אליפות העולם במרוצי שדה: קמוורור הוכיח שהוא אחד הגדולים

אחרי שניצח פעמיים באליפות העולם בחצי מרתון, הרץ הקנייתי שמר על התואר שלו גם במרוצי השדה אחרי שלמוביל מאוגנדה צ'פטגיי נגמר הכוח לקראת קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'פרי קומוורור ולאונרד ברסוטון רצים קנייתים באליפות העולם במרוצי שדה
ג'פרי קומוורור ולאונרד ברסוטון רצים קנייתים באליפות העולם במרוצי שדה

אליפות העולם במרוצי שדה התקיימה אתמול (ראשון) בקמפלה שבאוגנדה, ואם כאן בארץ אולי לא מתרגשים יותר מדי מהתת-קטגוריה הזאת באתלטיקה, הרי שבאפריקה מדובר באחד מאירועי הספורט היותר מכובדים כי בסופו של דבר רוב הרצים האפריקאים החלו את דרכם על מסלולי חול ודשא עם גבעות מתגלגלות.

וזו לא רק המסורת, אלא היכולת שנראתה שם, בעיקר במרוץ לגברים. מדובר במרוץ ל-10 קילומטרים המורכב מ-5 הקפות. הפייבוריט לניצחון הוא גם זה שניצח בסופו של דבר ומדובר בג'פרי קמוורור הקנייתי, שהוכיח אתמול שהוא אחד הרצים הטובים בעולם היום למרחקים ארוכים, והוא בהחלט יכול להיחקק גם בהיסטוריה של האתלטיקה הקנייתית.

אז אולי קמוורור הוא לא מרתוניסט מהיר כמו אליוד קיפצ'וגה או וילסון קיפסאנג, אבל בכל מה שקשור לאתגרים פחות ארוכים, הוא השולט בעולם בשלוש השנים האחרונות. מדובר ברץ שניצח את שתי אליפויות העולם האחרונות בחצי מרתון, ואתמול הוא גם הפך לרץ הראשון מאז קנניסה בקלה ששומר על התואר שלו באליפות העולם במרוצי שדה.

אבל עם כל הכבוד לקמוורור, הסיפור של מרוץ הגברים לא התמקד רק בו. הוא אמנם הוביל בתום ההקפה הראשנה, אבל בשלבים מתקדמים יותר של הריצה השתלט על ההובלה ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה, שקיווה לעשות היסטוריה מול הקהל המקומי הנלהב. הוא הוביל בבטחה אפילו באמצע ההקפה האחרונה כשנותרו כ-800 מטרים לסיום ואפילו שדרי הטלוויזיה כבר התייחסו אליו כאלוף החדש, כשקמוורור נמצא במרחק של כ-8 שניות מאחור. אבל במאות המטרים האחרונים הסתבר שצ'פטגיי ככל הנראה נתן הכל והוא נותר חסר אנרגיה. הוא התחיל לאבד קצב וקמוורור עקף אותו כשנותרו כ-600 מטרים לסיום. ברגע ששני רצים נוספים עקפו את האוגנדי, הוא כבר בקושי הצליח לזוז אבל קיבל עידוד מהרצים האחרים ומהקהל כדי לנסות ולהגיע לפחות לקו הסיום.

את קמוורור אף אחד לא סיכן מרגע שהוא עקף את צ'פטגיי, והוא ניצח בזמן של 28:24 דקות, בן ארצו לאונרד ברסוטון הגיע שני 12 שניות אחריו ואבאדי האדיס האתיופי סיים שלישי בזמן של 28:43 דק'. צ'פטגיי סיים בסופו של דבר במקום ה-30 בזמן של 30:08 שניות.

מרוץ ה-10 קילומטרים לנשים היה לגמרי בשליטה קנייתית, כשהרצות הקנייתיות סיימו למעשה בששת המקומות הראשונים והאלופה היתה איירין צ'פטאי, שזכתה בפעם השנייה בתואר אחרי שניצחה גם ב-2013. היא סיימה ב-31:57 דק' והקדימה בארבע שניות את אליס נאוונה. פיית' קיפייגון שהיא האלופה האולימפית ב-1,500 מטרים סיימה במקום השישי.

הקהל האוגנדי התנחם במדליית זהב היסטורית של ג'ייקוב קיפלימו, שניצח במקצה עד גיל 20 (ל-8 ק"מ) בזמן של 22:40 דקות. בתחרות השליחים הקבוצתית (2 נשים ו-2 גברים) ל-8 קילומטרים (2 ק"מ לכל רץ ורצה) ניצחה הרביעייה הקנייתית הרבה בזכות פתיחה מהירה במיוחד של אלוף העולם ב-1,500 מטרים אסבל קיפרופ. גנזבה דיבאבה היתה הרצה האחרונה ברביעייה האתיופית וניסתה לצמצם פערים, אך ללא הצלחה. האתיופים התנחמו בזכייתה את לטנסבט גידיי במקצה לצעירות עד גיל 20.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג