מדוע כדאי לצרוך חלבון WHEY טרי ומה היתרון שלו לספורטאים?

ספורט ופעילות גופנית הם חשובים לגוף ולנפש אבל מה לגבי התאוששות נכונה בין האימונים? חשוב שתכירו את חשיבותו של חלבון WHEY טרי לכל אדם העוסק בפעילות גופנית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיימתם מרתון, אולטרה מרתון או רכיבת אופניים ארוכה, חשוב שתדעו שחוץ מאכילת פחמימות להחזרת האנרגיה והטענת גליקוגן, שתייה ומנוחה, גם לחלבון ישנה חשיבות גדולה מאוד ואף מכרעת להתאוששות טובה של השרירים ומניעת פציעות מיותרות. ספורטאים רבים נוטים לחשוב שצריכת חלבון לאחר אימון שמורה רק לעוסקים בספורט תחרותי, פיתוח גוף או הרמת משקולות אולם מחקרים הראו כי צריכה של חלבון חשובה לכל אדם העוסק בפעילות גופנית על מנת לשמור על מסת שריר תקינה.

חלבון הוא אבן הבניין של גופנו, הוא מרכיב את השרירים והרקמות | צילום: pixabay

כאשר אתם מבצעים מספר אימונים בשבוע, הגוף שלכם עסוק רוב הזמן בהתאוששות בין אימון לאימון ולכן חשוב מאוד לתת לו את כל רכיבי התזונה, הוויטמינים והמינרלים לו הוא זקוק, ולהקפיד הקפדה יתרה כאשר אתם נמצאים תחת תכנית אימונים אדוקה. חלבון WHEY טרי, יתרונות ייחודים לעוסקים בפעילות גופנית. אספנו עבורכם את כל הדברים שאתם חייבים לדעת על חלבון WHEY טרי והכי חשוב, כיצד לצרוך אותו בדרך הטעימה והמזינה ביותר שיש.

מהו חלבון וכיצד ניתן לצרוך אותו?

חלבון הוא אבן הבניין של גופנו, הוא מרכיב את השרירים והרקמות ומורכב מ-22 חומצות אמיניות שחלקן הגוף מייצר בעצמו וחלקן חיוניות שאנו חייבים לקבל באמצעות תזונה. במהלך פעילות גופנית מאומצת כמו ריצה, רכיבה על אופניים ואף שחייה, גופנו מצוי במצב של לחץ (סטרס) אשר עלול לגרום למחסור בחומצות אמיניות חיוניות. מחסור בחומצות אמינו אלו עלול לגרור אחריו קושי בהתאוששות טובה אחרי פעילות גופנית ואף לפציעות.

היכן אנו יכולים למצוא חלבון WHEY טרי?

חלבון מלא ואיכותי תוכלו למצוא במגוון מזונות מהחי, דוגמת: בשר (עוף, הודו, בקר), ביצים, דגים חלב ומוצרי חלב וכן ביוגורטים עשירים במיוחד בחלבון דוגמת מולר אקטיב היוגורט היחיד המכיל כ-20 גרם חלבון WHEY טרי בגביע. חלבון זה נחשב לאיכותי ויעיל ביותר בפעילות גופנית שכן חלבון זה נספג מהר בגוף ובשריר ומספק את מלוא חומצות האמינו להן זקוק הגוף לאחר פעילות גופנית.

חלבון מלא ואיכותי תוכלו למצוא במגוון מזונות מהחי | צילום: pixabay

מה זה חלבון WHEY טרי?

מי הגבינה נקראים WHEY ומהווים כ-20% מחלב הפרה. מי הגבינה מכילים בתוכם אוצר של חומצות אמינו החיוניות לגופנו ולכן רצוי לצרוך אותם בתצורתם הטבעית. חלבון מי גבינה מופרד באופן טבעי מהחלב במהלך ייצור מוצרי חלב שונים.

