כך תפעלו בעת אזעקה אם אתם באמצע אימון ריצה או רכיבה

כיצד יש להתנהג בימים הקרובים במרחבים הפתוחים במידה ויוצאים לפעילות גופנית של ריצה או רכיבה? הנה שמונה הנחיות שכדאי לאמץ ולשנן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בימים הקרובים נאלץ כל אזרחי ישראל להתאים את שגרת החיים לשגרת החירום הקיימת שכוללת אזעקות ונפילות של רקטות על שטח גדול לאורך המדינה. האיסור על הגעת תלמידים לבתי הספר בגוש דן ובדרום הארץ עם כמיליון תלמידים שנותרו בבית היו רק הסנונית הראשונה לשינוי התפיסתי. לאחר מכן פיקוד העורף עדכן כי מקומות עבודה שבהם קיימים מרחבים מוגנים יהיו פתוחים ושיש להפעיל רק שירותים חיוניים בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה.

עדיף להימנע בימים הקרובים מפעילות בחוץ | צילום: נחמיה גרשוני, Cc-by-sa-3.0 (כיפת ברזל בפעולה)

אין ספק שהמצב כרגע נזיל ולמרות שלעתים נראה כי יש הפוגה, מדובר באירוע שהינו מתגלגל ונתון לשינוי. נכון להיום ההמלצה היא לא לצאת לטווח זמן ארוך מחוץ לאזור המוגן, שכן יש בכך סיכון בוודאי מתל אביב ודרומה. הדבר נכון גם לכל הנוגע לפעילות גופנית במרחבים הפתוחים, כרגע ההמלצה היא להיות בסמוך למבנים בהם יש ממ"ד או מקלט ועל כן גם אם אתם מכירים את המסלול ריצה והרכיבה שלכם ויודעים שיש בסביבה מיגונים או מיגונית עדיף להימנע בימים הקרובים מפעילות בחוץ ולהעביר אותה לחדר כושר או לריצה על מסילה.

מה עליכם לעשות במידה ויצאתם לפעילות גופנית הכוללת ריצה או רכיבה בשטח פתוח:

1. הכי בטוח: כל עוד המצב לא יציב, הימנעו מלצאת מאזור מוגן והשתדלו להחליף את הריצה או הרכיבה למסילה או טריינר ביתי או בחדר הכושר.

2. המסלול: החלטתם לצאת החוצה? תכננו את המסלול מראש כך שיהיה קרוב לאזור מוגן או מבנה אליו תוכלו לפנות במידת הצורך.

3. זמן: הקציבו את הזמן שבו תשהו בחוץ – לא יותר מחצי שעה.

4. עדכון: ספרו לאנשים הקרובים אליכם שאתם יוצאים – כך שבמידת הצורך ידעו על מיקומכם.

5. הקפות קטנות: את הריצה או הרכיבה בצעו בהקפות קטנות מאשר אתם עושים בדרך כלל – כך שתמיד תהיו קרובים לאזור הבית

6. בעת אזעקה: במידה ויש אזעקה במהלך האימון כאשר אתם בשטח פתוח השתטחו ארצה ושימו את הידיים על הראש – כך שטח הגוף החשוף לרסיסים קטן יותר והסיכוי להיפגע נמוך יותר.

7. מרחבים מוגנים: במידה ואתם בסמוך למבנים ונשמע אזעקה היכנסו למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לאזור הרלוונטי (עד דקה וחצי לאזור גוש דן) לפי ההנחיות הבאות: השוהים במבנה ייכנסו לממ"ד, מקלט, חדר מדרגות או חדר פנימי וסגרו דלתות וחלונות. השוהים בחוץ בשטח בנוי ייכנסו למבנה או למחסה קרוב. חשוב: יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות.

8. רכב: אתם נמצאים בדרך לאימון? במידה ונשמעת אזעקה עליכם לעצור את הרכב בצד הדרך, לצאת ממנו ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

עדכון הנחיות פיקוד העורף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג