טור דה פראנס קטע 07: מי הזמין דאבל פוגאצ'ר?

מי שראה את סיום הקטע של היום זכה לראות סרט מתח במיטבו עם סוף שלא היה יכול להסתיים אחרת - טאדיי פוגאצ'ר עם ניצחון שני ברצף שוב על הפודיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס

 

1. למי שמכיר את הטיפוס התלול לפלאנש דה בל פי (רמפת/פלטת הבנות היפות), לא היה ספק שהשלב היום יתאפיין ב-169 ק"מ של משחק מקדים, רק כדי להסתיים ב-7 הק"מ הקטלניים של העלייה המפורסמת, שחוגגת עשור מאז הופעתה לראשונה בטור דה פראנס.

2. היה זה כריסטיאן פרודהום, המנהל הנוכחי של הטור דה פראנס, שהחליט ב-2012 להכניס את הטור לטיפוסים הרריים ברכס הווז' בצפון מזרח צרפת. מאז, מככבת עליית הבנות היפות בתדירות ממוצעת של אחת לשנתיים ב-טור. המצנח הראשון בראשה היה לא אחר מאשר כריס פרום, כאשר ב-2012, במדי קבוצת סקיי, שימש כעוזר העיקרי של ברדלי וויגינס בהרים, בדרכו של וויגינס לניצחון בפריז.

3. המנצח האחרון בה, היה טאדיי פוגאצ'ר – המנצח הכפול בטור דה פראנס. ב-2020, ניצח פוגאצ'ר בראשה של אותה העלייה, במה שהיה אז השלב הלפני אחרון של טור 2020 – שלב אימתני נגד השעון.

4. אז, ב-2020, פוגאצ'ר גם ניצח בשלב הנג"ש, גם דחק את פרימוז רוגליץ' (מקבוצת יומבו-ויסמה) מהמקום הראשון בדירוג הכללי וגם סיים את השלב עם החולצה הצהובה בדרך לניצחון ראשון מפתיע בטור דה פראנס. מרווח הניצחון בסיום בין פוגאצ'ר לבא אחריו (טום דומולאן) אז ב-2020, עמד על 1:21 דק'.

5. ספוילר – גם השנה פוגאצ'ר ניצח בשלב, גם השנה רוכב יומבו-ויסמה סיים שני (ורוכב נוסף מאותה קבוצה סיים שלישי), אבל השנה, זה היה קרוב יותר. הרבה יותר. הפעם, מרווח הניצחון של פוגאצ'ר בסיום השלב לא היה אפילו שנייה בודדת אחת. פער הניצחון היה כאורכם של זוג אופניים אחד.

6. כאשר חבורת בריחה חזקה במיוחד יצאה לדרך, נאלצה קבוצתו של פוגאצ'ר – קבוצת איחוד האמירויות – ליטול את מושכות הובלת הדבוקה. בכניסה לעלייה האחרונה, החלה חבורת הבריחה מלפנים להתפורר, ולנרד קמנה הגרמני מקבוצת בורה, היה האחראי העיקרי לכך.

7. קמנה בן ה-25 נראה טוב בתחילת העלייה. אפילו טוב מאד. אבל בינתיים, מאחור, אינאוס העבירה את אלוף העולם נגד השעון – פיליפו גאנה לקדמת הדבוקה במטרה להכניס את רוכבי אינאוס בעמדה קדמית לתחילת השיפוע. הפער, לזכות קמנה בתחילת העלייה, עמד על כ-1:50 דק' לעומת הדבוקה מאחור, והתקוות במחנה קבוצת בורה, החלו לתפוח כמו בגט בתנור.

8. מתחילת העלייה, חזרה קבוצת האמירויות להכתיב קצב מקדמת הדבוקה. השיפוע הקטלני בקילומטר האחרון צינן את תעוזת התקיפה של כולם. לאט לאט, בקצב מטרונומי, אספה הדבוקה בראשות רוכבי האמירויות את שיירי חבורת הבריחה, והפער של קמנה הלך והצטמצם.

9. קילומטר אחד לסיום, היה לקמנה עדיין יתרון של כ-40 שניות. אבל 800 מ' לסיום, אחרון רוכבי הסיוע של פוגאצ'ר – ראפאל מייקה הפולני – הסתובב אחורה וסימן לפוגאצ'ר – צא!

צ פ ו | תקציר קטע 07

10. באופן שהדהים לפחות את כותב שורות אלו, פוגאצ'ר לא ממש הצליח לצאת. לפחות לא כמו שראינו ממנו בעבר. הוא נתן שתיים-שלוש האצות, אבל לא ברמת האיכות והעוצמה שלמדנו להכיר אצלו. על זנבו, נותרה עדיין חבורה מכובדת, שכללה רוכבים לא מעטים מיומבו ויסמה, אינאוס, גרופאמה, מוביסטאר ו-DSM.

11. מקטע אחרון חדש התווסף השנה לעלייה המפורסמת. מקטע של דרך עפר/חצץ תלולה מאין כמוה. כ-400 מ' לסיום נכנסה הדבוקה המצומקת בראשות פוגאצ'ר לפריים הצילום הטלוויזיוני מאחורי קמנה, שהתפתל על אופניו במאמץ אחרון מול השיפוע. אז, הפער לזכות קמנה עדיין עמד על כ-20 שניות.

12. הראשון שנמאס לו מישיבה בתהלוכה מאחורי פוגאצ'ר, הראשון לאבד סבלנות ולאזור אומץ בו זמנית, היה יונאס וינגגורד המצוין מיומבו-ויסמה (מקום שני כללי בטור אשתקד). הדני בן ה-25 פרץ מימין לפוגאצ'ר ויצא להתקפה על שיפוע דרך העפר התלול. פוגאצ'ר יצא למרדף אחריו. 100 מ' לסיום, עקף וינגגורד את קמנה, ומיד אחריו עקף אותו פוגאצ'ר. ב-20 המטרים האחרונים לסיום, כשגם לוינגגורד החלו להישרף המנועים, עבר פוגאצ'ר מרכיבה בעמידה, לישיבה על הכיסא, והצליח ב-10 פידולים חזקים ומהירים לעקוף את וינגגורד 10 מ' מהקו.

13. בסיום – פוגאצ'ר ראשון, וינגגורד (יומבו-ויסמה) שני באותו זמן, פרימוז רוגליץ' (יומבו-ויסמה) שלישי בפיגור 12 שניות. קמנה המשתנק נאלץ להסתפק במקום הרביעי המאכזב.

14. על אף המקום השני והשלישי, קשה לפקפק בכך שבמחנה יומבו-ויסמה האדרנלין זורם הערב. וינגגורד מדורג שני כללי, 35 שניות בלבד אחרי פוגאצ'ר, מהן 14 שנ' בונוסי זמן עודפים בהם זכה פוגאצ'ר עקב ניצחונות בשני שלבים. רוגליץ' עדיין המטפס השלישי הכי חזק בדבוקה. בנוסף, על העלייה שאולי הפחידה אותם יותר מכל (טריטוריית פוגאצ'ר קלאסית אפילו יותר מהעליות האלפיניות הארוכות) הם איבדו מעט מאד זמן. אולי פחות משחששו.

15. אם כבר, וינגגורד הוכיח שוב שהוא הגיע מוכן, אמיץ ורעב. זו ודאי לא היתה ההתקפה ההררית האחרונה שלו, וגם לא של רוכבי יומבו-ויסמה בכלל.

16. השאלה תהיה, האם פוגאצ'ר בסך הכל שמר היום כח ועסק בניהול אנרגטי לימים הבאים, או שהוא באמת התקשה לתקוף בקצבים שראינו ממנו בעבר.

17. מיודענו כריס פרום מקבוצת ישראל פרמייר טק, שניצח על אותה עלייה לפני 10 שנים, אמנם מגלה סימני שיפור הדרגתיים, אבל עדיין נאלץ להסתפק במקום ה-41 בשלב, בפיגור של כמעט 4 דק'.

18. דבר אחד בטוח, השלב הבשרי במאבק על הדירוג הכללי בטור 2022 התחיל היום.

19. מחר, עובר הטור, באמצע השלב, ליממה וחצי בשוויץ. סיום השלב מחר יהיה בעליית האצטדיון של הוועד האולימפי הבינלאומי בלוזאן. העליות מחר לא תהיינה תלולות במיוחד או ארוכות במיוחד. יום אחד לפני השלב האלפיני הראשון שיגיע מחרתיים, וכאשר קבוצות המועמדים לניצחון מעוניינת לשמר כוחות לקראתו, אפשר בהחלט לצפות שחבורת בריחה איכותית תצא ואולי גם תצליח.

20. סיכוי לא רע שנראה את אחד מרוכבי קבוצת ישראל פרמייר טק (אולי אפילו את יקוב פוגלסנג, שלבש למשך זמן קצר את חולצת המובילים בטור השוויצרי לפני חודש), מנסה את מזלו בבריחה, בניסיון להשיג ניצחון שלב שני לקבוצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38