חלבון WHEY טרי מתאפיין באחוזי חלבון גבוהים במיוחד הנספגים ביעילות ובמהירות במערכת העיכול. לכן, שילוב של מוצרי חלב המכילים באופן טבעי אחוזים גבוהים (70-80%) של חלבון שמקורם בחלבון קזאין התורם לשמירה מפני הידלדלות השריר ומועשרים בחלבון WHEY טרי הינם המומלצים ביותר לצריכה.

מה היא כמות החלבון הדרושה לספורטאים?

ספורטאים רבים נוטים לסיים אימון מבלי להשיב לגוף את הרכיבים החיוניים אותם איבדו במהלך הפעילות, רבים אף חושבים שאינם צריכים השלמה תזונתית, אולם זו היא טעות נפוצה ושכיחה שעלולה להוביל אתכם לפציעות מיותרות ואבדן מסת שריר.

ספורטאים פעילים זקוקים לכמות גבוהה יותר של חלבון לעומת כאלו שאינם עוסקים בפעילות גופנית. ספורטאים העוסקים בפעילויות הדורשות הפעלת כוח, הרמת משקולות וקרוספיט, זקוקים ל-1.2-1.7 גרם חלבון לק"מ משקל גוף ביום.

ספורטאי סבולת דוגמת רצים, רוכבי אופניים, טריאתלטים וכדומה, זקוקים ל-1.2-1.4 גרם חלבון לק"ג משקל גוף ליום.

כיצד צורכים כמויות חלבון אלו?

את החלבון מומלץ לשלב כחלק מהתפריט היומי שלכם. חשוב לדאוג לצרוך חלבון מלא, המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות הנדרשות לגוף. חלבון מן החי נחשב חלבון מלא וחלבון המצוי במוצרי חלב המכילים חלבון WHEY טרי. חלבון ממקורות צמחיים אחרים כגון קטניות שאינן סויה, דגנים ואגוזים אינו מלא כיוון שחסרה בהן חומצה אמינית חיונית אחת או יותר.

אחרי אימון ניתן לצרוך מולר אקטיב מועשר בחלבון WHEY טרי המכיל 100% רכיבים טבעיים, ללא תוספת סוכר. סיומת טעימה ומרעננת לאימון ארוך וקשה המספק לגוף כ-20 גרם חלבון מלא ואיכותי וכן סידן בכמות הגבוהה ביותר המצויה ביוגורטים מסוג זה החיונית לתפקוד השריר והעצם.


תוכן שיווקי

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן ר הגיב:

    תציינו בבקשה שזה תוכן שיווקי גם בכותרת!
    אתם מפרסמים כתבות במימון גופים מסחריים ולא מספקים גילוי נאות על מי שממן את הכתבות האלה.

    1. אביתר הגיב:

      אילן, טהרנות זה נחמד, אבל גופים כאלה ללא תוכן שיווקי לא יוכלו להתקיים. אתה נהנה מתוכן חופשי ללא תשלום ועדיין מתלונן שהם מנסים להתקיים. יש לי תחושה שבמידה והיו אומרים לך לשלם מנוי חודשי היית נאלם ונעלם. כמו שאני רואה בכתבה הזו הם ציינו שמדובר בתוכן שיווקי אז למה להיתמם ומדוע לא לקבל שגופים ללא הכנסות לא יוכלו להתקיים. אז באמת שדי לסירוס ולטהרנות הלא מקדמת ולדרישה רק לקבל. ולא אין לי כל קשר לאתר הזה

  • אח שלנו הגיב:

    זה לא נכון שרק ליופלה משקה חלבון.
    יש גם את יוטבתה פרו מאוד טעים ולא עושה בלגן בבטן.
    מי שלא רוצה לקנות לא חייב. זה בסה"כ חלבון זמין למי שהלו"ז שלו צפוף ולא תמיד מצליח לארגן ארוחה מאוזנת.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.