טור דה פראנס 2016 || מה קורה כשפרום דופק בריחה ותוקף בירידה?

אז מה קרה שם בקטע 8? פרשננו חגי אשלגי עם 10 נקודות קצרצרות וחדות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

7cd15dc7ce4f4c07b833273a53b0a4fc
לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

1. כריס פרום מציג: התקפת פתע! בזמן שכל הפייבוריטים התכוננו להתמודד עם פרום מודל 2015, הוא כבר הכין את השדרוג של 2016. בתפריט – התקפה בירידה, קפיצת מדרגה טכנית, וניצול הזדמנויות. פרום במתקפת יחיד פתאומית תפס את כל הפייבוריטים לוקחים אוויר אחרי העלייה האחרונה של הקטע השמיני (הקול דה פריסורד), ופשוט דפק בריחה! שלושה פרסים לפרום בסיום – ניצחון בשלב; זמן – 13 שניות על הכביש ועוד 10 שניות בונוס על הניצחון; והחולצה הצהובה!

צפו | כריס פרום בפידול ומנח אווירודינמי 

2. מה עשה פרום בטור של 2013? תקף בשלב 8 בפירנאים, ניצח את השלב, לקח את החולצה הצהובה (ולבש אותה עד פאריס). מה עשה פרום בטור של 2015? לקח את החולצה בשלב 7 ולבש אותה עד פאריס, וגם תקף וניצח בשלב הראשון בפירנאים. היום שוב – שלב 8, התקפה וחולצה צהובה. אם דברים באים בשלשות, אז האמונה התפלה אמורה לקחת את פרום בצהוב עד פאריס. פרום מכור לפירנאים, ובשנים האחרונות, הפרינאים מחזירים לו דיבידנדים ענקיים.

3. ההבדל בין ההרפתקאות הפירנאיות של פרום ב-2013 ו-2015 לבין אלו שהיו היום, הוא בכיוון השיפוע של הכביש. בשנים עברו, פרום ניצח בעליה. השנה, הוא ניצח בהתקפה בירידה.

4. את מה שעשה פרום ניתן לעשות רק עם ותק, ניסיון וארגזים של בטחון עצמי. אם יש דבר אחד שהזכירה ההתקפה של פרום, זה את ההתקפה של מיגל אינדוראין בשלב 7 משרלאורה לליאז' בטור של 1995. התקפת פתע שתפסה את כל הדבוקה מנמנמת. חוכמה, ניסיון, אינסטינקטים וניצול הזדמנות אופטימלי.

צפו | תקציר קטע 8

5. דווקא כשנראה היה שהיראה של נאירו קווינטאנה מכריס פרום הולכת ומצטמצמת בעלייה האחרונה, אחרי שכיסה ביכולת טיפוס עילאית את כל מה שקבוצת סקאיי ניסתה לזרוק כלפיו, דווקא כשנראה היה שקווינטאנה מתחזק, התפוצץ פרום בירידה ושפך דלי קרח על הביטחון העצמי המשתפר של הקולומביאני. אמר מי שאמר – "אני לא צריך להביס את יריביי, אני צריך להביס את ביטחונם העצמי." פרום עשה צעד בכיוון כשקימט קצת את הביטחון העצמי של הקולומביאני. השאלה האם נאירו קווינטאנה יכול לנצח בטור דה פראנס השנה, תלויה ב-70% בתשובה לשאלה מתי הוא סוף סוף ייצא להתקפות.

6. מוביסטאר וקווינאטנה תקפו את פרום בטור של 2015 מעט מדי ומאוחר מדי. זה כמעט הספיק כדי להביא להם את החולצה הצהובה, אבל כמעט זה לא זה. אם הלקח לא יילמד במחנה הספרדי-קולומביאני, ואם הם לא יעברו למצב התקפי כבר בשלב 9 לאנדורה, הם שוב עלולים למצוא את עצמם בוכים על חלב שנשפך, מעט מדי ומאוחר מדי.

7. למרות מה שנאמר, העצמה של קבוצת סקיי בהחלט מרתיעה התקפות נגד. בזמן שלקבוצות החזקות עד שלושה רוכבים בדבוקה הראשונה בהרים, את הכרכרה של סקיי מובילים 5-6 סוסי מרוץ מופלאים בראשות כריס פרום. גם היכולות של סרג'יו הנאו הקולומביאני של סקיי, היו היום מעל ומעבר. עדיין, לקווינטאנה לא תהיה ברירה אלא לתקוף, ולא מאוחר מדי, בעלייה האחרונה לאנדורה ארקליס בשלב 9.

8. Rule Britannia! מתוך שמונה השלבים הראשונים, נתיני המלכה אליזבת' השנייה ניצחו בחמישה! שלושה לקאוונדיש, אחד לקאמינגס בשלב 7, ועוד אחד לפרום בשלב 8. לא מספיק לכם? קבלו בריטים שלובשים היום את החולצה הצהובה (פרום), את החולצה הירוקה (קאוונדיש) ואת החולצה הלבנה של המוביל בדירוג הרוכבים הצעירים (אדם ייטס). אמרתם Brexit? לא באופניים! הבריטים כובשים את כבישי צרפת. יש מה ללמוד.

79702.1

תפס את כל הפייבוריטים לוקחים אוויר. כריס פרוס

9. שלב 9 הוא עוד טרק הררי של 184 ק"מ בין 5 פסגות, עם סיום בראש ההר באתר הסקי ארקליס באנדורה. כ-130 ק"מ מהשלב הם בספרד, והיתרה באנדורה. כדאי לשים לב: לנאירו קווינטאנה ולכריס פרום כמובן, שינעלו קרניים בעלייה האחרונה אם לא קודם; וגם – לדן מרטין שנותן עד עתה הופעה נפלאה בטור, וגר דרך קבע באנדורה; לריצ'י פורט וטי-ג'יי ואן גארדרן מקבוצת BMC שנראים שואבים בטחון אחד מקרבת השני; לרומיין ברדה הצרפתי מ-AG2R; ולאדם ייטס הבריטי הצעיר. המאמינים בחלומות יכולים לעקוב גם אחרי חואקים רודריגז ואלברטו קונדטור.

10. שתי סיומות זכורות לי באנדורה ארקליס – הראשונה היתה הניצחון של הטורבו-דיזל יאן אולריך בטור של 1997, בה סגר הגרמני הצעיר את ניצחון הטור היחיד שלו, והדיח את ראש קבוצתו ביארן ריס. השנייה – התעופה במעלה ההר של הצרפתי הגבוה והדקיק בריס פיילו עם חולצה פתוחה מתנפנפת ברוח ב-2009. לאנדורה יש היסטוריה של סיומות מרתקות. יש למה לצפות.

לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36