לקראת טריאתלון אילת: מי יתמודד על תואר אלוף ישראל?

לאחר שמקצי העילית בוטלו ולא יהיה דרפטינג באליפות ישראל השתנו פני הדברים. אז מי המועמדים לניצחון ומדוע יתכן שבעתיד מקצי העילית יתקיימו דווקא בתל אביב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטריאתלון הישראלי יחגוג בסוף השבוע את אליפות ישראל ה-30 שתתקיים באילת. ב-1987 התקיימה שם אליפות ישראל הראשונה, שנתיים אחרי שהתקיים הטריאתלון הראשון בארץ בקיבוץ חורשים. ואם פעם זה היה ענף קטן שבקושי הכירו, הרי שאליפות ישראל ה-30 מתקיימת כמה שבועות לאחר שהטריאתלט הישראלי הראשון, רון דרמון, השתתף במשחקים האולימפיים.

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

בא להגן על התואר. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

עוד כתבות בנושא
בוטלו מקצי העילית בטריאתלון אילת 
האם הטריאתלון במשחקי טוקיו 2020 יהיה ספרינט? 
מדריך תזונה לקראת הטריאתלון הקרוב שלכם

מי נגד מי?

בנוסף, אליפות ישראל באילת היא גם אירוע מספיק גדול ומכובד, שמוכיח שהטריאתלון הישראלי הולך וגודל בכל הגזרות, גם אצל הספורטאים המקצוענים וגם אצל החובבנים. ואם זה לא מספיק, מדובר רק באירוע הטריאתלון הגדול הראשון באילת בחודשיים הקרובים, כי בסוף ינואר יתקיים שם "ישראמן גארמין" שיחזיר לעיר הדרומית את כל הטריאתלטים ואתם גם את בכירי השחיינים, הרוכבים והרצים שיתחרו בשלשות.

טריאתלון אילת משמש כאליפות ישראל במקצה האולימפי, שם נראה לפחות אצל הגברים כמה מבכירי הטריאתלטים בארץ אבל לא את כולם. האולימפי רון דרמון שנעדר בשנים הקודמות ולא התחרה כיוון שחי והתאמן באוסטרליה, דווקא חזר לארץ אחרי המשחקים האולימפיים, אבל עדיין לא חזר לשגרת האימונים אליה התרגל בשנים האחרונות ולכן הוא יתחרה השנה רק בשלשות. מי שמועמד לשמור על התואר שלו כאלוף ישראל יהיה כנראה שחר שגיב, שהיתה זו עבורו שנה מצוינת ובשיאה טיפס למקום התשיעי בתחרות הסבב העולמי באדמונטון בספרינט ומקום 25 בסבב העולמי בשטוקהולם במרחק אולימפי.

בשנה שעברה ראינו באילת קרב צמוד בין שגיב לאיתמר אלסטר, אלא שגם אלסטר יתחרה השנה רק בשלשות מאחר והוא לא לגמרי החלים מפציעה. אלסטר ישחה בשלשה כשהרוכב שלו יהיה אלוף ישראל לשעבר אמיתי יונה, גם הוא פצוע. המתחרים העיקריים של שגיב במקצה העילית יהיו חבריו לנבחרת רועי זוארץ ורון לוינסון, וזו השלישייה המועמדת לפודיום.

אנטונינה רזניקוב צילום: אבי חיים

בלי דרפטינג יש לה סיכוי טוב להיות גם אלופת ישראל במקצה האולימפי. אנטונינה רזניקוב | צילום: אבי חיים

כפי שדיווחנו כאן לראשונה בשוונג, בשל מיעוט משתתפים בכירים בוטלו מקצי העילית לגברים ולנשים. זה אומר שהטריאתלטים הבכירים בארץ יזנקו במקצה של קטגוריית הגיל 18-34, ולכן גם לא יהיה דרפטינג בקרב על התואר בניגוד לשנה שעברה. אגב, העובדה שאליפות ישראל מתקיימת במסגרת טריאתלון אילת מדי חודש דצמבר, שזו תקופה לא הכי נוחה עבור הטריאתלטים המקצוענים, גרמה לאנשי איגוד הטריאתלון לחשוב על אופציות אחרות בעתיד, ויתכן שמקצי העילית של אליפות ישראל יועברו לטריאתלון תל אביב ולא יתקיימו יותר באילת. השינויים האלו עשויים לשנות את התמונה בעיקר בתחרות הנשים.

DSCF9128

פודיום אליפות ישראל 2015. גל לוי (מימין), יובל גומא ואביטל גז | צילום: יאיר בן עמי

אלופת ישראל יובל גומא תשתתף במקצה האולימפי כדי להגן על התואר, אבל ליאן ויתקין לא נמצאת כרגע במוכנות למקצה אולימפי ולא תתחרה, וגל לוי שהשיגה פודיום בשנה שעברה פרשה. גם אלופת ישראל לשעבר אביטל גז לא תתחרה, והיא מתמקדת כיום יותר ברכיבה. מי שיתחרו בגומא יהיו בעיקר מארי אליאס ואשת הברזל אנטונינה רזניקוב, שהעובדה שלא יהיה דרפטינג בתחרות הופכת אותה כנראה למועמדת לניצחון בזכות יכולות הרכיבה שלה. מה שכן, צריך לקחת בחשבון את יכולות הריצה של מארי אליאס, כך שצפוי להיות קרב מאוד מעניין ביום שישי באילת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עופר הגיב:

    לכתוב שאנטונינה מסכנת את גומה זה כמו לככתוב שאני מסכן את פלפס

    נמו הדג

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג