"לא ניתן לקורונה לעצור את הזיכרון הלאומי"

במיזם "רצים לזכרם", שבו מדי שנה ניתן היה לרוץ עם שם של אחד הנופלים ביום הזיכרון לחללי צה"ל על החולצה, מנסים למצוא פתרון שיתאים לגרסת ימי הקורונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

לפני ארבע שנים יזם לוחם שייטת 13 בועז יעקב את מיזם ההנצחה הלאומי-חברתי, "רצים לזכרם", אותו הקים לזכר הנופלים במלחמות ישראל. במתכונתו מאז הקמתו השתתפו במיזם מדי שנה אלפי אנשים אשר רצו, צעדו, בקבוצות ויחידים, לזכר נופלי מערכות ישראל. השנה, למרות משבר הקורונה בארץ ובעולם, הוחלט בעמותת "דרך הרגליים" – יוזמת ומפעילת "רצים לזכרם", לקיים את הפעילות ביום שלישי 28 באפריל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

"היזמה נולדה דרך הרגליים שלי". בועז יעקב | צילום: באדיבות רצים לזכרם

"הקמתי את מיזם ההנצחה הלאומי-חברתי 'רצים לזכרם' לפני ארבע שנים, שמטרתו זיכרון הנופלים במערכות ישראל, מיום הקמת המדינה, תוך העלאת הסיפורים האישיים של כל לוחם ולוחמת", מספר לשוונג בועז יעקב, "היזמה נולדה דרך הרגליים שלי. לאורך השנים, כמו רבים מאיתנו, גם אני איבדתי חברים טובים לנשק וגם חברים לחיים, טובי בנינו שמסרו נפשם על העם והארץ. מצאתי דרך לפרוק חלק מהרגשות הפוקדים אותי מדי יום זיכרון, תוך כדי ריצה, בנופיה הקסומים של ארצנו היפה, ריצה בה בעיקר זכרתי את הקרובים לי. חשתי כיצד הריצה והשקט, לצד רגשות עמוקים של עצב וכאב, הופכים להכרת תודה לאלה שהקריבו בשביל כולנו את היקר מכל – את החיים".

השנה, לאור מגפת הקורונה, הוחלט להתאים את המיזם להגבלות וההיתרים של משרד הבריאות. זאת, כיוון שחשיבות הזיכרון הלאומי חזקה מהקורונה ועלינו להמשיך את מסורת ההנצחה, מדי שנה, ולצד הזיכרון, לחזק את המשתתפים בפעילות לאומית-חברתית, אשר מעניקה למשתתפיה תחושת גאווה ושייכות. השנה, ביום הזיכרון תהיה "יריית הפתיחה" בצפירת שתי הדקות המתקיימת בשעה 11 בבוקר. המשתתפים יעמדו בצפירה כשהם עונדים על חולצתם (כמו מספר חזה בתחרויות) שם של נופל/ת במערכות ישראל.

ההשתתפות גורמת לתחושת גאווה ושייכות | צילום: באדיבות רצים לזכרם

במשך היום יוכלו המשתתפים להקדיש את הזמן עם משפחותיהם לפעילות ביתית לזכר הנופלים כדוגמת: ציור, כתיבה, או כל פעילות יצירתית אחרת ומוזמנים להעלות לעמוד הפייסבוק "רצים לזכרם", אשר ישמש כבמת זיכרון לאומית אחת גדולה. יחד עם זאת, מסביר בועז יעקב, בהתאם להנחיות הגורמים הרלוונטיים, יוכלו המשתתפים לקיים פעילות גופנית במרחב הציבורי, בהתאם להנחיות של עד 500 מ' מהבית ולשתף גם אותה בעמוד הפייסבוק.

"אני מאמין כי במיוחד בעת הזו ולאור המצב אלפים של משתתפים שכבר השתתפו במיזם ועוד רבים אחרים ימצאו במיזם דרך ייחודית ומכבדת לזכור את הנופלים", מציין יעקב. המעוניינים להצטרף ל"עומדים לזכרם 2020" מוזמנים להיכנס ללאתר האינטרנט, www.memorun.org, לקבל שם אקראי של נופל/ת מהמערכת הממוחשבת, עבור כל משתתף. יחד עם זאת יוכלו המשתתפים לבקש שם נוסף ספציפי עבורו יקדישו את הפעילות. ההשתתפות במיזם ההנצחה כרוכה בדמי השתתפות סמליים עבור כל משתתף וכל ההכנסות מוקדשות להמשך פעילות הזיכרון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג