כך נראה השינוי הגדול בפעילות הספורטיבית האנושית בעקבות וירוס הקורונה

הנתונים משעוני הספורט בתקופת הקורונה, הצביעו על שינוי משמעותי בסוגי הפעילויות שאנשים מבצעים. אז מה ניתן להסיק מהמגמות ומהשינויים הללו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לערוץ כתבות הקורונה בשוונג


באמצע חודש מארס, יום שישי ה-13 ליתר דיוק, התעוררו האמריקנים לבשורה כי הוכרז בארה"ב "מצב חירום לאומי". עד יום ראשון הוציא ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות) המלצה נגד התכנסויות של 50 אנשים ומעלה. על פי נתוני מעקב אחר פעילויות מיליוני המשתמשים הרשומים בגרמין (Garmin), סוף השבוע הגורלי הזה באמצע חודש מארס היה נקודת מפנה, שציינה שינוי גדול בפעילות האנושית.

יותר אנשים מתעמלים והם מוצאים דרכים חדשות לעשות זאת מהבית | צילום: באדיבות גרמין

עוד כתבות בנושא
8 "מטרות קורונה" לרץ החובב שמרגיש בחל"ת מהריצה
עתיד הריצה: מהי ריצה על פי מדד הכוח?
איך משתמשים נכון במקלות ריצה בשטח?

כאשר הממשלות במדינות השונות ממליצות לא להתקהל במקומות הומי אדם, אין זה מפתיע כי הנתונים מצביעים על ירידה מסיבית במספר הצעדים הכללי שננקט במהלך השבועיים האחרונים של חודש מארס. זהו תרחיש גורם-ותוצאה ברור, התואם את נתוני המגמה העולמית בסין, באיטליה ובמדינות אחרות בהן התפרצה המגיפה.

בעוד שהירידה העולמית בפעילות גופנית "מגרדת" את פני הנעשה, המדדים המתקדמים במיליוני המוצרים הלבישים של החברה מספקים הבנה עמוקה יותר של האופן שבו אנשים מתמודדים עם ההשפעה של המגיפה על אורח החיים הפעיל שלהם. למעשה, למדנו על שינוי משמעותי בסוגי הפעילויות שאנשים מבצעים, שינוי המשקף תמונת מצב חסרת תקדים בכל הנוגע להתעמלות ופעילות ספורטיבית, במיוחד בחודשי האביב.

על מה מצביעות המגמות הראשוניות?

כדי לצייר תמונה ברורה של המגמות הראשוניות, המהנדסים והאנליסטים של החברה בדקו את אחוז השינוי ברמת הפעילות בארצות הברית לספורט ופעילות ספציפית והשוו את המחצית הראשונה של חודש מארס עם המחצית השנייה של חודש זה כדי לקבוע עלייה וירידה (התוצאות מבוססות על בסיס אותה תקופה בשנת 2019).

בעולם הספורט החורפי, סקי וסנובורד יורדים ב-96%, מכיוון שה"גיחות" האופייניות לפעילות בסוף השבוע נעלמו לפתע. נתון התואם את המצב בעולם האמיתי, שכן יעדים פופולריים בקולורדו ויוטה נסגרו בין לילה, מה שמאלץ רבים לבטל את תכניות חופשת האביב שלהם.

פעילות האופניים הווירטואלית עלתה בשיעור גבוה | צילום: באדיבות גרמין

בעוד הגולשים ירדו מההר, נראה כי רוכבי האופניים דוושו חזרה למערות הכאב שלהם כדי להמשיך בשגרה. פעילות האופניים הווירטואלית (באמצעות טריינרים) עלתה בשיעור גבוה של 64% במחצית השנייה של החודש, שינוי אגרסיבי שנראה כאשר משווים אותו לתקופה המקבילה אשתקד. במארס 2019 נרשמה ירידה של 20% בפעילות הטריינרים כאשר רוכבי אופניים החלו באופן טבעי לצאת לרכיבה בחוץ כדי ליהנות ממזג האוויר החם יותר.

ריצה על מסילה

הדברים נעשים מעניינים עוד יותר כשאנחנו עוברים מספורט נישתי יחסית ובוחנים את חובבי הכושר היומיומי שנאלצו לחשוב מחדש על שגרות האימון היומי. ריצה בתוך מבנה/הליכון ושחייה בבריכה יורדת ב-44% ו-88% בהתאמה. על פני השטח, זה נשמע כאילו עצרנו. עם זאת, הסיפור המלא מצביע על ההפך הגמור. זכרו כי חדרי כושר גדולים בארצות הברית (ובעולם) נסגרים ומספר עצום של הליכונים מונחים ללא שימוש. אם אנו מסתכלים על ריצה וירטואלית (מבוצעת על הליכון ועל ידי חיבור השעון החכם שלך לאפליקציית צד שלישי כמו Zwift) אנו רואים עלייה תלולה במחצית השנייה של מארס. למרות שחדרי הכושר סגורים, הסבולת הראשית הכוללת בתוך מבנה (Indoor Cardio) מתחזקת על פני נתוני 2019 ומציגה עלייה של 18% בין שבוע לשבוע מה-16 במארס ל-30 במארס. נראה כי כל זה מרמז על דבר אחד: יותר אנשים מתעמלים, והם מוצאים דרכים חדשות לעשות זאת מהבית, עם ובלי ציוד משלהם.

הבדלי נתוני ריצה על מסילה בין השנים 2019 ל-2020 | צילום: באדיבות גרמין

תיאוריה זו נתמכת בדיווחים בתקשורת על חוסר במלאי של חנויות המוכרות ציוד לאימון ביתי, כאשר אנשים מחפשים דרכים יצירתיות להביא את חדר הכושר אליהם הביתה. יתרה מכך, ההליכה כפרופיל פעילות רשומה (באמצעות האפליקציה) עלתה ב-36% בהשוואה בין המחצית הראשונה של חודש מארס ובין החצי האחרון של חודש מארס. נתון זה כפול מהגידול של 18% שנצפה בתקופת האביב המקבילה אשתקד. המספרים מאמתים את מה שהרוב רואים מהמרפסת  – הרבה אנשים הולכים. כמובן דואגים לעמוד בהמלצות להתרחקות חברתית כדי להיות בטוחים, אבל בכל זאת, צועדים. כל זה משקף תצפית חשובה נוספת בעולם האמיתי, אותה ניתן ללמוד מהמדיה החברתית. השגרה בתוך הבית ממציאה אותנו מחדש ומשותפת באופן וירטואלי. רשתות חדרי הכושר ומאמנים אישיים מציעים פתרונות לאימון מרחוק. הצרכנים מאתגרים זה את זה להמשיך לנוע.

דבר נוסף שאפשר ללמוד הוא על הקשר הבלתי נפרד בין גוף ונפש – זאת מאחר וישנה מגמת עלייה חיובית מאוד באימוני היוגה. הנתונים מראים עלייה של 11%, בהשוואה בין החצי הראשון של החודש למחצית השנייה, בתרגולי הרמוניה של הנפש והגוף דרך מתיחות ותרגילים. זו גם עלייה משמעותית נוספת לעומת נתוני 2019. בין אם המחצלות מגולגלות על רצפת הסלון, בחצר או במרפסת, ברור שיוגה הופכת לפעילות מועדפת בעולם שבו כולנו קצת צריכים לעמוד על הראש.

אז מה אנו יכולים להסיק ממגמות אלה? מבחינות רבות הכל עניין של פרשנות. בעוד שהנתונים הם נתונים מספריים קשיחים, חשוב לציין כי כל המידע שמופיע כאן הוא ניתוח סובייקטיבי המבוסס על קיום האירועים בעולם האמיתי והתובנות שלנו כמומחים בקטגוריה. מכאן נובע, כי מוקדם מדי להסיק מסקנות סופיות, לפחות בוודאות מוחלטת.

המהנדסים והאנליסטים של גרמין ימשיכו לעקוב אחר הנתונים ולספק עדכונים לטובת משתמשי החברה והציבור הרחב. המספרים העתידיים, אלה שנראה בחודש אפריל, ישקפו טוב יותר את ההשפעה של תקופת השהייה המלאה בבית ויציעו בוודאי זוויות נוספות לאופן שבו משפיעה המגיפה העולמית על אורח החיים הפעיל שלנו.


הכותב הוא מנכ"ל רונלייט, הנציגה הרשמית של Garmin בישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג