דילוג לתוכן

מדוושים ומטפסים בין אלבניה לרומא: על מסלול הג'ירו ד'איטליה 2025

הגרנד טור הראשון של העונה יוזנק ביום שישי, וזה הזמן לצלול אל המסלול המפרך שמצפה לרוכבים - 3,413 קילומטר, מעל 52,000 מטר טיפוס, 2 קטעים נגד השעון ושבוע אחרון מהסרטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הג'ירו ד'איטליה ברומא | צילום: Shutterstock

הג'ירו ד'איטליה 2025 יוזנק ביום שישי הקרוב, ורגע לפני, זמן מצוין לסקור מה מתוכנן לרוכבים ב-21 ימי הרכיבה המפרכים. אורך המסלול השנה הוא 3,413 קילומטר, כשהרוכבים יתמודדו עם שני קטעים נגד השעון ויצטרכו לטפס מעל 52,000 מטר – 10,000 מטר יותר מהשנה שעברה. עם זאת, רק שלושה קטעים יסתיימו בטיפוס לפסגה.

לכתבות נוספות בנושא:
נדב רייסברג בחוץ: סגל ישראל פרמייר טק לג'ירו ד'איטליה פורסם ללא ישראלים
האזינו לפודקאסט: המדריך המלא לג'ירו ד'איטליה 2025
100 שנים אחרי: סיפורו של החצוצרן מצ'יטיליו שהדהים את הג'ירו ד'איטליה

אלבנים ונהנים
המרוץ היוקרתי יוזנק בפעם הראשונה באלבניה, שם ייערכו שלושת הקטעים הראשונים של המרוץ. לא בדיוק מדינת אופניים מובהקת, אך כזו שקרובה מאוד לאיטליה, כאשר בחצייה קלה של מיצר אוטרנטו מגיעים ללצ'ה שבדרום ארץ המגף.

המסלול יהיה לא פשוט מההתחלה. הקטע הראשון מדורש לבירה טיראנה יהיה קטע חצי הררי (3 פסגות – אחת מהן בדרגה 2), שעלול להכאיב למי שמגיע בכושר פחות טוב. ביום למחרת כבר יהיה קטע נגד השעון קצר יחסית של כ-13.5 קילומטר בטיראנה, ולאחר מכן יום עם קרוב ל-3,000 מטר טיפוס.

מתניעים באיטליה
אחרי יום מנוחה מוקדם יחסית – בקטע הרביעי הרוכבים יעברו לאיטליה, לשלושה קטעים שאמנם אינם בהכרח שטוחים (שניים מהם מוגדרים כקטעי גבעות), אבל אמורים להסתיים בקרב בין הספרינטרים. הקטע השביעי יספק את הביקור הראשון בהרים, עם סיום בפסגת הטליאקוצו מקטגוריה 1.

אחרי עוד שני קטעי גבעות מגיע יום המנוחה השני, לאחריו קטע 10 יהיה הנג"ש השני והאחרון של המרוץ – קטע די שטוח אבל ארוך יותר מהראשון, של 28 קילומטר. שלושה קטעים נוספים שטוחים יחסית יובילו לקטע ההררי שינעל את השבוע השני – קטע מספר 15, שיהיה גם ארוך (219 ק"מ) וגם כואב, ויכלול בין היתר את הטיפוס למונטה גראפה.

משאירים את הטוב לסוף
כמו שבג'ירו אוהבים, עיקר הכאב יהיה בשבוע האחרון. אחרי יום המנוחה האחרון, מגיעים לקטע 16, שיסתיים בטיפוס קשה לסאן ולנטינו. קטע 17 כולל את המורטירולו האימתני, שאותו יעברו הרוכבים באמצע הקטע. הקטע הבא יהיה הפוגה קצרה שתקדים את קטע 19 הרצחני שיכלול חמש פסגות, מתוכן שלוש מקטגוריה 1, ויסתיים בירידה קצרה לאחר הטיפוס לשמפולוק בצפון איטליה.

בקטע הלפני אחרון הרוכבים יצטרכו להשתמש בכל הכוחות שנותרו להם כדי לטפס, לפחות בתיאוריה, אל פסגת הפינסטרה, שבגובה של 2,178 מטר תהיה ה"סימה קופי" (הפסגה הגבוהה ביותר) של השנה, ולאחר מכן לטפס פעם נוספת לקו הסיום בטרייסטה. נציין כבר כעת, שעוד לפני הזנקת המרוץ כלל לא בטוח שהרוכבים יגיעו לפינסטרה, שכן הפסגה לפי שעה מושלגת לחלוטין ולא מן הנמנע שתוואי המסלול ישתנה. היום האחרון יהיה טיול קצר של 141 קילומטר ברומא (טוב, נו, גם בוותיקן), עד לשער הסיום ולהכתרת המנצח הרשמית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני חייבת הרבה למאמן שלי. הוא דחף אותי, ושחיתי מהר יותר ממה שיכולתי לדמיין. אחד הדברים החשובים הוא שאנחנו גם עושים מזה כיף, ככל שאני מהירה יותר אני מאושרת יותר", השחיינית סאמר מקינטוש, אחרי ששברה שיא עולם שלישי תוך 5 ימים




הטוויטר שלנו