ-20 אחוזים, בנטילה רציפה של שמונה שבועות. מיותר לציין שבניגוד לנוגדי דלקת לא טבעיים, כאן אין תופעות לוואי, נזק לכבד או למערכת העיכול ושאר מריעין בישין. אסטזנטין נמצא יעיל למצבים דלקתיים כמו מרפק טניס, כתף קפואה, פריצות דיסק או כאבי מפרקים לאחר פעילות גופנית.

אז כמו שאתם כבר ודאי מבינים, אם יש תוסף אחד שכל מתאמן צריך, אסטזנטין זו לגמרי הבחירה החכמה. זה ללא ספק התוסף שישמור עליכם מנזקים שעלולים להתרחש תוך כדי אימון גופני. אבל לא חייבים להיות מתאמנים מקצועיים או רצי מרתון בשביל ליטול באופן קבוע אסטזנטין. גם אם הפעילות הגופנית שלכם מסתכמת בריצה עדינה בים או בשיעור יוגה, כל תא ותא בגוף שלכם יודה לכם אם תעשירו אותו בנוגד החמצון הזה.

כמה לוקחים?

ביוזנטין – האסטזנטין של חברת ג'מוקה מיוצר בתהליך טבעי, באיכות הגבוהה ביותר. הוא גדל בבריכות מים פתוחות ובחשיפה ישירה לשמש ומופק בתהליך מיצוי מיוחד (Deep extract) – שמבטיח אסטזנטין איכותי ויציב לאורך זמן. המינון המקובל הנו 4-8 מ"ג שזה 1-2 קפסולות ביום. במצבים דלקתיים כרוניים ובדלקות מפרקים מומלץ לקחת 1-3 קפסולות ביום. לעוסקים בספורט בצורה אינטנסיבית מומלץ לקחת 12 מ"ג ביום (3 כמוסות).

מי אנחנו? ג'מוקה מאמינה בצורך של כולנו לקיים אורח חיים בריא שייטיב את איכות חיינו. הדרך שלנו לתרום היא באמצעות שיווק והפצה של מוצרים טבעיים, בריאים, איכותיים, בעלי סגולות ריפוי והזנה. להשיג בחנויות הטבע ובאתר ג'מוקה – הטבה מיוחדת לגולשי שוונג: 99 ש"ח כולל משלוח עד הבית (במקום 119 + 35 שקלים משלוח) קוד קופון: BZ99 בתוקף עד 30.9.18. אין הגבלת כמות. אין כפל מבצעים.


תוכן שיווקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג