לליסה דסיסה ומארי קייטאני הם אלופי מרתון ניו יורק

מזג אוויר מושלם תרם לתוצאות נדירות ביחס למסלול של ניו יורק, ולקרב סוער שהתסיים בהפסד של ווינר ענק. ומה עשו הישראלים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון ניו יורק התקיים אתמול (ראשון), לשם שינוי, בתנאי מזג אוויר מושלמים. זה לא אומר שציפו לשיאי עולם במסלול קשה שכולל לא מצט עליות בגשרים הארוכים. מצד שני, התוצאות שהשיגו האלוף החדש לליסה דסיסה והאלופה החוזרת מארי קייטאני, יכולות להיות שוות ערך לתוצאות המהירות ביותר שהושגו השנה – פרט לשיאו העולמי של אליוד קיפצ'וגה בברלין.

עוד כתבות בנושא 
המרתון של ונציה נגמר ב"שחייה"
בן 70 קבע תוצאה מטורפת במרתון טורונטו
אחרי 8 שנים נשבר שיא העולם בחצי מרתון לגברים

הנשים זינקו חצי שעה לפני הגברים, כאשר הקהל האמריקאי עודד בעיקר את האלופה מהשנה שעברה שליין פלנגן מול יריבתה העיקרית מארי קייטאני, שכבר ניצחה בניו יורק שלוש פעמים בעבר. קייטאני לא חזרה על הטעות של השנה שעברה ובחרה להתחיל בקצב רגוע יותר ולאורך יותר זמן. את החצי השני של המרתון היא ניהלה בצורה מופתית והחצי הזה היה מהיר משמעותית מהחצי הראשון בפערים שלא רואים בכל יום אצל רצי המרתון ברמות הגבוהות ביותר.

קייטאני הבטיחה את ניצחונה בשלב מוקדם של המרתון, והחצי השני שלה היה כל כך מהיר, עד כדי שהיא היתה רחוקה בסופו של דבר ב-17 שניות בלבד משיא המסלול של מרגרט אוקאיו שנקבע ב-2003. קייטאני הסתפקה בתוצאה השנייה בטיבה לנשים אי פעם בניו יורק וניצחה בזמן של 2:22:48 שעות. התוצאות של הבאות אחריה מלמדות על הבדלי הפערים במרוץ הזה: ויויאן צ'ריוט סיימה שנייה בזמן של 2:26:02 שעות ואילו שליין פלנגן סיימה שלישית בזמן של 2:26:22 שעות.

קייטאני, שהיא המרתוניסטית המהירה בעולם כיום, סיפרה בסיום שהיא לא חשבה לרגע על שבירת שיא המסלול וכל מה שעניין אותה היה להחזיר לעצמה את התואר.

הקרב בין הגברים היה צמוד עד לשער הסיום. האלוף ג'פרי קמוורור הגיע כפייבוריט מספר 1, גם בגלל הניצחון שלו בעונה שעברה וגם בגלל שהוא ידוע כווינר שיודע לתפקד מצוין ברגעי האמת וכך הוא גם זכה שלוש פעמים ברציפות באליפות העולם בחצי מרתון. לכן, כשקמוורור נותר בדבוקה של חמישה רצים יחד עם לליסה דסיסה ושורה קיטאטה האתיופים, הוא נראה כמו הימור בטוח. דסיסה סיים כבר שלוש פעמים בצמרת בניו יורק ולא הצליח לנצח, קיטאטה הוא מוכשר מאוד אבל רק בן 22 ופעם ראשונה בניו יורק.

ההפתעה היתה כשבקילומטר ה-40 דסיסה הצליח לברוח לקמוורור ולפרוץ קדימה, קמוורור לא הצליח להדביק אותו ולא פחות מפתיעה היתה החזרה לצמרת של קיטאטאה שנותר מאחור מספר קילומטרים לפני כן. קיטאטאה הצליח גם הוא לחלוף על פני קמוורור, ורדף אחרי דסיסה. האתיופי המנוסה יותר רק הגביר את הקצב, והמרדף הזה הוביל אותו בסופו של דבר לתוצאה מהירה מ-2:06 שעות, וזה משהו שקרה רק פעם אחת בהיסטוריה. דסיסה ניצח בזמן של 2:05:59 שעות והקדים בשתי שניות בלבד את שורה קיטאטה. קמוורור סיים שלישי בזמן של 2:06:26 שע'. "השנה החלטתי שאהיה האלוף. סוף סוף הגשמתי חלום", סיפר בסיום דסיסה, שגם זכה בעבר פעמיים במרתון בוסטון.

אחד האנשים שיותר סיקרנו את האמריקאים במרתון הזה היה ברנרד לאגאט, הקנייתי לשעבר שייצג את ארצות הברית החל מ-2004 והיה אחד מרצי ה-1,500 ו-5,000 הטובים בעולם. בגיל 43 הוא רץ מרתון לראשונה בחייו וסיים במקום ה-18 בזמן של 2:17:20 שע'. לאגאט מפנטז על הופעה שישית במשחקים האולימפיים, והפעם בריצת המרתון. אין ספק שהוא יצטרך להשתפר, אבל זו היתה התחלה טובה.

77 רצים ישראלים השתתפו השנה במרתון ניו יורק, ואלו הן כמה מהתוצאות הבולטות שלהם:

מתן כסיף  2:46:06 שע'

איתי צנגר 3:12:27 שע'

ניק שרייר 3:15:51 שע'

ניב מרום 3:18:18 שע'

שמעון מזור 3:22:19 שע'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג