ישראמן 2019: כל מה שקרה בחצי איש ברזל

תנאי מזג אוויר מעולים ברכיבה וקשים בריצה גרמו לתהפוכות בצמרת, וגם להפתעה גדולה בקרב בין הישראלים. ולמרות הכל, היו תוצאות מטורפות בריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בניגוד לרוב תחרויות הישראמן בשנים האחרונות, הפעם נהנו המשתתפים מתנאי מזג אוויר אידאלים לשלב הרכיבה שהוא הארוך ביותר בתחרות. הם זינקו לים פחות שקט מהרגיל במונחים של אילת, אבל בטיפוס להרים הם נהנו ממזג אוויר נעים במיוחד ומרוחות חלשות מאלו שבדרך כלל תוקפות את הרוכבים אחרי העלייה לנטפים.

ביצוע מדהים בריצה. דייגו ואן לואי | צילום: דארן ווילר

עוד כתבות בנושא 
צפו בסיכום חצי הישראמן בוידאו
צפו בסיכום הישראמן בוידאו
הבלוג החי של הישראמן

התנאים האלו התאימו מאוד בהתחלה לג'רמי מורל הצרפתי, שהתחרה בישראמן בפעם הראשונה. אמנם מי שיצא ראשון מהמים היה רועי זוארץ, אבל מורל היה הרוכב המהיר ביותר והוא סיים את המסלול המפרך של 90 הקילומטרים בזמן של 2:42:38 שעות ויצא ראשון לריצת חצי המרתון. 4 דקות אחריו הגיע גאבור פלדום ההונגרי ו-6 דקות אחריו דייגו ואן לואי הבלגי, שזכה בחצי ישראמן לפני שנה.

בריצה הטמפרטורות עלו, מה שהיקשה מאוד על הצרפתי. בסוף הירידה לאילת הוא עוד הוביל בפער משמעותי, כאשר פלדום איבד כוחות, נכנע לחום ופרש. ואן לואי, שהתאמן בשבועות האחרונות באיים הקנאריים, סיפר לאחר מכן שהוא הסתדר מצוין עם מזג האוויר החם. בקילומטר ה-16 של הריצה הוא הצליח לסגור את הפער על מורל, ומכאן דרכו לניצחון היתה מובטחת.

ואן לואי רץ את חצי המרתון בזמן מדהים של 1:12:55 שעה, כמעט 10 דקות יותר מהר ממורל. זה הוביל אותו לניצחון שני ברציפות בחצי ישראמן בזמן של 4:33:31 שעות כאשר מורל סיים כ-4 דקות וחצי אחריו. דידריק שלטינחה ההולנדי טיפס בהדרגה למקום השלישי והוא שוב עומד על הפודיום של חצי ישראמן.

בקרב בין הישראלים, ויטלי לייקין עקף את רועי זוארץ בשלב הרכיבה והיה הישראלי הראשון שהחל את החלק השלישי והאחרון של הריצה. בסופו של דבר גם לייקין נכנע למזג האוויר החם ובחצי המרתון היה רחוק מהיכולות שלו. זוארץ היה צמוד אליו אבל גם הוא כנראה לחץ חזק מדי. מי שניצל את זה, בהופעת הבכורה שלו בישראמן, היה הטריאתלט בן 21 מנבחרת ישראל, עידן אפסימון.

מרטינה דוגאנה מנצחת חצי ישראמן 2019

מרטינה דוגאנה מנצחת חצי ישראמן 2019

בתור טריאתלט שמתחרה במרחקים של אולימפי וספרינט, אפסימון די התקשה ברכיבה והיה רחוק בה מהזמנים של המובילים, אבל מצד שני לחצי המרתון נשאר לו הרבה כוח ואת הריצה הוא סיים בזמן של 1:16:37 שעה. למעשה הוא היה הרץ השני בטיבו בתחרות הזאת בפער גדול על שאר המשתתפים. אפסימון סיים במקום החמישי הכללי והראשון בין הישראלים שנרשמו למקצה העילית בזמן של 4:52:57 שע'. הישראלי השני שהגיע לקו הסיום היה מיתר הלר בזמן של 4:59:39 שעות. שני בין הישראלים במקצה העילית ושישי כללי סיים תום מרמרלי עם 5:01:47 שע' ואסף פורת הגיע אחריו עם 5:02:57 שע' ומקום שביעי כללי. את פורת הקדים רועי מילמן שגם הוא התחרה בקטגוריית גיל וסיים בזמן של 5:02:29 שע'.

בתחרות חצי המרחק לנשים, מרטינה דוגאנה האיטלקיה הובילה לאורך כל התחרות כבר מהיציאה מהמים ורשמה תואר שני שלה בחצי ישראמן. הפעם היא חצתה את קו הסיום אחרי 5:35:16 שעות. הדס מזר סיימה במקום השני והיתה המנצחת הישראלית של חצי ישראמן עם זמן כללי של 5:45:29 שע'. ענבר זהבי שהתחרתה לראשונה מאז שילדה תאומים סיימה במקום השלישי הכללי והשני בין הישראליות בזמן של 6:18:05 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג