מאור טיורי השיגה את הקריטריון האולימפי בריצת מרתון

במרתון צ'שייר שהתקיים היום באנגליה ומיועד לרצי ורצות עילית התחרו גם שתי נציגות ישראליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במרתון צ'שייר שהתקיים היום (ראשון) באנגליה ואשר תוכנן עבור רצי ורצות עילית התחרו גם שתי נציגות ישראליות – מאור טיורי וביטי דויטש על מנת לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים של טוקיו. שתי הרצות הישראליות ניסו לקבוע היום את תוצאת הקריטריון לנשים שעומדת על 2:29:30 שע'. שיאה האישי של טיורי במרתון הוא 2:42:22 שע' (משנת 2016), אבל היא מאוד השתפרה בשנתיים האחרונות ושיפרה את שיאה בחצי מרתון ל-1:12:27 שע' באליפות העולם האחרונה בפולין. ביטי דויטש מחזיקה בשיא אישי של 2:32:25 שע'.

טיורי סיימה את המרתון היום עם הישג מצוין עבורה והגיעה במקום השני הכללי מבין הנשים עם התוצאה 2:29.03 שע' והשיגה את הקריטריון האולימפי. כעת היא נמצאת בטבלת ההישגים הישראלית במקום השני בכל הזמנים בישראל אחרי השיאנית לונה צ'מטאי-סלפטר.

כזכור, במרתון הבכורה שלה שנערך באוטווה במאי 2016 היא קבעה תוצאה של 2:42:20 שע' ובכך השיגה את הקריטריון להשתתף במשחקים האולימפיים של ריו. את המרתון בריו היא סיימה במקום ה-90 בתוצאה של 2:47:27 שע'.

טיורי שהיא ספורטאית בסגל "אתנה טופ טים", תכנית ייחודית לתמיכה בספורטאיות של הוועד האולימפי – היחידה לספורט הישגי, במסגרת המרכז הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה" במכון וינגייט, אמרה לאחר ההישג: "אני מתרגשת וגאה להשיג את הקריטריון האולימפי, לייצג את המדינה בטוקיו זה משהו שחלמתי עליו זמן רב. עבדתי קשה בשביל זה וחיכיתי לו הרבה זמן. עכשיו נותר לי להמשיך ולהתאמן קשה, זאת על מנת להגיע בכושר הכי טוב שאפשר לטוקיו".

דויטש קבעה אמנם שיא אישי חדש וסיימה במקום החמישי מבין הנשים בתוצאה 2:31.39 שע' אך אין זה מספיק מבחינת הקריטריון כאמור. יחד עם זאת ביטי דויטש הודיעה שמכיוון שהמרתון יתקיים בשבת, אזי היא לא תוכל להתחרות בו וניסתה כזכור לפנות עקב כך לוועד האולימפי הבינלאומי על מנת להעבירו ליום חלופי אחר.

במרתון לנשים, לונה צ'מטאי-סלפטר הבטיחה כבר מזמן את מקומה במשחקים האולימפיים ונכון לעכשיו היא הרצה השביעית בכל הזמנים בעולם אחרי שניצחה את מרתון טוקיו בתוצאה של 2:17:45 בתחילת מארס 2020.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג