אחרי 8 שנים: נשבר שיא העולם בחצי מרתון לגברים

אברהם קיפטום הקנייתי ניצל את המסלול המהיר בולנסיה כדי לשפר בחמש שניות את שיאו של זרסנאי טדסה שהחזיק מעמד מ-2010
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אברהם קיפטום שיאן העולם בחצי מרתון
אברהם קיפטום שיאן העולם בחצי מרתון

מסלול חצי המרתון בוולנסיה לא מאכזב בשנים האחרונות, וכפי שהוא שירת מצוין את לונה צ'מטאי באליפות העולם האחרונה בריצה ל-21.1 ק"מ, כך הוא האיר פנים גם לאברהם קיפטום הקנייתי, ששבר אתמול (ראשון) בעיר הספרדית שיא עולם שהחזיק מעמד 8 שנים.

כל הזמן משתפר. אברהם קיפטום

עוד כתבות בנושא 
אליוד קיפצ'וגה שבר את שיא העולם במרתון 
שיא ישראלי ומקום שני ללונה צ'מטאי בחצי המרתון בליסבון 
הסלבס הישראלים כבשו את חצי מרתון אמסטרדם 

בחודשים האחרונים לא מעט רצים ניסו להתמודד עם שיא העולם הקודם שנקבע על ידי זרסנאי טדסה האריתראי בשנת 2010 בליסבון. אתמול, קיפטום הצליח בביצוע מושלם לשפר בחמש שניות את אותו השיא אחרי שחצה את קו הסיום בזמן של 58:18 דקות.

"קשה לי להאמין, אני מרגיש שאני על הירח", אמר בסיום הריצה אברהם קיפטום והוסיף: "ידעתי שאני בכושר טוב כי לפני חודש קבעתי שיא אישי בחצי המרתון בקופנהאגן, אבל מאוד רציתי לרוץ גם בוולנסיה כי ידעתי שזה מסלול מהיר מאוד ורציתי להמשיך ולשפר את השיא שלי. בין הקילומטר התשיעי לעשירי זיהיתי שהיתה האטה של הרצים, אז החלטתי ללכת על כל הקופה ולהגביר את הקצב".

אגב, שיאו האישי הקודם של קיפטום שנקבע בחודש שעבר היה 59:09 דק' כך שמדובר בשיפור של 51 שניות. הישגו הטוב ביותר של קיפטום בריצת המרתון היה באמסטרדם 2017 אז סיים שלישי בזמן של 2:05:26 שעות. בדצמבר הקרוב הוא ישתתף במרתון אבו דאבי, במטרה לנסות ולשפר את שיאו גם במרחק המלא ואולי לרדת משעתיים וחמש דקות. כעת המסלול המהיר בוולנסיה אחראי לשני שיאי העולם בחצי מרתון, זה של אברהם קיפטום בגברים, וגם השיא לנשים שקבעה בת ארצו ג'וסלין ג'פקוסגיי ב-2017 (1:04:51 שעה).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג