טריאתלון עמק הירדן חוזר, אז מי יהיה "מלך הצפון"?

אחד הטריאתלונים הוותיקים בארץ חוזר במהדורה מורחבת בסוף אפריל וביום הזה חוף צמח יהיה המקום להיות בו לא רק עבור הטריאתלטים אלא עבור כל ספורטאי הסבולת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום ניר עמוס

ב-1990, לא הרבה זמן אחרי שהתחילו לארגן טריאתלונים בארץ, התקיים לראשונה טריאתלון עמק הירדן. בימים ההם הכנרת היתה אחד המוקדים לקיום טריאתלונים בארץ. אפשר היה לבנות על שחייה בים רגוע, היה קל יותר לסגור לתנועה את הכבישים סביב הכנרת ובכלל – לקיבוצניקים היה תפקיד חשוב מאוד בהבאת הענף הזה לארץ, והקיבוצניקים מעמק הירדן היו חזק בעניינים. בנוסף, טריאתלון עמק הירדן הוא האירוע הפותח במסגרת אירועי "כנרת אקשן", אליו מצטרפים צליחת הכנרת וסובב כנרת באופניים"

אחד המקומות הטובים בארץ לטריאתלון | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
שחר שגיב סיים במקום הרביעי בגביע העולם בקייפטאון 
מהם השינויים החדשים של ITU בטריאתלון? 
30 התמונות המרגשות מישראמן 2018 

טריאתלון עמק הירדן היה אחד האירועים הבולטים בלוח השנה של הטריאתלטים בין השנים 1990 ל-2012, אלא שבשנה זו ביטלו אותו בגלל בעיות תקציביות. ב-2013 חזר הטריאתלון לכנרת והפעם כשיתוף פעולה בין איגוד הטריאתלון לשוונג אירועי ספורט, וכך נוסד ישראמן צפון שהתקיים בכנרת במשך שלוש שנים.

השנה, ב-27 באפריל, טריאתלון עמק הירדן חוזר עם מגוון מקצים מחצי איש ברזל (1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה ו-21.1 ק"מ ריצה) ועד למיני ספרינט. השם השני של האירוע הזה הוא Race of the north והתחרות הארוכה למרחק חצי איש קיבלה את הכותרת King of the north.

השנה, הרעיון הוא להפוך את האירוע הזה לחגיגת ספורט אחד גדולה שתכוון לקהל גדול מאוד של אנשים. אנשי הברזל שמתכוננים לתחרויות באירופה בקיץ יקבלו יופי של תחרות בקרה בחצי איש ברזל, שאר הטריאתלטים יוכלו לבחור בין המקצה האולימפי למקצה הספרינט, הטריאתלטים הצעירים יוכלו להתחרות במיני ספרינט, ומי שמתמקד בענפים בודדים יוכל להיות חלק משלשה, או לחצי מרחק או למרחקים פחות ארוכים.

מי שמתכנן להשתתף במקצה חצי איש ברזל בעמק הירדן יכול כבר מעכשיו לדעת שיהיה לו מותר לשחות עם חליפה. לגבי המשתתפים במקצים האחרים, רק בבוקר המרוץ יוחלט אם תתאפשר שחייה בחליפה וזה יהיה מותנה בטמפרטורת מים קרה מ-22 מעלות צלזיוס. הכניסה לטריאתלטים יתחיל בבוקר המרוץ החל מ-4:45, וכמובן שמומלץ מאוד ללון באזור לפני כן ולהגיע לאזור הכנרת ביום חמישי, כאשר התחרות תתקיים בשישי בבוקר.

משתתפי חצי איש ברזל יוכלו לשחות בחליפות, אצל השאר זה תלוי בטמפרטורת המים | צילום: צלמי שוונג

עוד משהו שחשוב לציין זה שמדובר בטריאתלון ללא דרפטינג למעט מקצי הנוער והמיני ספרינט. מאחר והשחייה בטריאתלון זה היא בחוף צמח, אחת ההמלצות החמות למי שמעולם לא התחרה שם היא לדאוג לזוג נעלי ריצה נוסף, שישמש את המשתתפים כדי לרוץ בקטע שבין היציאה מהמים לשטח ההחלפה, בגלל האבנים בחוף שמקשות מאוד על ריצה יחפה. הרכיבה במקצה חצי איש ברזל (2 הקפות) ובמקצה האולימפי תהיה לאורך הכנרת צפונה, לכיוון רמת הגולן ובחזרה (נקודת הסיבוב בצומת רמות).

בסופו של דבר, טריאתלון עמק הירדן יהיה המקום להיות בו ב-27 באפריל עבור כל ספורטאי סבולת, בין אם אתם טריאתלטים ובין אם רצים, רוכבים או שחיינים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עלי הגיב:

    מוזר שתאריך של אירוע בסדר גודל הזה נקבע ארבעה חודשים קודם לכן ומתנגש עם ארועים גדולים אחרים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג