מתיחת ה-1 באפריל || מרתון טבריה יחליף את מרתון ניו-יורק בסבב ה-World Marathon Majors

יום חג לעיר טבריה לאחר שנבחרה הלילה להיכלל ב"סבב המרתונים העולמי" (World Marathon Majors) ולהדיח לא פחות ולא יותר את מרתון ניו-יורק היוקרתי מהליגה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יום חג לעיר טבריה לאחר שנבחרה להיכלל בסבב המרתונים המרכזיים העולמי (World Marathon Majors) ולהדיח לא פחות ולא יותר את מרתון ניו-יורק היוקרתי מהליגה. סבב המרתונים המרכזיים העולמי הידוע בכינויו ה-Six Majors, נחשב לליגה הבכירה של ריצות המרתון החשובות בעולם האתלטיקה וכולל שש תחרויות שנתיות שמתקיימות בבוסטון, טוקיו, ברלין, לונדון, שיקגו ועד אתמול גם את העיר ניו-יורק.

ניו-יורק נפלטה החוצה מסבב המרתונים על חשבון מרתון טבריה | צילום: Metropolitan

המארגנים העדיפו את מרתון טבריה

בשנתיים האחרונות נעשו מאמצים רבים לעדכן את הרשימה ולהוסיף לה גם אתרי ריצה במדינות בה ריצות המרתון מתפתחות ובהן גם ישראל. את הכפפה הרימו בעיריית טבריה, המארחת את אליפות ישראל במרתון לאורך השנים והגישו הצעה ל"Abbott World Marathon Majors", שמארגנים ומפיקים את הליגה הבכירה שנוסדה כבר בשנת 2006, שמרתון טבריה יוכרז כאחד המרתונים בסבב העולמי. מדובר במהלך שיביא להפיכת ישראל למקום אטרקטיבי במבחינת תיירות הספורט העולמי וימקם אותה גבוה לצד ערים מובילות כמו רומא, ברלין, פריס, מדריד ועוד. כיום מתקיימים בישראל שבעה מרתונים ובהם: מרתון טבריה, תל אביב, ירושלים, ים המלח (שהתקיים השנה בפעם הראשונה), התנ"ך, המדברי והמרתון המתקיים במסגרת הישראמן לבודדים ושלשות ומדובר במספר גבוה מאוד ביחס למספר התושבים.

ראש עיריית טבריה רון קובי, שדחף וקידם בחודשים האחרונים מאז היבחרו את הרעיון להפוך את העיר טבריה לאחת מששת הערים בסבב העולמי סיפר לשוונג כי השילוב בין אירוע בינלאומי לעיר טבריה הוא שילוב מנצח שיביא לישראל ולעיר טבריה כבוד רב ותיירות ספורט שלא הכרנו עד כה. " זה בדיוק מה שהעיר שלנו צריכה", הוסיף ואמר, "טבריה מוכרת לעולם בתור המקום שבו ישו הלך על המים, כך שעבורם מדובר בעיר מוכרת וידועה בהיסטוריה וכעת אנחנו מחברים ומוסיפים להם עוד נדבך ומציעים להם להשתתף במרתון שלא הכירו עד כה".

מרתון ווינר טבריה | צילום: עיריית טבריה

חשוב לציין שהעיר טבריה וחמשת הערים הנוספות יתנהלו כליגה שנתית וחמשת המקומות הראשונים בכל ריצה יקנו נקודות דירוג: מקום ראשון 25 נקודות, מקום שני 16 נקודות, מקום שלישי 9 נקודות, מקום רביעי 4 נקודות, מקום חמישי נקודה אחת. בסיום הסבב השנתי זוכים המוביל והמובילה בניקוד בפרס כספי של 500 אלף דולר. בנוסף יש גם פרסים לזוכים במקצי כיסאות גלגלים. הרצים בליגה הבכירה הזו יהיו חייבים להשתתף בלפחות שתי תחרויות על מנת להיכלל בדירוג. רק שתי התוצאות הטובות ביותר נכללות בדירוג.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג