מדליסט הכסף האולימפי במרתון: "אם אחזור לאתיופיה יהרגו אותי"

מדוע סימן פייסה לילסה לקראת קו הסיום תנועת "איקס" עם ידיו ואיך זה קשור לתנועת מחאה כנגד השלטונות באתיופיה ולשבט האומורו שנרדפים על ידי הממשלה לטענתו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים 

כמה שעות לפני טקס הסיום של המשחקים האולימפיים בריו, צולם רץ המרתון האתיופי פייסה לילסה באחד הרגעים היותר משמעותיים של תחרויות האתלטיקה ושל המשחקים בכלל. הוא סיים אמנם שני אחרי אליוד קיפצ'וגה, אבל לקראת קו הסיום, שנייה אחרי שהסתכל אחורה וראה את גיילן ראפ במרחק בטוח ממנו, סימן לילסה בשתי ידיו צורה של איקס, שתחילה נראתה כמו סוג של חגיגה.

אבל מהר מאוד התברר שזו היתה אמירה פוליטית, שלפי מה שאומר לילסה עצמו אמורה לסכן את חייו. סגן האלוף האולימפי סימן למעשה את התנועה של בני שבט האומורו באתיופיה, שמוחים כנגד הפרת זכויות אדם במדינה ולפי דיווחים חדשותיים לאחרונה 97 מהם נרצחו במהלכות הפגנות נגד הממשל, בעוד שרבים אחרים נעצרו.

במסיבת עיתונאים לאחר המרתון אמר לילסה: "אם אחזור לאתיופיה יכולים להרוג אותי, אם לא יהרגו אותי יכולים לכלוא אותי ואם לא אז יעצרו אותי בשדה התעופה ואני לא אוכל לנסוע לשום מקום. הממשלה האתיופית הורגת את בני עמי, ובכל מקום שאני אהיה בו אני אמחה בגלל שזה השבט שלי. נכון להיום, כל בני משפחתי בכלא ואני כל הזמן מודאג".

פייסה לילסה בן ה-26 הוא מרתוניסט ותיק למרות גילו. ב-2011 הוא זכה במדליית הארד באליפות העולם בדרום קוריאה, וכעת זכה במדליית הכסף האולימפית. ההישג הטוב ביוותר שלו באחד מהמרתונים הגדולים בעולם היה המקום השני בשיקגו 2012 ושיאו האישי עומד על 2:04:52 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג