טור דה פראנס נשים קטע 07: אנמיק ואן ולוטן היא המלכה. אין ראויה ממנה

הטור דה פראנס הראשון לנשים הוא בן 8 קטעים והיום הוא נכנס ליומיים אחרונים בהרים. אנמיק ואן ולוטן ההולנדית שוב הראתה שהיא עשויה מחומרים אחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנמיק ואן ולוטן (ארכיון) | צילום: Hoebele

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס והאופניים בשוונג

1. אנמיק ואן ולוטן היא אחת מספורטאיות העל הגדולות ביותר שמתהלכות היום על פני כדור הארץ, אם לא הגדולה שבהן. היא כבר עשתה הכל על אופני כביש. להולנדית בת ה-39 (וכשאומרים בת 39 הכוונה היא 39 ועשרה חודשים) יש כבר 93 ניצחונות מקצוענים במרוצי הכביש. רק בחמש השנים האחרונות, היא ניצחה 3 פעמים את הג'ירו ד'איטליה לנשים; לקחה מדליית זהב בתחרות הכביש האולימפית נגד השעון; לקחה מדליית כסף במרוץ הכביש האולימפי; זכתה באליפות העולם באופני כביש; ניצחה עוד פעמיים באליפות העולם נגד השעון; וגרפה עוד עשרות ניצחונות בתחרויות הכביש היוקרתיות ביותר.

2. כל זה, למרות שהחלה את קריירת הכביש המקצוענית שלה רק בגיל 27, לאחר שפציעה ככדורגלנית העבירה אותה לענף האופניים. אבל עדיין, התמונות המדהימות ביותר של ואן ולוטן, הוא המראה שלה מתרסקת במהירות בירידה מהרי ריו דה ז'ניירו, כשהיא מובילה את מרוץ הכביש באולימפיאדת ריו 2016, ונמצאת בדרכה הבטוחה למדליית זהב אולימפית.

צ פ ו | ההתרסקות של אנמיק ואן ולוטן בירידה באולימפיאדת ריו 2016

3. באופן שכמעט לא ניתן להסבר, אחרי ששברה בהתרסקות הנוראה הזו שלוש חוליות בעמוד השדרה, וספגה זעזוע מוח חמור, ואן ולוטן חזרה לרכוב עשרה ימים אחרי אותה תאונה, ובחלוף חודש ניצחה את הטור הבלגי. באוקטובר שנה שעברה (2021) היא התרסקה במרוץ פריז-רובה הראשון לנשים, ושברה את העצם האגן. בשני מקומות. שום דבר מזה אפילו לא קרוב להכניע את רוחה של הספורטאית האדירה הזו, בוודאי שלא לעצור אותה.

4. בכלל, רוכבות אופני הכביש בהולנד הן הטובות העולם. מריאנה ווס, אלן ואן דייק, דמי וולרינג, ועד לאחרונה גם אנה ואן דר ברגן (שפרשה אשתקד כדי לעבור לניהול ספורטיבי), משלימות יחד עם ואן ולוטן דור של רוכבות כביש שכמותו לא נראה.

5. בטור דה פראנס הנוכחי לנשים, מתוך 7 שלבים עד כה, רוכבות הולנדיות ניצחו בחמישה (שניים ללורנה וויבס; שניים למריאנה ווס; אחד לאנמיק ואן ולוטן). את החולצה הצהובה בטור הנוכחי לבשו עד עתה 3 רוכבות. שלושתן הולנדיות – מנצחות השלבים שהוזכרו במשפט הקודם. וויבס לבשה ראשונה, העבירה לווס שלבשה עד סוף שלב 7; ווס העבירה בתורה בסוף השלב היום ל-ואן ולוטן.

6. אחרי שנים של מרוצי אופני שלבים "בהשראת" הטור דה פראנס, ושנים של הפסקות וחזרות, הטור דה פראנס הראשון הרשמי לנשים יצא בתחילת השבוע למהדורה רשמית ראשונה. משכו של טור הבכורה לנשים – שמונה שלבים (בתום הקטע השמיני נסכם את כל הטור הנשים כאן בשוונג). הוא התחיל ביום ראשון האחרון בשלב ספרינט מקוצר על השאנז אליזה (ביום בו טור הגברים סיים שם מאוחר יותר), המשיך לעוד חמישה שלבים מתגלגלים ללא עליות ראויות לציון, ומסתיים בשני שלבי הרים קשוחים בצפון מזרח צרפת – היום ומחר.

7. אנמיק ואן ולוטן סבלה בתחילת השבוע מווירוס קיבה חריף. בכלל לא היה ברור שהיא תוכל להמשיך לרכוב. יומיים היא לא ממש אכלה, ולאט לאט החלה לאחרונה לחזור לכשירות. היא הבינה שהיא חייבת לחזור ולהתחזק. הבוקר היא זינקה רק מהמקום השמיני בדירוג הכללי, בפיגור של 1:28 דק' על בת ארצה – רוכבת הקאלסיקות מריאנה ווס, שלבשה צהוב.

8. שלב 7 היום היה "שלב המלכה" של הטור – 127 ק"מ עם שלוש עליות מדורגות מפרכות ברכס הווז' שבחבל אלזאס במזרח צרפת (זוכרים משיעורי ההיסטוריה? חבל אזלאס-לוריין שהיה סלע מחלוקת וקרבות בין גרמניה לצרפת? זה המקום). הציפייה היתה שהקרב יתרחש בעלייה האחרונה והגדולה ביותר של השלב – העלייה ל-גרנד בלון – ההר הכי גבוה ברכס ה-ווז' והגבוה בחבל אלזאס בכלל. שיא גובה הכביש – 1,336 מ'.

צ פ ו | תקציר קטע 07

9. אבל אנמיק ואן ולוטן לא אוהבת לחכות. בתחילת העלייה הראשונה ה-"פטיט בלון" (שהוא לא "פטיט" בכלל), התחילה המתקפה. מהר מאד, נותרו רק ואן ולוטן מקבוצת מוביסטאר ובת ארצה דמי וולרינג מקבוצת SD וורקס, לבד מלפנים. וולרינג, בת ה-25, היא רוכבת מצוינת בקבוצה מצוינת. לזכותה ניצחונות במרוצים יוקרתיים כמו ליאז'-בסטון-ליאז', חץ בראבנטס, ו"לה קורס" – המרוץ החד יומי לנשים של מארגני הטור דה פראנס, שקדם לטור הנוכחי.

10. שתי ההולנדיות התחילו לפתוח פער מלפנים, בזמן שמאחור, הדבוקה התפזרה לחבורות-חבורות על הכביש. האיטלקייה הוותיקה, אליזה לונגו-בורגיני, מצאה את עצמה לבד במרדף יחיד אחרי הצמד.

11. קילומטר אחד לפני פסגת העלייה השנייה של היום ל-קול דה פאלצרוואסל, ואן ולוטן החליטה שהחברותא עם וולרינג מיצתה את תפקידה. היא יצאה למתקפת בדד כ-62 ק"מ לפני סיום השלב. בחלוף קילומטר אחד, היא כבר פתחה פער של 45 שנ' על וולרינג.

12. מכאן, התחילה רכיבה אישית נגד השעון של ואן ולוטן מלפנים ושל וולרינג במקום השני. מאחור, חבורה קטנה בראשות קטרינה (קסיה) ניוויאדומה הפולנייה הדביקה את לונגו בורגיני, עקפה אותה, והשאירה אותה מאחור.

13. בתחילת העלייה האחרונה של היום – ל-גרנד בלון, כבר היה ל-ואן ולוטן יתרון של מעל 2:40 דק' על וולרינג, ומעל 5 דק' על חבורת המרדף בראשות ניוויאדומה. בחבורת המרדף נכחו תחילה 5 רוכבות. שתיים מהן היו בפיגור זהה – של 30 שניות בלבד בדירוג הכללי הבוקר. ברור היה שהקרב בחבורה זו עשוי להכריע את זהות הרוכבת שתהיה שלישית בדירוג הערב. במהלך העלייה האחרונה, הן השילו שתיים ונותרו רק שלוש.

14. בסיום, ואן ולוטן ניצחה את השלב ב-3:26 דק' לפני וולרינג, 5:16 דק' לפני לודוויג הדנית, ו-5:18 דק' לפני ניוויאדומה ו-לאבוס הצרפתייה. בדירוג הכללי, יש לואן ולוטן 3:14 דק' על וולרינג (שנייה) ו-4:33 דק' על ניוויאדומה (שלישית). מחר, ואן ולוטן תזנק עם החולצה הצהובה.

15. בסיום השלב אמרה ואן ולוטן – "לא היתה לי ברירה. הייתי בפיגור אז הייתי חייבת לתקוף. ידעתי שכבר בעלייה הראשונה יש שיפועים קשים, אז החלטתי לתקוף שם." ולגבי תוספת החולצה הצהובה לניצחון השלב, ענתה – "בהתחלה הייתי בדעה שעניין חולצה צהובה זה יותר של הרוכבים הגברים. אבל אחרי שראיתי את מראינה (ווס) רוכבת איתה כמה ימים, אמרתי לעצמי 'זה נחמד'."

16. מחר השלב האחרון של טור הבכורה הקצר. בחלוף 84 ק"מ לתוך השלב מגיעה העלייה השנייה – ה-גרנד בלון ד'אלזאס (לא לבלבל עם הגרנד בלון). בחלוף כ-115 ק"מ ועד הסיום – הסופר פלאנש דה בל פי. העלייה הרצחנית המפורסמת מטור הגברים, שבסופה מקטע של דרך עפר. לפני שלושה שבועות, בראש מקטע העפר, כ-300 מ' לקו סיום השלב, יונאס וינגגורד שיחרר שם את ההתקפה הראשונה שלו בטור 2022, אבל פוגאצ'ר החזיק מעמד כדי לנצח אותו על הקו.

17. עוד מחר, אנמיק ואן ולוטן תחגוג שלושה שבועות בדיוק לניצחונה השלישי בג'ירו ד'איטליה לנשים, מהדורת 2022 (הג'ירו דונה). ספק אם יש מי שמוכן להמר נגד ניצחון נוסף שלה מחר בטור דה פראנס הראשון לנשים, והשלמתה דאבל בכורה מפואר שכמותו טרם נראה בעולם אופני הכביש לנשים. אין ראויה ממנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38